Toon posts:

[Toetsenbord] Ongewenste letters tijdens het typen

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoTers, ik heb een pc voor mijn vriendin samengesteld met de volgende specificaties;

Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB
MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SL
XFX GeForce 7300GS 256MB
AMD Athlon 64 X2 3800+
WD 160 GB S-ATA
480W voeding

Ik heb vandaag XP geinstalleerd en heb alle updates gedaan, ook heb ik de mobo drivers geinstalleerd, nu heb ik echter het volgende probleem.

Wanneer ik iets willekeurigs wil typen komen er zomaar letters bij de tekst die ik typ.

Stel ik open kladblok en houd de spatiebalk ingedrukt, normaal zou je zeggen dat je niks anders ziet dan witregels, ik krijg echter 7 letters te zien, rare omschrijving maar het ziet er dan zo uit:

n n n n n n n

Ik heb het toetsenbord verwisseld maar het blijft hetzelfde probleem, ook wanneer ik iets wil typen komen er verschillende letters en cijfers tussen de tekst door.

Waar zou dit rare probleem aan kunnen liggen ?

MvG Maikel

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op welke manier is dat toetsenbord aangesloten, USB of PS/2
Probeer even een tobo met een ander stekkertje.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Kijk eens bij je land, taal en keyboard instellingen....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Toetsenbord is PS2

De land en taalinstellingen staan gewoon op Nederlands, kheb ze ook op US internationaal gezet maar nog steeds hetzelfde probleem

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Is het een draadloos toetsenbord?

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:22:
Is het een draadloos toetsenbord?
Nee gewoon een PS2 toetsenbord, plaktoetsen en dergelijke staan ook niet aan.

Helaas ben ik niet in het bereik van een USB toetsenbord.

Zou dit het misschien kunnen verhelpen ?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

Onbekend

...

Misschien een hele stomme suggestie, maar heb je je muis en toetsenbord misschien verwisseld op je PS2 poorten?
Sommige computers hebben daarmee moeilijkheden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ook onbekend schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:28:
Misschien een hele stomme suggestie, maar heb je je muis en toetsenbord misschien verwisseld op je PS2 poorten?
Sommige computers hebben daarmee moeilijkheden.
Dan zou je bij het opstarten al een error krijgen :)

Rail Away!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42
Klinkt als pech met je mamma plank, mits je het toetsenbord als oorzaak uitgesloten hebt.

Als er wat storing in je PS/2 subsysteem zit wegens slechte verbinding of een brak component, dan lijkt dit mij daar een typisch gevolg van. Zeker wanneer Windows meer toetsaanslagen registreerd dan dat jij werkelijk maakt.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
er zijn bepaalde toetscombinaties waardoor ie op een andere stand komt netzoo als
ctrl shift
tegelijk krijg je ook andere tekens.

Verwijderd

Topicstarter
The - DDD schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:30:
Klinkt als pech met je mamma plank, mits je het toetsenbord als oorzaak uitgesloten hebt.

Als er wat storing in je PS/2 subsysteem zit wegens slechte verbinding of een brak component, dan lijkt dit mij daar een typisch gevolg van. Zeker wanneer Windows meer toetsaanslagen registreerd dan dat jij werkelijk maakt.
Ja kmoet een usb toetsenbord proberen te regelen, dan kan ik deze testen en wanneer deze nog problemen geeft ga ik naar de helpdesk van Paradigit misschien dat zij dit probleem wel eens zijn tegengekomen :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij kwamen deze problemen nadat ik de updates van Windows had binnengehaald, zou dit kunnen ofniet ?

Want als het daar zou kunnen komen doe ik ff een format

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lijkt me sterk, maar aangezien niemand hier weet welke updates dat waren is er maar een manier om daar achter te komen ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:55
Probeer eens met een bootdisk (of een linux live cdtje ofzo, bijvoorbeeld Knoppix) op te starten. Op deze manier sluit je uit dat het aan je hardware ligt.

Verwijderd

Topicstarter
smeerbartje schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:02:
Probeer eens met een bootdisk (of een linux live cdtje ofzo, bijvoorbeeld Knoppix) op te starten. Op deze manier sluit je uit dat het aan je hardware ligt.
Kan dit ook met de Windows XP CD ?

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan dicht, een USB toetsenbord heeft het probleem opgelost :)

Verwijderd

smeerbartje schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:02:
Ik neem aan dat je software bedoelt ;)

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 14:05
Dit is inderdaad een PS/2 probleem. Heb het op school ook gehad, steeds dezelfde computer. En aangezien we die elke week opnieuw installeerden voor projecten, lag het dus niet aan de installatie.
Pagina: 1