Xbox wireless aan netwerk hangen

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Na veel ploeteren en zoeken toch maar een topicje openen.

Ik wil mijn xbox aan mijn netwerk hangen, van de baas mogen er geen kabels door het huis, dus wil ik dat wireless gaan oplossen.
Ik heb een Asus WL500g waar mijn internet op binnenkrijg. Op aanraden van een verkoper heb ik mezelf een Sitecom WL-173 router laten aansmeren.... alle routers kunnen namelijk ook als bridge fungeren (zover was ik al, dat ik een bridge nodig heb)

Ik neem ff aan dat ik geen instellingen op mijn Asus hoef te veranderen, en dat ik alleen mijn Sitecom moet vertellen dat hij wireless zijn internet mag ophalen bij de asus (waar wep etc..) en hij dat internet bedraad mag afgeven aan de xbox.

De Sitecom heeft 3 bridging modussen:
AP Bridge WDS
AP Bridge-Point to Multi-point
AP Bridge-Point to Point.

Ik vind er nix over terug in de handleiding... kan iemand me vooruit helpen?

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
hmm, gaat nu niet zo zeer meer om xbox, maar meer over: hoe maak je een bridge? Ik zou verwachten (en heb zonder succes) als volgt geprobeerd:

AP1 (ASUS-WL500g)
ssid: wan1
modus: home gateway (internet komt hierop binnen)
dhcp: aan
wepkey: xyz
ip: 192.168.0.1

AP2 (sitecom WL-73)
ssid: wan1 (zelfde als AP1)
modus: AP WDS Bridge
mac addres: xyz (die van AP1)
dhcp: uit
wepkey: xyz (zelfde als AP1)
ip: 192.168.0.2

Nu zou ik verwachten als ik mijn laptop op AP2 hang met een kabel, wifi uit zet.. dat ik verder kan internetten via bridge.. dus IP krijg van AP1 en knallen maar. Helaas niets is minder waar.

Waar maak ik mijn denkfout?

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40

Alaksandus

Vae puto deus fio

Als je een WDS bridge opzet moet je zorgen dat die ondersteund wordt door beide routers. Vreemd dat die verkoper je een router verkoopt btw, waarom niet gewoon snel opgelost met een accesspoint die je als client aanmeld op je WLAN?

Kijk of je die sitecom als client kunt aanmelden op de asus zonder gebruik van WDS.. Wellicht dat je met AP Bridge-Point to Point iets verder komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Alaksandus op 01-04-2007 10:30 ]

Als een god in Nijmegen.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Coronaextra schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:28:
Kijk of je die sitecom als client kunt aanmelden op de asus zonder gebruik van WDS.. Wellicht dat je met AP Bridge-Point to Point iets verder komt.
Wellicht een domme vraag maar, hoe doe je dat?
(handleiding en google zeggen niet veel..)

- ik stel sitecom in op point to point
- kanaal op 6
- MAC van Asus invoeren in sitecom
- WEP key op die van Asus --> wordt geaccepteerd!
? - DHCP uit (neem ik aan...)
? - maar dan de vraag, welk ip moet ik aan sitecom geven (hij geeft zichzelf 192.169.0.1, maar de de dhcp van de Asus deel adressen uit op de 192.168.175.x range), ik had het wel mooi gevonden als de asus de sitecom een IP geeft...
? - .. beetje jammer dat de handleiding ernix over te melden heeft.

Verwijderd

een bridge is niets meer als een doorgeefluik - client. dus je moet SSID + type codering + sleutel invullen en hij zou het al moeten doen.

maar het is zoiezo een @^()@&$^)(@*$^ werk om draadloos te fixen met die X360 gezien het MAC adres 00:00:00:00:00:00 is. (sommige DHCP servers hebben hier geen zin in)

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:34:
een bridge is niets meer als een doorgeefluik - client. dus je moet SSID + type codering + sleutel invullen en hij zou het al moeten doen.
hmm, allemaal al geprobeerd, en dan ben ik nog niet met xbox bezig, probeer ik met sitecom een bridge te maken van asus naar mijn laptop.. lukt ook niet.

Wat kan ik het beste kopen, zodat het niet een klote klus is om die xbox aan te sluiten?

[ Voor 15% gewijzigd door Zerveza op 01-04-2007 13:14 ]

Verwijderd

de officiele Microsoft hardware. kijk op de xbox site welke dat is
Pagina: 1