BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Issst
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08-2023
Hey,

Ik heb bij faq het artikel gelezen over de BSOD. Ik heb dit probleem aan de hand, alles van hardware werkt dus nog alleen windows niet.
Bij mij gaat dit BSOD zo snel, dat ik het niet kan lezen welk de fout is. Kan iemand zeggen hoe ik dit kan stoppen? Telkens flitst dit dus voorbij en direct herstart mijn pc.
Op dit moment steekt de hardeschijf in een andere pc, misschien kan ik het probleem via deze pc dan oplossen? Maar hoe weet ik dan welk het probleem is?

Alvast bedankt,

Issst

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Weet je zeker dat je die FAQ hebt gelezen ;)
In ongeveer de eerste alinea staat exact beschreven hoe je dat kan voorkomen namelijk.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Je topic titel zegt totaal niets

Wat heb je zelf ondernomen, om een antwoord op je vraag te vinden?

link1:
http://www.google.nl/sear...ER+BSOD&btnG=Zoeken&meta=

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Systeemeigenschappen -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen

Daar kan je uitzetten dat je systeem automatisch reboot.

Ik zou eens beginnen met je geheugen te testen en kijken of je voeding goede waardes afgeeft.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:58:
Weet je zeker dat je die FAQ hebt gelezen ;)
In ongeveer de eerste alinea staat exact beschreven hoe je dat kan voorkomen namelijk.
Maar daar staat niet hoe je dat kunt doen als het al te laat is (dus als hij bij het booten een BSOD geeft)... Dat kan namelijk vanaf XP SP2 bij het starten met F8 en dan kiezen voor "Computer niet automatisch herstarten" ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 31-03-2007 17:06 ]

Simracing set: Thrustmaster TX Servo Base + T3PA Pro + Leather 28GT Wheel (Revisie nodig!) aangeboden - En meer!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:06
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter daar staat hoe je kunt voorkomen dat de BSOD wegflitst, Of probeer anders een F8 -> restarten na fout uitschakelen iets in die trant

My favorite programming language is solder.

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
Staat toch echt in de FAQ, (net nog gecheckt), je moet toch echt wat meer moeite er in steken, en niet van, >> ik "post" het op tweakers en dan geven ze het antwoord wel, heb namelijk geen zin om te lezen. :O

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Room42 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:05:
[...]

Maar daar staat niet hoe je dat kunt doen als het al te laat is (dus als hij bij het booten een BSOD geeft)... Dat kan namelijk vanaf XP SP2 bij het starten met F8 en dan kiezen voor "Computer niet automatisch herstarten" ofzo.
Dan noch, een Tweaker zou niet ten einde raad moeten zijn als iets niet in de GoT FAQ's staat ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Issst
Owkey, mij fout dan. Blijkbaar er te snel overgelezen als het er blijkbaar toch bij staat. Het was maar dat ik zo snel mogelijk de fout kon oplossen, en dacht dat het er niet bij stond wat je moet doen als het scherm snel wegflitst.

Toch bedankt voor de reacties

• Issst
Dag allemaal,

Voor degene die mij willen helpen:

Ik heb rond gekeken en gezocht, maar om het blauw scherm vast te houden staat er overal ofwel via f8 wat dus niet werkt, ofwel via deze computer => eigenschappen => geavanceerd => ... => pc automatisch opnieuw opstarten uitvinken. Maar ik kan natuurlijk niet aan deze eigenschappen omdat windows niet opstart in geen enkele modus.
Ik had een ram test gedaan, en deze is nog in orde.

Dus, ik zoek nog een manier om het blauwe scherm vast te houden en zo uit te zoeken welk juist de fout is.

Mijn pc:
intel pentium D820
1 gig ram
200 gb wd sata
asus p5ld2
256 mb sapphire

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
lssst het is hier op GoT toch écht de bedoeling dat je zelf wat moeite doet om je probleem op te lossen. Er zijn nu al meerdere oplossingen gegeven, en je geeft niet aan dat je er wat mee doet.
Verder hebben we nu na 12 posts nog steeds geen foutmelding gekregen dus kunnen we nog steeds niks over je probleem zeggen. Lees de Registratievoorwaarden / korte FAQ en Windows Clients - Policy nog eens goed door.

Ook is er niks van te maken zolang je je OS niet vermeldt. Open even een nieuw topic, zet je vragen plus wat je er over hebt gevonden overzichtelijk en volledig op een rij, en zoek zelf wat rond met de verschillende middelen die het internet daarvoor biedt.

Kies bovendien een duidelijke topictitel, waar je het probleem duidelijk verwoordt. Ook moet het OS daarin staan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.