Ik heb chris tv professional versie 4.99. Nou is mijn probleem dat als ik iets op neem dat hij na 45 minuten stopt met opnemen terwijl ik hem daar helemaal geen opdracht voor geef. Hij stopt ook na 45 minuten met opnemen als ik hem instel dat hij iets moet opnemen dat bijvoorbeeld een uur duurt. Weet iemand hier een oplossing voor.
Ik gok dat je schijf als FAT32 is ingedeeld, dan zit je met een bestandslimiet van 4GB
[miereneukerij]Danielson schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:30:
Ik gok dat je schijf als FAT32 is ingedeeld, dan zit je met een bestandslimiet van 4GB
4GB - 2 bytes
Dus max: 4294967294 bytes per file.
[/miereneukerij]
Alles kan stuk.
Verwijderd
Om het dus even compleet te maken:
Als je schijf inderdaad FAT32 geformateerd is (even de eigenschappen opvragen van je schijf en kijken onder 'File system'), dan loop je tegen een adresserings limitatie aan van dit formaat. Deze kan inderdaad niet bestanden groter dan 4GB aan.
Oplossing is om de FAT32 te converteren naar NTFS filesysteem. Als het goed is er een tool met XP meegeleverd om dit te realiseren. Zorg we even dat je schijf zo 'schoon' mogelijk is, want dan gaat het een stuk vlotter. Het commando hiervoor is "convert" welke je binnen de command-prompt omgeving moet invoeren.
Enneh... maak een backup voordat je begint... je weet maar nooit...
Als je schijf inderdaad FAT32 geformateerd is (even de eigenschappen opvragen van je schijf en kijken onder 'File system'), dan loop je tegen een adresserings limitatie aan van dit formaat. Deze kan inderdaad niet bestanden groter dan 4GB aan.
Oplossing is om de FAT32 te converteren naar NTFS filesysteem. Als het goed is er een tool met XP meegeleverd om dit te realiseren. Zorg we even dat je schijf zo 'schoon' mogelijk is, want dan gaat het een stuk vlotter. Het commando hiervoor is "convert" welke je binnen de command-prompt omgeving moet invoeren.
Enneh... maak een backup voordat je begint... je weet maar nooit...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 11:57 ]
Misschien is dit de verklaring?Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:22:
Ik heb chris tv professional versie 4.99. Nou is mijn probleem dat als ik iets op neem dat hij na 45 minuten stopt met opnemen terwijl ik hem daar helemaal geen opdracht voor geef. Hij stopt ook na 45 minuten met opnemen als ik hem instel dat hij iets moet opnemen dat bijvoorbeeld een uur duurt. Weet iemand hier een oplossing voor.
What are the restrictions/limitations of the shareware version during the FREE trial period ?
# ChrisTV PVR has a 21 day FREE trial period.
# When you launch ChrisTV there will be a 5 seconds Splash Screen.
# Maximum number of capture devices that can be used at once is 2(two) during trial in ChrisTV PVR Professional version.
# Some Video and Audio Recording Codecs are not available like : DivX or MP3, but you can use without any restriction : XVid, HuffYUV, any Intel or Microsoft Codecs, DV Video Encoder and any MJPEG Codecs.
# The recordings are limited to 40 - 55 minutes.
NFTS bied nog al wat voordelen ten opzichte van FAT 32, en vroeger hadden ze FAT 16, en die konden maar 2Gb aan zover ik weet.
En aan de TS: Wat leuk om Veendam supporters tegen te komen hier, er zijn hier namelijk niet zoveel veendammers.
En aan de TS: Wat leuk om Veendam supporters tegen te komen hier, er zijn hier namelijk niet zoveel veendammers.
Pagina: 1