Toon posts:

Onwaarschijnlijk eenvoudig toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Folks.

Ik ben ten einde raad. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een EENVOUDIG toetsenbord. Geen extra navigatieknoppen, geen 'ga eens slapen knopje' of ingebouwde OLED schermpjes. Een gewoon toetsenbord in het zilver met zwarte toetsen. Ik heb een paar simpele eisen:

* 'klassiek' formaat en indeling (niet enigzins ergonomisch of die meuk) met de \ boven de enter
* USB aansluiting en niet draadloos
* Spul dat niet snel kapot gaat

Na 2 keer een middag zoeken in de stad, urenlang zitten zoeken via google, pricewatch etc ben ik tot de conclusie gekomen dat ik verkeerd zoek of dit eenvoudige toetsenbord niet te koop is.

Help me out please!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07

Verwijderd

Cherry-keyboards

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

http://www.daskeyboard.com/ :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 31-03-2007 19:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:56
Logitech Ultra X

OF

start -> bureau-accessoires -> toegankelijkheid -> schermtoetsenbord :+

[ Voor 73% gewijzigd door SyS_ErroR op 31-03-2007 19:04 ]

Verwijderd

Als die niet zo duur was, zou ik hem hier hebben >:)

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee! Een online winkel, had ik nog niet bedacht |:(

Verwijderd

kom je wel eens op computerbeurzen?

meestal staan er wel een paar foute duitsers waar je dat soort meuk gewoon mee kan krijgen. als je lief kijkt, krijg je er nog een old skool muis bij ook :P

//mmz, "foute duitsers" klinkt anders dan ik bedoel, maargoed ik bedoel het goed :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 19:07 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 21:27
Mja, ik ken die Duitsers. Laatste pc-dump waar ik was lag er een doos met Dell tobo's (nieuw modelletje, zonder rand), drie voor een tientje. Zijn toch redelijk standaard tobo's, jammer dat ik er zelf geen meegenomen heb. Maar anders is idd de Logitech Ultra X-flat een aanrader. Heb ik laatst zelf gekocht voor me ouwelui, tik er zelfs dit bericht op. Aanslag is gewoon goed, prijs ook. Er zitten wat vage media/internet toetsjes op maar daar heb je nauwelijks last van...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een standaard Compaq of Dell tobo misschien een idee? Die zijn vaak lekker simpel. :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 00:44

iMars

Full time prutser

zoals eerder al gezegd, een Cherry

Koop hier mijn P1 reader :)

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Loop gewoon de Mediamarkt in, daar staan er zo 5 of 6 die voldoen aan jouw eisen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:06:

meestal staan er wel een paar foute duitsers waar je dat soort meuk gewoon mee kan krijgen. als je lief kijkt, krijg je er nog een old skool muis bij ook :P

//mmz, "foute duitsers" klinkt anders dan ik bedoel, maargoed ik bedoel het goed :P
Lief kijken wil nog wel eens mis gaan met foute mensen :P btw is mijn muis wel zo bruut als de nacht

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00

Pinobigbird

doesn't share food!

Of een BenQ i100 voor 7,00

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:06:

en dan krijg je altijd een tobo met swahili indeling inclusief extra bijzondere tekens die je niet kan missen in het swahilli. DIe pakken ze dan altijd van achter de toonbank en niemand checkt zijn net aangeschafte swahilli tobo :p

Verwijderd

deze zijn mooi

Afbeeldingslocatie: http://www.npk.nl/projects/HomeOffice/Dell/Dell_keyboard_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
* Zoals eerder al gezegd, een Cherry -- Mooi zilver idd!
* Loop gewoon de Mediamarkt in, daar staan er zo 5 of 6 die voldoen aan jouw eisen. -- Al gedaan, niet gevonden
* Of een BenQ i100 voor 7,00 -- Idd ook zo mooi zilver!

Zoals ik al zei. Ik heb al een hoop gezocht en niets gevonden.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
we hebben zulke op school, maar ik vind ze ambetant. Je kan je handen er niet opleggen. En de tafel is meteen een stuk lager waardoor comfortabel typen uit den boze is.

http://specs.tweak.to/16567

• Japidoff
  • Laatst online: 16-01 18:20
wat is er mis met die benq dan?
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:57:
.....
* 'klassiek' formaat en indeling (niet enigzins ergonomisch of die meuk) met de \ boven de enter
lijkt mij aardig klassiek
PS/2, hoe klassiek wil je t hebben? usb convertertje...
voor dat geld...
Na 2 keer een middag zoeken in de stad, urenlang zitten zoeken via google, pricewatch etc ben ik tot de conclusie gekomen dat ik verkeerd zoek of dit eenvoudige toetsenbord niet te koop is.

Help me out please!
edit:
owja kut... zilver...

[ Voor 96% gewijzigd door Japidoff op 31-03-2007 19:30 ]

gang is alles

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Hij is eerder genoemd:
Logitech UltraX:
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/n/ntzlb1.jpg
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=NTZLB1

Enige verschil met je wensen is dat de backslash niet boven de enter zit, maar daar was ik ook met 1 maand aangewend toen ik dit tobo ~3 maanden geleden aanschafte :) Verder niet te prijzig, zwart met zilver, USB. Je moet alleen geen hekel aan laptop toetsen hebben 8) En ja, een paar media knopjes maar die maken het tobo niet onnodig groter en zitten niet in de weg :)

Overigens een van de weinige tobo's tegenwoordig die de home, page up, end etcetera nog in deze configuratie hebben :o

[ Voor 20% gewijzigd door geez op 31-03-2007 19:31 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Japidoff schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:24:

[...]

lijkt mij aardig klassiek

[...]

PS/2, hoe klassiek wil je t hebben? usb convertertje...

[...]

voor dat geld...

[...]
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:57:
Folks.

Ik ben ten einde raad. Ik ben al geruime tijd op zoek naar een EENVOUDIG toetsenbord. Geen extra navigatieknoppen, geen 'ga eens slapen knopje' of ingebouwde OLED schermpjes. Een gewoon toetsenbord in het zilver met zwarte toetsen. Ik heb een paar simpele eisen:

Help me out please!

...less is more

Verwijderd

Topicstarter

Ik schreef al: "Een gewoon toetsenbord in het zilver met zwarte toetsen. "

Het punt is ik heb alles al zilver (behuizing, monitor, versterker, bureaulamp en jawel! microfoon) en is dus een wit toetsenbord niet echt iets dat er bij past.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Ik heb deze trouwens:

Cooler Master's EAK-US1
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/eakus1/eakus1_640.jpg

met de \ boven de enter

http://www.dansdata.com/images/eakus1/plan800.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door funk-e op 31-03-2007 19:34 ]

...less is more

Verwijderd

Topicstarter
Logitech UltraX:

Ik zag hem idd voorbij vliegen. Enter - \ is iets waar ik (eigenwijs! Ja I know), niet vanaf wil. Tevens hebben de F-toetsen niet het standaard formaat.

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
geez schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:29:
Hij is eerder genoemd:
Logitech UltraX:
[afbeelding]

Enige verschil met je wensen is dat de backslash niet boven de enter zit, maar daar was ik ook met 1 maand aangewend toen ik dit tobo ~3 maanden geleden aanschafte :) Verder niet te prijzig, zwart met zilver, USB. Je moet alleen geen hekel aan laptop toetsen hebben 8) En ja, een paar media knopjes maar die maken het tobo niet onnodig groter en zitten niet in de weg :)

Overigens een van de weinige tobo's tegenwoordig die de home, page up, end etcetera nog in deze configuratie hebben :o
Dit toetsenbord heb ik ook, echt een heer-lijk toetsenbord. Een paar simpele "snel"-toetsen, en net de goede die ik hooguit eens wil gebruiken.
Laptop-achtige toetsen vind ik ook prachtig. Ik zou geen ander meer willen nu.

Verwijderd

Topicstarter
Tommy_G schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Dit toetsenbord heb ik ook, echt een heer-lijk toetsenbord. Een paar simpele "snel"-toetsen, en net de goede die ik hooguit eens wil gebruiken.
Laptop-achtige toetsen vind ik ook prachtig. Ik zou geen ander meer willen nu.
Heb ik ook gehad idd, een BenQ x122 en x700 naast dat deze wat 'platter' typen dan standaard modellen vind ik dat platte toetsenbord wat vervelend werken omdat het typvlak te dicht op de tafel zelf zit.

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-12-2023
En.... wat als je nou een toetsenbord pakt, die wel voldoet aan je eisen maar helaas zwart is, een spuitbus met zilveren verf pakt en dat ding zilver spuit? Dan heb je keuze zat :Y)

@ hieronder: Ik heb mijn witte hond met de carnaval wel eens groen gespoten.. hij werd er ook niet slimmer van maar men had wel meer medelijden met die hond en het leverde mij meer punten op in de optocht :9

[ Voor 37% gewijzigd door bits op 31-03-2007 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
JNolten schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:55:
En.... wat als je nou een toetsenbord pakt, die wel voldoet aan je eisen maar helaas zwart is, een spuitbus met zilveren verf pakt en dat ding zilver spuit? Dan heb je keuze zat :Y)
Dat verven heb ik al eens geprobeerd met een blonde vriendin, ze werd er niet slimmer van!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
funk-e schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:33:
Ik heb deze trouwens:

Cooler Master's EAK-US1
[afbeelding]

met de \ boven de enter

http://www.dansdata.com/images/eakus1/plan800.jpg
Deze ligt o.a. bij de Mediamarkt.

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:04:
[...]

Deze ligt o.a. bij de Mediamarkt.
En deze is ook ECHT de traditionele indeling... |:(

• Andros
Hij is eerder genoemd:
Logitech UltraX:
[afbeelding]

Nou, dat plaatje is imo verkeerd, heb het ding bij me ouwelui liggen en de \ zit WEL boven de enter. Kan zijn dat ik een iets andere revisie heb maar zoals ie op dat plaatje is heb ik em iig niet liggen...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:36:
Logitech UltraX:

Ik zag hem idd voorbij vliegen. Enter - \ is iets waar ik (eigenwijs! Ja I know), niet vanaf wil. Tevens hebben de F-toetsen niet het standaard formaat.
Mijn UltraX had de \ wel boven de enter zitten. Er zijn kennelijk verschillende uitvoeringen, even zoeken en je hebt er vast wel één met layout zoals jij wil.

Als dan ook de F-toetsen het verkeerde formaat hebben... dan eh, ben je misschien wel iets te kieskeurig. :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 07:07
JNolten schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:55:
@ hieronder: Ik heb mijn witte hond met de carnaval wel eens groen gespoten.. hij werd er ook niet slimmer van maar men had wel meer medelijden met die hond en het leverde mij meer punten op in de optocht :9
Kennis van mij deed dat hij spoot zijn hond rood, en met een leus van iets van ik heb rooie hond.

Werd ie laatste wegens dierenmishandeling
dat was dan eventjes offtopic.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Paradigit bijvoorbeeld voert wel de \ boven Enter uitvoering van de UltraX. Heb ik er nu al 3 van hier in huis liggen, geen enkele malfungeert :)

[ Voor 5% gewijzigd door BèR op 31-03-2007 20:16 ]

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Logitech G-15? zit maar 1 display op, beetje verlichte toetsen. Maar 18 G toetsen. en wat media toetsjes. Heb hem zelf en erg fijn :P

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:22
Die hebben we op school, zien er wel leuk uit, maar typen verrot. Komt ook mede omdat ze niet goed blijven liggen, zijn veelstelicht. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet ontkennen dat ik wat kieskeurig ben. Maar voor mijn gevoel lijkt dit me zo een dodelijke eenvoud om een toetsenbord te maken dat alles heeft van een normaal (wit, zie ook dat benq ding) toetsenbord behalve de kleur. Ik ben dus niet zo een fan van laptop of soft-touch toetsen aangezien deze te gevoelig zijn naar mijn ervaring. Kan er altijd aan wennen, elke dag een deegroller in je mond steken zal ook wel gaan wennen maar wil dat dus niet. En sjah, kieskeurig..

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wat van een grotendeels zwarte toetsenbord met hier en daar een zilveren lining? Logitech UltraX Media Desktop. (Er zijn vele UltraX modellen) \ boven de enter. F-toetsen normaal. Enige wat af lijkt te wijken is dat de delete knop 2 rijen hoog zijn (wie dat ooit heeft verzonnen...) maar de insert knop kan je (gelukkig) nog redelijk makkelijk bij via de Fn-Print Screen (met insert in Fn gedeelte). Is wel laptop-achtige toetsen maar voelen behoorlijk degelijk aan.

Edit: Oh.. wacht. Dit is draadloos. :+
(Maar het gaat best lang mee aangezien dit helemaal geen LEDs heeft. Dus geen overbodige stroomvreters.)

[ Voor 13% gewijzigd door Trinsec op 31-03-2007 20:53 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:21
Hij is eerder genoemd:
Logitech UltraX:
[afbeelding]

Sluit ik me helemaal bij aan, Logitech Ultra X, geweldig keyboard, eenvoudig, stijlvol en usb

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie: Logitech is de beste optie. Simpele toetsenborden bestaan niet meer :P

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
vriesdude schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:58:
[...]

Sluit ik me helemaal bij aan, Logitech Ultra X, geweldig keyboard, eenvoudig, stijlvol en usb
Mee eens, overigens zijn er 2 versies; een mét \ boven de enter en een zonder. Ik heb zelf eentje met een 'platte' enter en die slash erboven, typt geweldig. (USB versie).

Verwijderd

standaard microsoft toetsenbord alleen deze is wit .. -.-

Verwijderd

Key Tronic KT2001 Pro Black ps2

• SinergyX
  • Laatst online: 09:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk eens bij 2de hands bedrijven meuk, de nieuwe HP series zijn silver/zwarte keyboards met de / boven de Enter toets (ik erger me er ook dood aan als die daar niet zit :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-01 11:27
Heel simpel koop een OEM keyboard. Dan weet je zeker dat je geen fratsen krijgt! Maar let wel op de kwaliteit is wel anders dan een retail!

Ik heb al 3 OEM keyboarden (acer benq asus) vernaggeld in 3 jaar tijd tegen over 1 Ultra X van Logitech in 2 jaar (and still counting).

• Andros
Logitech Ultra X is toch ook altijd OEM? Dat bedrijven em los verkopen is een ander verhaal, ik kreeg er een bruine doos omheen en verder niks...

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:24

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:34:
Ik kan niet ontkennen dat ik wat kieskeurig ben. Maar voor mijn gevoel lijkt dit me zo een dodelijke eenvoud om een toetsenbord te maken dat alles heeft van een normaal (wit, zie ook dat benq ding) toetsenbord behalve de kleur. Ik ben dus niet zo een fan van laptop of soft-touch toetsen aangezien deze te gevoelig zijn naar mijn ervaring. Kan er altijd aan wennen, elke dag een deegroller in je mond steken zal ook wel gaan wennen maar wil dat dus niet. En sjah, kieskeurig..
Wat kieskeurig is een beetje een understatement. En ik ben het ook niet helemaal eens met je deegroller analogie, maar laten we daar maar niet over gaan discussiëren.

Maargoed, probeer eens een medion toetsenbord. Ik heb hier beneden precies liggen wat jij zoekt. Ik weet alleen niet zeker of medion die dingen ook los verkoopt, of dat je moet wachten op een aanbieding bij de Aldi (als dit toetsenbord al komt, het is nu al weer 6 jaar oud. Tegenwoordig brengt Medion alleen nog draadloze toetsenborde uit geloof ik).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

zonglew00 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:56:
Heel simpel koop een OEM keyboard. Dan weet je zeker dat je geen fratsen krijgt! Maar let wel op de kwaliteit is wel anders dan een retail!

Ik heb al 3 OEM keyboarden (acer benq asus) vernaggeld in 3 jaar tijd tegen over 1 Ultra X van Logitech in 2 jaar (and still counting).
Dat kan je niet zo zeggen. Ik werk bij een PC winkel waar we hier en daar ook wat ladingen OEM tobo's hebben overgenomen en daar zitten bijvoorbeeld een aantal HP toetsenborden bij die ook draadloos zijn en een shitlaod aan knopjes hebben.

De TS heeft nu volgens mij wel genoeg voorbeelden gekregen, lijkt me tijd om daar een selectie uit te gaan maken. We kunnen nog wel honderd tobo's opnoemen waarvan de helft al genoemd zijn maarja...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik dacht dat het hier Gathering of Tweakers was, niet Gathering of Lazy Fashion Victims...

Je hebt eisen, daar is niets mis mee...

Maar als er niets kant-en-klaars is dat voldoet pakt de tweaker de schroevendraaier en de spuitbus. Dat zou nog een interessante topic opleveren (tip: uit elkaar schroeven, behuizing eerst ontvetten, dan zilvermetallic erover, daarna veiligheidslaag van blanke lak)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.