net nieuw plankie, nou al f*cked?

Pagina: 1
Acties:

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dit is dus mijn probleem, ik heb dit weekend een amd k6-2 350 + epox moederbord in mijn oude at kast gezet waar m'n oude p133 in zat.
m'n oude videokaart(en) cd rom( funai 8x) en HD (quantum fireball) overgezet. eerst deed ie het redelijk, alleen wat gezeur over msdos compatibiliteits modus, nu kom ik windows gewoon niet meer in, zelfs veilige modus. :'( :(

en ik heb geen zin om alles gelijk te formatteren want er staat nogal wat op de HD wat ik wil bewaren.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gooi de HD in een andere pc en kijk of het je HD of je mobo is :).

• Tekielja
  • Niet online
'k kan via dos modus wel bij m'n HD,
scandisk, de hele hap uitgevoerd niks mis
mee.

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

komt omdat je windows niet opnieuw hebt geinstalleerd:
Windows past zich aan aan jou systeem(waar je hem op installeerde), namelijk je P133 met een mobo, nu duw jij gewoon die HD op je (nieuwe:)) mobo met die AMD K6 2 350MHZ, je mot windows geoon opnieuw installeren

If there's Oldskool i'm there

Verwijderd

Je kan natuurlijk proberen om gewoon een windows installatie eroverheen te gooien.
Dat scheelt veel werk.

Verwijderd

windows eroverheen kost een half uurtje of zo... als je office hebt moet je die ook ff opnieuw installen maar de rest kan er meestal wel tegen

• Tekielja
  • Niet online
heb ik al geprobeerd, windhoos weigert na scandisk verder te gaan.
misschien als ik win 98se d'r op gooi.

• Tekielja
  • Niet online
[omhooghaalmodus]
WHELP :'(
[/omhooghaalmodus]

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

Ik denk dat je een probleem hebt met de chip set drivers...je oude board had waarschijnlijk intel chip en je nieuwe iets van ali aladin en die zijn HEEL anders.
eehhh ff alles wat je wilt bewaren via je andere pc opslaan (je schijfje als slaafje aansluiten)en dan formateren en opnieuw instaleren anders lukt het je nooit zonder problemen. ;)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Boot naar safe mode.
Ga dan naar apparaatbeheer.
(Rechts klik op "Mijn Computer", eigenschappen, apparaatbeheer)
Gooi dan alles weg bij SYSTEEM.

Zorg dat je Windows en alle drivers ergens op de HD hebt staan, want hij zal daar naar vragen voordat de CD-rom het doet.

Opnieuw opstarten, hij zal alles opnieuw installeren.

Je kunt evt. ook alle andere apparaten weghalen, maar de kans is dan groter dat de boel vastloopt tijdens detectie.

Je kunt ook in safe mode de Registry editor opstarten en bij
HKEY_LOCAL_MACHINE
enum

..alles weggooien wat onder dat hoofdje staat dus. Gebeurt bijna hetzelfde. Dat is ook een methode om van die stomme ACPI af te komen, die werkt waarschijnlijk toch niet goed op jouw systeem.

Gooi dan ook de volgende key weg :
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Detect]
"ACPIOption"="1"

Als na de herstart de hardware niet wordt gedecteert, ga dan naar configuratie scherm en doe "Toevoegen/verwijderen hardware"

Veel Suc6 gewnst :Y)

• Tekielja
  • Niet online
ja, nice try, alleen werkt zelfs de safe mode niet, 'k krijg dan alleen een zandlopertje en de HD kraakt wat, en dan zit ie weer vast, en ik heb zo ook geen andere pc tot mijn beschikking, en ik moet dat spul toch echt bewaren.:(

Verwijderd

Ehm misschien een virus?

Heb ik ook wel eens gehad (Taipan 666 ofzow).

Check ff onder DOS of je met CHKDSK/F 655.360 als geheugen hebt (Ergens onderaan), wanneer dit minder is heb je waarschijnlijk een MBR virus.

Dit veroorzaakte bij mij MS-Dos compatibiliteitsmodus!

• Tekielja
  • Niet online
een virus, waar moet dat vandaan komen dan? ik had voordat ik m'n nieuwe moederbord erin zat er geen last van, maar ik zal ff checke.

Verwijderd

gewoon ff alles eraf gooien(format) en dan windhoos er opnieuw op, weet wel zeker dat het dat is, windhoos laad een hele zooi met drivers specifiek voor het mobo, windhoos er opnieuw opzetten werkt ook meestal niet.

Zo veel mogelijk backuppen op diskettes, of via een netwerk als je dat hebt. En installingen enz. opschrijven.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 10:59 schreef Sideburnn het volgende:
Ik denk dat je een probleem hebt met de chip set drivers...je oude board had waarschijnlijk intel chip en je nieuwe iets van ali aladin en die zijn HEEL anders.
eehhh ff alles wat je wilt bewaren via je andere pc opslaan (je schijfje als slaafje aansluiten)en dan formateren en opnieuw instaleren anders lukt het je nooit zonder problemen. ;)
Helemaal meeeens !!!!!!!!!:)

Verwijderd

je zou het via partitioneren kunnen proberen..ik heb ook eens zo'n probleempje gehad...ik had toen een nieuwe partitie weten te maken daar een windhoos opgezet en toen de boel weer draaiend gekregen ......lukt dat nou niet ,gewoon alles formateren windhoos erop zetten en voordat je alles er weer opzet,eerst je HD laten scannen door EASY RECOVERY dit is een programma dat werkelijk alles van een geformateerde schijf terug haalt
Pagina: 1