Cisco ACL

Pagina: 1
Acties:

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:10
Ik moet voor me CCNA examen ACL's kennen van cisco. ik ben nu op zoek naar een (het liefst nederlandse) handleiding waarin het duidelijk word uitgelegd.

Is er iemand die me kan helpen?

Groetjes,
Pinooo

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
nl handleidingen zul je niet veel vinden. :)

het examen is ook in het het engels, dus heb je sowieso bar weinig aan nl handleidingen.

uiteraard heb je de cisco site al bezocht :? (heb er gisteren nog iemand naar lopen verwijzen die er alles kon vinden wat zijn hartje op dat moment begeerde)

http://www.networkclue.co...o/access-lists/index.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 31-03-2007 18:07 ]

A wise man's life is based around fuck you

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ACL zit gewoon in de CCNA courseware? Ik meen Semester drie.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 31-03-2007 18:07 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:18
Powershell schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:06:
heb er gisteren nog iemand naar lopen verwijzen die er alles kon vinden wat zijn hartje op dat moment begeerde
nog steeds bedankt hè ;)

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:42
CyBeR schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:07:
ACL zit gewoon in de CCNA courseware? Ik meen Semester drie.
In het laatste hoofdstuk van module 2 zelfs al. In het begin is het enige wat je hoeft te weten de syntax, dat er standard en extended ACLs zijn en dat je voor elk protocol, elke interface en elke richting (binnenkomend of uitgaand) maximaal één ACL kunt toepassen. Verder even onthouden dat extended ACLs het beste het dichtste bij de bron van een pakket geplaatst kunnen worden (zodat het pakket niet eerst door tig routers en switches heen hoeft voordat het tegengehouden wordt) en dat je dan op de router die het dichtste bij de bestemming is een standaard ACL kunt plaatsen zodat je zeker weet dat als een pakket toevallig tóch via een andere weg er probeert te komen, het alsnog tegengehouden kan worden. :)