[Vista]draadloos netwerk valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 2.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1980Wouter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-03 16:26
Hallo,

sinds ik een nieuwe computer heb met Windows Vista home premium, valt nogal vaak mijn draadloze internet verbinding weg. De ene dag vaak en soms dagen dat het gewoon blijft werken.
ik maak verbinding via een Sitecom draadloze USB adapter en een sitecom wireless router.
kan iemand mij hiermee helpen?

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem. kan iemand mij helpen?

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 13:38

Raphaelo

boeiend!!

Ik heb ook hetzelfde probleem, alleen onder vista...

originele signatures zijn top!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:04

dlmh

Lo-Fi

Ik zie, ik zie in mijn glazen bol..... :+

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:36

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik heb dus ook hetzelfde probleem.

na een tijdje valt de verbinding weg. Bij netwerkcentrum sta ik volgens hun wel nog in verbinding.
Maar ik kan niet eens meer in router admin pagina.

alleen door opnieuw op te starten werkt het weer.
Als ik van netwerk switch (buren :P ) of disconnect en weer reconnect, werkt het nog steeds niet.
maar dan nog steeds...volgens netwerkcentrum ben ik dan wel verbonden...

[ Voor 37% gewijzigd door DNA_Saint op 29-06-2007 13:25 ]

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Driver probleem? Probeer de nieuwste drivers van je wireless kaartje/stick te downloaden van de fabrikant (dus voor Vista en niet de XP drivers).

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 13:28 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Wie heeft er nou geen problemen met wlan verbindingen? Koper rulez!

Hoe werkte je vorige draadloze verbinding? Ook met zo'n usb-sticky?

Verwijderd

Ik kan het eigenlijk niet beter zeggen, maar idd Koper Ruleert de pan uit.

Maar vaak is het wel handig als je draadloos kunt internetten. Ik wil in ieder geval graag draadloos internetten met mijn laptop, omdat ik - als ik er een kabel in stop - anders ook wel achter pc kan gaan zitten. Maar Vista is niet zo compatible met oude hardware en drivers. Dus ik zou zeggen: zoek de nieuwste drivers op en installeer deze.

Is het signaal ook zwak of valt alleen verbinding weg?
Probeer het zonder encryptie (mocht je deze aan hebben staan)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een schop van dit topic omwille van het volgende.

Ik heb sinds twee weken een nieuwe PC met daarin een WiFi-kaart waarmee ik een draadloze verbinding heb met een SMC WBR14-G. Mijn probleem is dat er om de x-aantal minuten een disconnect plaatsvindt wat na een x-aantal seconden wordt gevolgd door een reconnect.

In de tijd dat er geen verbinding is met de router zie ik in het netwerkcentrum dat ik een verbinding heb met beperkte mogelijkheden. Door middel van Google heb ik gelezen dat dit door de firewall van Vista kan komen maar het uitschakelen hiervan danwel het installeren van een alternatieve firewall lost het probleem niet op.

Inmiddels heb ik vanuit de router alle mogelijke configuraties geprobeerd maar niets helpt. Ik ben al in staat om winXP te installeren en Vista aan de wilgen te hangen want dit kan ik niet uitstaan. Een bedraad netwerk zorgt niet voor disconnects maar is niet wat ik wil.

Wie op het internet gaat speuren naar een oplossing komt niet verder, is er een tweaker die een antwoord heeft? De betreffende PC is overgens een HP6040.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• JW2001
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Zet je Wlan router eens op channel 1 of 11.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Hey, ik heb de router nu op channel 1 gezet en hoewel de verbinding nog niet optimaal is heb ik nog geen disconnects gehad. Dat is een stap in de goede richting. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
@JW2001

Wat de gedachte achter die tip van je is weet ik niet, maar het werkt. Allemachtig wat werd ik chagerijnig van dat klote Vista (pardon my French). Ik zei al tegen mijn vader dat hij het DVD'tje nog beter een paar maanden kon laten liggen, maar hij wilde graag Vista. Eerst een nieuwe wireless kaart moeten kopen i.v.m. ondersteuning. En nadat alles naar behoren werkte, nokte internet ermee. Niets veranderd, maar het werkte gewoon niet meer. Hierna weer een paar keer aan de praat gekregen, maar na een reboot was het aldoor weer voorbij.

Enfin ik zal eenieder de details besparen, maar nadat ik de router op kanaal 1 had ingesteld, werkte alles opeens. Dank JW2001!
(Voor de documentatie: het gaat hier om een SMC 7904 WBRA en een SMCWPCI-G.)
Pagina: 1