Ik heb dus in mijn database een komma gescheiden string staan met getallen, bijvoorbeeld 1,2,3. Dit zijn user_id's, nu wil ik bijvoorbeeld user_id 2 verwijderen. Dit leek me heel makkelijk te gaan, even explode, unset, en vervolgens weer implode. Maar zo simpel lijkt het me nu niet meer.
De code waar het om gaat:
Als ik dit script uitvoer, krijg ik: 1<br>1, met var_dump geeft hij een bool(true) terug, na me even in de functies verdiept te hebben, kan ik niet een functie in deze code vinden die true teruggeeft, dus dat vond ik al heel raar, vervolgens een stukje code van php.net geprobeerd:
Dit geeft _precies_ hetzelfde resultaat, en ik ben er nu echt al een tijd mee bezig om dit werken te krijgen, maar ik begin te hoop te verliezen. Ik hoop dat één van jullie me met dit probleem kan helpen.
De code waar het om gaat:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| // Get the user id's from the database, put them in an array, and explode the array. $iAllUserIds = mysql_fetch_array( $oUser->doQuery("SELECT user_id FROM link_user_performance WHERE performance_id = " . $_GET['performance_id'] ) ); $aAllUserIds = explode( ",", $iAllUserIds['user_id'] ); // Find the user_id in the array, then remove it. $iKey = array_search( $_GET['user_id'], $aAllUserIds ); unset( $aAllUserIds[$iKey] ); // Then sort and filter the array for uniques and put the array together. $aAllUserIds = sort( array_unique( $aAllUserIds ) ); if ( count( $aAllUserIds ) > 1){ $iUserIds = implode( ",", $aAllUserIds ); } else { $iUserIds = $aAllUserIds; } print_r($iUserIds); echo "<br>"; print_r($aAllUserIds); |
Als ik dit script uitvoer, krijg ik: 1<br>1, met var_dump geeft hij een bool(true) terug, na me even in de functies verdiept te hebben, kan ik niet een functie in deze code vinden die true teruggeeft, dus dat vond ik al heel raar, vervolgens een stukje code van php.net geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // Remove the user from the array. function array_remove(&$a_Input, $m_SearchValue) { $a_Keys = array_keys($a_Input, $m_SearchValue); foreach($a_Keys as $s_Key) { unset($a_Input[$s_Key]); } return $a_Input; } $aAllUserIds = array_remove($aAllUserIds, $_GET['user_id']); |
Dit geeft _precies_ hetzelfde resultaat, en ik ben er nu echt al een tijd mee bezig om dit werken te krijgen, maar ik begin te hoop te verliezen. Ik hoop dat één van jullie me met dit probleem kan helpen.