Plaat afspelen zonder op te nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martini1
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04-2022
We hebben een lenco 3866USB platen speler om via de pc platen op te nemen, maar we kunnen alleen muziek horen via de speakers van de pc als we aan het opnemen zijn. Kan je ook een plaat luisteren zonder op te nemen? zo ja, hoe?
b.v.d.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

:? Je kunt 'm toch gewoon aan een versterker hangen, of snap ik even niet wat je bedoelt?

Rail Away!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

usb only platenspeler.. toch?

• martini1
zitten wel tulpies bij, maar wil op de pc gewoon afspelen. tuurlijk kan ik hem op de hifi set aansluiten. maar ik wil ook op pc kunnen afspelen via usb, alleen met opnemen kan je wel geluid horen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fix een mixer app.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je kunt ook de rca-uitgangen (tulpjes...) naar een mini jack omzetten, kan hij direct aan je pc.

Verwijderd

Zit er geen gebruiksaanwijzing bij?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

martini1 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:07:
We hebben een lenco 3866USB platen speler om via de pc platen op te nemen, maar we kunnen alleen muziek horen via de speakers van de pc als we aan het opnemen zijn. Kan je ook een plaat luisteren zonder op te nemen? zo ja, hoe?
b.v.d.
2 mogelijkheden:
1. Je sluit 'm via de bijgeleverde cinch kabel op je computer aan, en dan maar hopen dat er gewoon line signaal uit de platen speler komt. (anders heb je nog een RIAA correctie versterker nodig ook) -> kan je gewoon proberen zonder het risico dat je wat sloopt.
2. Via USB, maar dan heb je software nodig die, net als Audacity, een opname van de platenspeler start en meteen afspeelt. Er zal best dergelijke software bestaan. Of misschien werkt het ook als je Audacity op record - pause zet? Ik zou zelf voor 3 kiezen.
3. Je neemt gewoon eerst de plaat op die je wilt luisteren en dan speel je de MP3 (of whatever je ervan gemaakt hebt) af. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je vanaf die speler iets 'live' af wilt spelen.

Alles kan stuk.

• martini1
oke bedankt voor de tips. We wilden het live omdat je dan eerst de nummers kan luisteren en dan weten we welke we als mp3 willen en welke niet

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

martini1 schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:47:
oke bedankt voor de tips. We wilden het live omdat je dan eerst de nummers kan luisteren en dan weten we welke we als mp3 willen en welke niet
Dan start je gewoon een opname met adobe audition, je zoekt de tracks op en gooit daarna de opname weg?

Alles kan stuk.

Pagina: 1