Hauppage tv-kaart installeren -> Ubuntu hangt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Topicstarter
Als ik mijn fonkelnieuwe Hauppage 350 in een IDE slotje duw, blijft Ubuntu hangen. Dat gebeurt al meteen al na de Grub bootloader, als het plaatje verschijnt. Na een seconde of tien gaat het scherm op zwart en nog eens seconde of tien later komt er te staan:

[xxxxxx] ata1: command 0xc8 timeout, stat 0x50 host_stat 0x24

waar xxxx een random(?) getal is. De melding blijft zich herhalen, met een andere xxxxx.

Wat heb ik gedaan:
* Googlen op de foutmelding. De foutmelding kent precedenten, maar echt nuttige info kan ik er niet uit destilleren.
* Kaartje eruit. Kubuntu start weer op zonder problemen.
* Opstarten in recovery mode. Gaat prima, kan ook X en kdm starten en een werkend systeem ervan maken.
* In Windows XP checken. Kaart functioneert prima na installeren van de drivers.
* Opstarten met quiet uit Grub geëdit. De schermen tekst flitsen langs maar op de met shift-page-up kan ik ze niet allemaal checken. Wat ik kan zien, geen foutmeldingen.

Wat ik zou willen doen:
* Kaartje in een ander IDE slot. Dat kan niet, want in de andere zitten allerlei kabels in de weg.

Ook nog vermeldenswaardig:
* De eerste twee a drie boots met kaart gingen goed. Volgens mij had ik de drivers van ivtv geïnstalleerd en gewoon geboot. Ook met mythtv zitten kloten, maar dat lukte niet 1-2-3.

Iemand een idee hoe ik dit verder kan debuggen?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.