[PS3] Vlak of rechtopstaand plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Topicstarter
Ik weet dat de PS3 vlak mag liggen maar ook rechtop, wat is nu het beste? De PS3 heeft gelukkig niet de 360 kuren (iig nog niet bekend), maar toch vraag ik me af wat voor het apparaat het beste is. Ik heb ooit gelezen/gehoord dat voor CDs etc. een horizontale liging beter is.
Mischien dat in dit geval vertikaal weer beter is aangezien de warmte van het boven punt er dan uit komt.

Dus:

Wat is op alle vlakke gezien het beste, vlak of horizontaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177429

Maakt niks uit, je apparaat zal uitstekend functioneren in bijde posities. Het is puur wat jou estetisch het beste aanstaat. Als het niet goed is om het apparaat vertikaal neer te zetten dan had sony dit wel aangegeven danwel niet mogelijk gemaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-03-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Modbreak:Reageer dan niet :{

[ Voor 90% gewijzigd door Crash op 31-03-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 177429 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:27:
Maakt niks uit, je apparaat zal uitstekend functioneren in bijde posities. Het is puur wat jou estetisch het beste aanstaat. Als het niet goed is om het apparaat vertikaal neer te zetten dan had sony dit wel aangegeven danwel niet mogelijk gemaakt.
Een CD/DVD/Blue Ray, horizontaal of verticaal maakt dus echt helemaal niets uit denk je? Op 1 of andere manier lijkt me het gewoon minder goed vertikaal voor discs/drives. Al zou recht opstaand voor mii wel beter uitkomen. :)

Denk je btw niet dat, al zou het ietsjes minder goed zijn verticaal (je console gaat bijv. jaartje minder lang mee), dat de makers van apparatuur daar iets op zouden zeggen? Logisch verstand zou zeggen dat ze het belangrijker vinden dat die verticaal "kan" staan, dan zeggen dat het net iets slechter is voor de disc/drive.

Nooit gehoord dat discs door zwaartekracht scheef worden getrokken?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 31-03-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je verwaarloosbare dingen als de zwaartekracht gaat mee rekenen dan zou hij vertikaal dus beter af moeten zijn. Aangezien de disc in vertikale stand veel meer zwaartekracht op kan nemen en hij ook niet zal buigen door de zwaartekracht (in vertikale richting is de disc vele male sterker omdat de afstand van de uitsterste vezels tot het middelpunt veel groter ca 5cm zijn dan als je de disc in horizontale richting houd ca 0.5mm). Denk maar aan het buigen van een lineal in horizontale en vertikale richting). Als de disc horizontaal ligt werkt er wel zwaartekracht op maar aangezien de middelpunt werkende kracht vele maar dan ook gigantisch vele male groter is door het draaien van de disc is de zwaartekracht echt verwaarloosbaar.

(Hou eens een disc vast op je vingertop als jij hem krom ziet trekken door de zwaartekracht ben wss toe aan een bril.)

Het maakt imo niks uit hoe je console staat. En als jij denkt dat hij horizontaal een jaar langer mee gaat zou ik hem gewoon voor je gevoel plat leggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-03-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat niet om mijn gevoel, maar om feiten. En feiten zijn blijkbaar iets moelijks (ook als je internet leest ;) )
Ach ik zet hem lekker verticaal neer, is iig logisch iets voor de warme lucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 31-03-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:28:
Het gaat niet om mijn gevoel, maar om feiten. En feiten zijn blijkbaar iets moelijks (ook als je internet leest ;) )
Ach ik zet hem lekker verticaal neer, is iig logisch iets voor de warme lucht.
Ook voor de warme lucht is het weer vrij verwaarloosbaar hoe je hem neerzet aan gezien in zo een kleine case de fan's de airflow zullen domineren. En de warme lucht zal dus niet perse stijgen en als je het roostertje naar boven richt dat het allemaal vloeiend recht naar boven door je roostertje stroomt. Die ventilatie roosters zijn tactisch geplaats tbv de airflow die de fan's genereren. En hoe je case ook plaatst de fan zal de lucht door het roostertje forceren.

Ik hoop dat ik je inmiddels heb overtuigd dat het niks uitmaakt hoe je hem neerzet. Je kan je beter zorgen maken over dingen als dat je hem niet in een te stoffige omgeving zet etc dat zijn eerder zaken die de levensduur zullen beinvloeden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 177429 op 31-03-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 177429 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:39:
[...]

Ook voor de warme lucht is het weer vrij verwaarloosbaar hoe je hem neerzet aan gezien in zo een kleine case de fan's de airflow zullen domineren. En de warme lucht zal dus niet perse stijgen en als je het roostertje naar boven richt dat het allemaal vloeiend recht naar boven door je roostertje stroomt. Die ventilatie roosters zijn tactisch geplaats tbv de airflow die de fan's genereren. En hoe je case ook plaatst de fan zal de lucht door het roostertje forceren.

Ik hoop dat ik je inmiddels heb overtuigd dat het niks uitmaakt hoe je hem neerzet. Je kan je beter zorgen maken over dingen als dat je hem niet in een te stoffige omgeving zet etc dat zijn eerder zaken die de levensduur zullen beinvloeden.
hehe ok ok, dan plaats ik m nu maar gewoon in een emmer water. ;) Thnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:45:
[...]

hehe ok ok, dan plaats ik m nu maar gewoon in een emmer water. ;) Thnx iig.
Ook dan maakt het voor de levensduur van je console niet uit of je hem vertikaal of horizontaal plaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 22:58
Iemand trouwens al geprobeert om de PS3 in een bad met zonnebloem olie(dat was het toch?) te plaatsen voor een totaal stille oplossing? :P

Anywayz, de PS3 is goed genoeg gekoelt van zichzelf want je hoort hem standaard nauwelijks maar hij kan echt wel harder als dat nodig is. En ik heb hem terwijl ik een spel aan het draaien was de PS3 van horizontaal naar verticaal en weer terug en geen krasje te bekennen(bepaalde XBOX360 revisies doen het al als ie een btje instabiel staat). Voor de luchtstroom zou je inderdaad denken dat verticaal beter is en dat kan best kloppen aangezien warme lucht opstijgt en ik nu nog weleens het idee heb dat er horizontaal liggend warme lucht blijft hangen bij het grote rooster aan de zijkant om dat de onderste eerst erom heen moet. Maarja denk niet dat dat echt een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem nu verticaal, voor het idee he. ;)
Dat gedeelte net onder die rooster (rechts als die horizontaal zou liggen), is heel warm na eventjes te gamen. Ik heb gelezen dat de warmte vooral door de cell processor komt, die wordt erg warm.

Hebben julie ook al die pics gezien van binnenkant PS3? Ziet er verdomd netjes uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Rechtsonder is het echt een heet hoofd net onder de aan/uit toets ja, heb die pics inderdaad gezien, zal eens ff kijken wat daar in de buurt zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
raar genoeg is het enige wat er in de US/JAP versie bij in de buurt zit de EE+GS maar de Emotion Engine is geschrapt in de Europese verise dus kan daar alleen nog de Graphics Synthesizer zitten, lijkt me sterk dat deze zo ie zo al zo heet word laat staan tijdens het doen van niet PS2 dingen zeg maar :P Gok dat ze een andere lay-out hebben voor de EU of daar moet 1 van de heatpipes uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij mij is het niet onder de aan/uit toets, maar het gedeelte onder de ventilator aan de boven kan van het apparaat. Zeg maar die gladde ronding. Die is heel snel heel warm, net niet heet zou ik zeggen.

Helemaal normaal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

idd net recht onder de power toets wordt het apparaat behoorlijk warm. Ik heb mijn PS3 rechtop staan omdat het me beter uitkomt en omdat het idee van hete lucht die stijgt me wel logisch klinkt. Ondanks mijn gevoel lijkt het me dat Sony er iig voor gezorgt heeft dat de hete lucht ook in horizintale stand goed wordt afgevoerd. Ik heb wel het idee dat de PS3 meer geruis (herrie kan ik het niet noemen) maakt in verticale positie? or is it just me?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij just you. ;)
Bij zo een nieuw apparaat houd ik het altijd allemaal goed in de gaten, omdat je nog niet echt weet wat wel en niet klopt. ;) Hete plekken zijn eng op zo een moment.
Er komt iig snel en veel hele warme lucht van bepaalde plaatsen, maar ach zal wel goed zijn want andere plaatsen voelen koud. Vaak is het ook zo dat dit soort apparaatur snel heet is, maar dat het die temperatuur ook zo goed als vast houd.

Die vehalen over muis stil en totaal niet warm zijn ook altijd zo fijn om te lezen met net een nieuwe console in huis die dat niet is...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 01-04-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:48
De meenste warmte komt aan de rechterkkant eruit. Deze kant zit aan de bovenkant als je hem rechtop zet, dus rechtopstaand zou wel de meenst ideale positie zijn.

Offtopic: Wat is de PS3 toch heeeerlijk stil in vergelijking met de Xbox360. Ik heb hem vandaag gehaald, de PS3, en ben blij dat ik hem toch gekocht heb.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32

CerandoX.nl

Vides

Anoniem: 104748 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:38:
[...]

Een CD/DVD/Blue Ray, horizontaal of verticaal maakt dus echt helemaal niets uit denk je? Op 1 of andere manier lijkt me het gewoon minder goed vertikaal voor discs/drives. Al zou recht opstaand voor mii wel beter uitkomen. :)

Denk je btw niet dat, al zou het ietsjes minder goed zijn verticaal (je console gaat bijv. jaartje minder lang mee), dat de makers van apparatuur daar iets op zouden zeggen? Logisch verstand zou zeggen dat ze het belangrijker vinden dat die verticaal "kan" staan, dan zeggen dat het net iets slechter is voor de disc/drive.

Volgens mij just you. ;)
Bij zo een nieuw apparaat houd ik het altijd allemaal goed in de gaten, omdat je nog niet echt weet wat wel en niet klopt. ;) Hete plekken zijn eng op zo een moment.
Er komt iig snel en veel hele warme lucht van bepaalde plaatsen, maar ach zal wel goed zijn want andere plaatsen voelen koud. Vaak is het ook zo dat dit soort apparaatur snel heet is, maar dat het die temperatuur ook zo goed als vast houd.

Die vehalen over muis stil en totaal niet warm zijn ook altijd zo fijn om te lezen met net een nieuwe console in huis die dat niet is...
Zou je ook niet denken dat Sony hier wel aan gedacht heb en de PS2 ook al een aantal jaartjes rechtop kan staan.

En hij is toch ook echt muisstil, ik heb alleen gehoort dat als hij 10 minuten aan staat en warm begint te worden de fans ff ietsje harder gaan draaien dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Prima dan is mijn PS3 defect, hij is niet muisstil (wel zacht) en ik hoor de drive zachtjes als die de cd leest. Case closed. :P

BTW ik ben wel overtuigd van de PS3 kwaliteit (nogmaals...hij is zacht etc), maar ik lees dingen die bij mij gewoon niet van toepassing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32

CerandoX.nl

Vides

Ja sommige PSfans verzinnen er zaken bij, om de console nog beter te laten lijken......zielig maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb hem rechtopstaan, maar dat is ook puur voor de looks ;)
Het logo staat immers niet voor niets goed als je hem rechtop hebt staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Anoniem: 104748 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:45:
De PS3 heeft gelukkig niet de 360 kuren (iig nog niet bekend)
Je bedoelt dat de PS3 je disk niet beschadigd als je 'm kantelt terwijl hij aan staat? Ik denk dat elke drive dat wel doet in meer of mindere mate :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1st_Ro schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:48:
Ik heb hem rechtopstaan, maar dat is ook puur voor de looks ;)
Het logo staat immers niet voor niets goed als je hem rechtop hebt staan :P
hehe je weet dat je het logo kan draaien he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Nee das het PS Family logo, hij bedoelt Playstation 3 op de bolle zijkant zeg maar :P

@PROT, ik weet niet hoor maar weet jij eigenlijk ook wel dat CD's op een hogere snelheid draaien dan DVD's die op hun beurt weer sneller draaien dan BD's. En meer snelheid betekend meer herrie dus zeggen dat je hem hoort terwijl ie een cd leest is niet helemaal objectief ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Rctworld op 02-04-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik doelde inderdaad op het Playstation3 logo op de bolle kant ... en het Sony logo staat ook in diezelfde richting. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184171

Ga de PlayStation 3 eens door elkaar schudden als er een schijfje in draait ;) Tijdens MotorStorm lukte het hier gewoon en schijfje is onbeschadigd of whatever. (proberen op eigen risico...)

Maakt verder niks uit, anders had Sony het er inderdaad wel bij gezegd (extra stabiele ondergrond of iets dergelijks als hij rechtop staat) :) En rechtop ziet hij er veel beter uit!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 184171 op 02-04-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rctworld schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:54:
Nee das het PS Family logo, hij bedoelt Playstation 3 op de bolle zijkant zeg maar :P

@PROT, ik weet niet hoor maar weet jij eigenlijk ook wel dat CD's op een hogere snelheid draaien dan DVD's die op hun beurt weer sneller draaien dan BD's. En meer snelheid betekend meer herrie dus zeggen dat je hem hoort terwijl ie een cd leest is niet helemaal objectief ;)
Bedoelde gewoon dat ik hoor als die een BR leest.
Anoniem: 184171 schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:00:
[...]

Ga de PlayStation 3 eens door elkaar schudden als er een schijfje in draait ;) Tijdens MotorStorm lukte het hier gewoon en schijfje is onbeschadigd of whatever.

Maakt verder niks uit, anders had Sony het er inderdaad wel bij gezegd (extra stabiele ondergrond of iets dergelijks als hij rechtop staat) :) En rechtop ziet hij er veel beter uit!
Hehe is ook een manier om te testen ja. wel netjes iig. Ik zal dalijk eens potje rugby doen terwijl hij een BR leest. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 03-04-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2024

swopdark

ja doe maar...

CerandoX.nl schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:55:
Ja sommige PSfans verzinnen er zaken bij, om de console nog beter te laten lijken......zielig maar waar.
Helaas zijn er ook een hoop mensen die juist het tegenovergestelde beweren om de console slechter te laten lijken... zielig maar waar.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Pagina: 1