Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[avr] Reset pin gebruiken als output

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik wil op een attiny13 de reset pin gebruiken als een output, maar wil niet de ISP functionaliteit kwijtraken, in principe is het gewoon een portb pinnetje,

Ik vond in de datasheet de opties DDOE en DDOV voor data direction overide, die zou de alternate functie (reset) moeten overriden, maar kan hier verder eigenlijk niks over vinden. Google vind eigenlijk alleen datasheets van de atmels die het hebben.

Er is ook de Reset Disable fuse, maar volgens mij zet die reset helemaal uit waardoor je volgend mij alleen met high voltage mode nog kan programmeren (en ik heb geen hv programmer)
Of blijft dan tijdens de startup de reset wel werken? kan er niks difinitiefs over vinden en heb geen zin om als test hier atmels om te bouwen naar OTP's

In de datasheet staat wel dat de atmels basicly een otp worden als je de kortte startup time neemt en reset disable zet, betekend dit dan dat reset tijdens di 64ms startup time wel werkt als reset?

Edit:
Na enig speurwerk ben ik er inderdaad achter dat ik er met Reset Disable niet kom, volgens atmel zelf ken je na het instellen van die fuse de chip alleen nog programmeren met een high-voltage programmer.

DDOE en DDOV kan ik nog steeds niks over vinden behalve datasheets van attiny's en websites met lijsten 4-letter woorden en websites in het japans...

[ Voor 16% gewijzigd door SA007 op 31-03-2007 20:20 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmmm, als ik de datasheet goed lees is ddoe slechts een signaal, en word 'ie voor het resetpinnetje gevormd door de and van RSTDISBL en DWEN. Niets softwarematigs instelbaars helaas.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ofwel, je kan de reset pin) en dus 1 interrupt lijn en een adc comvertor) alleen gebruiken als je reset disabled programmeerd en vanaf dan werkt met een high voltage programmer?

Major bummer enzo... heb geen high voltage programmer...

Edit:

Ej, volgens mij hoef je voor een high voltage programmer alleen de reset pin naar +12V te gooien in plaats van 0v, of vergis ik me nou?

Dus als je van een simpele bsd programmer de reset pin via een npn aan een pnp transistor zou binden aan de 12V zou je al een high voltage programmer hebben?

[ Voor 39% gewijzigd door SA007 op 31-03-2007 23:08 ]

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29

StapelPanda

PB0MV

High Voltage Serial Programming

High Voltage Programming High Voltage Serial Programming is one method of writting to the various microcontroller ROM areas. The high voltage is rather low by most standards (+12V) but it indicates that a voltage that is more than 2 times higher than the target supply voltage must be applied to the /RESET pin.

This method has a few advantages over the low voltage version, including faster programming times and the possibility of re-programming and recovering devices that have been locked (e.g. by setting the /RESET Disable--RSTDISBL--fuse bit). In addition, high voltage programming avoids the need for an external oscillator for the target and certain devices (e.g. the ATtiny11) only support HV programming.

The downside is that separate supplies are required (+12V to enable programming and +5V to supply the target chip) and is difficult or impossible to use in system (the chip must be programmed outside the ciruit).
bron
Wat voor programmer heb je nu, misschien kan je een simpele High voltage programmer in elkaar zetten...

hmm, als ie parralel is kan je misschien een van de pinnen gebruiken, maar bij serieel weet ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door StapelPanda op 01-04-2007 11:08 ]