Nieuwe Pc [250-300]

Pagina: 1
Acties:

• gLn-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04-2023
Geachten mede tweakers

Ik zit al een tijdje rond te kijken naar nieuwe onderdelen om mijn pc te upragden!
Zelf heb ik al - Voeding 350 A merk (welk merk weet ik niet)
- Videokaart ASUS EN7600GT
- HDD WD400 40GB (eventueel een latere upgrade mogelijk naar sata)

Mijn pc gebruik ik vooral om games te spelen (1280-1024 reso) en als media center.
Mijn pc wat ik nu gebruik is een celeron D 2.4 oc'ed 3.4 512 ddr geheugen en wd400 40gb hdd en een redaon 9800XL.
deze pc is om de tijd te overbruggen totdat ik een nieuwe pc gekocht heb

Het gaat mij er om dat ik een Moederbord een processor en geheugen krijg eventueel een case vandaar mijn budget in de topictitel!)
.
Zelf heb ik enige ervaring met hardware die ik gebruikt heb , (a8n-sli deluxe 3800X2[s939])

Allereerst wil ik voor een amd platform gaan , waarom? Omdat er prijsverlagingen aan zitten te komen en ik goeie ervaringen heb met het gebruiken van amd daarnaast valt het goed in het mijn te besteden budget!

Omdat socket 939 al enige tijd uit de productie ligt lijkt het mij een logische keuze om voor socket AM2 te gaan , hierbij komt natuurlijk ook DDR2 geheugen wat van enige kwaliteit moet zijn ivm overclock opties.

ASUS is voor mij een goed en betrouwbaar merk daarom houd ik het liefst alle producten hier ook bij!

Om even terug te vallen op het geheugen , ik heb ergens opgepikt dat amd meer beheofte aan lage tikken (latency's heeft dan Mhz's helaas kan ik dit niet onderbouwen (heb dit gelezen hier op got:P).
Het geheugen moet in eerste instantie 1024MB bevatten en naar mijn mening strakke latency's.
Ik zou dan voor de meest logische keuze komen om 2X512 modules te gebruiken ivm dual channel , omdat tegenwoordig op bijna alle moeder borden 4 uitbreidings sloten zitten voor het geheugen lijkt het mij geen onlogische keuze.

Ik ben hier dan ook op het
volgende product gekomen:

Twinmos 1024MB DDR2 (2x512MB) PC4200 533MHz CL4 Dual Channel Kit

Linkje --> http://www.cool-prices.nl...L4%20Dual%20Channel%20Kit

Dit lijkt mij in mijn prijsklasse een logische keuze omdat dit geheugen van kwaliteit is en er goeie reviews over gelezen heb.
Dit het gedeelte over het geheugen.

Het moederbord wat natuurlijk niet een onbelangerijk onderdeel van het systeem is
Ik heb eerder aan gegeven dat ik gegaan ben voor het AM2 socket , waarom prijsverlagingen budget goeie ervaringen.
Ik zou in de toekomst graag alle mogelijke uitbreidings mogelijkheden hebben zoals SLI geheugen uitbreiding en eventueel een snellere proccessor!
Ik ben van uit het bovenstaande dan ook op het volgende moederbord gekomen (overlockbaar heid is bij dit moederbord niet echt een optie wat jammer is maar gezien de uitbreidings mogelijkheden zeker geen verkeerd moederbord!)

Asus M2N4-SLI, nForce 570 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID)

Link http://www.cool-prices.nl...d,%20LAN,%20SATA,%20RAID)

Link product survey http://tweakers.net/productsurvey/141672

Het gaat mij bij dit moederbord ook vooral om de nforce chipset waar ik tot aan nu erg tevreden over ben geweest!
Gezien de prijs van dit moederbord lijkt het me een goeie kwaliteit/prijs verhouding.

Tot slot de processor.

Dit is voor mijn geen moeilijke keuze , ik kom dan ook snel uit op de voorheen genoemde Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB)

Waarom? omdat deze voor mij een tijd geleden erg goed gewerkt heeft en er zeker overlcock potentie in zit!

Linkje http://www.cool-prices.nl...Hz%20Bus,%2089W,%20Boxed)

Het totale kostenplaatje zal zijn 223,35 wat ongetwijfeld de komende tijd goedkoper word!

Wat ik met dit topic wil bereiken zijn eventueele ervaringen tips en andere producten wie misschien beter in mijn prijsklasse vallen.

Met mijn kennis ben ik niet veel verder gekomen dan al het bovenstaande ik zou graag willen horen wat beter kan en waar ik misschien wat geld op kan besparen!

[ Voor 4% gewijzigd door gLn- op 31-03-2007 15:58 ]

Virtueel is beter dan een ritiueel xD

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:12

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Om je te helpen is het noodzakelijk dat we ook vooral weten wat je op dit moment hebt en waar je je computer voornamelijk voor gebruikt. Overigens, de '[250-300]' in je topictitle slaat op je budget?

Rail Away!

• gLn-
Quik edit gedaan en aangepast de titel staat inderdaad voor het budget!

• gLn-
Iemand enige toevoegingen ?

Verwijderd

Wat nou als je 2 GB koopt en dat later in je niewe computer zet?
Dit is toch erg goedkoop en ook van twinmos
http://www.complus.nl/red...d=&d_catg=&d_word=1296916

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45

Pinjataaa

Hit me!

Je kan beter direct een betere schijf kopen wanneer je over wil stappen op een nieuw systeem.
Voor 43 euro heb je al een sata II schijfje (80GB met 8MB cache).

Die van jou is versleten :D

Dat moederbordje ziet er in mijn ogen brak uit om eerlijk te zijn.

Ik kom hierop uit:

1 AMD Athlon 64 X2 3800+ box AM2 (89W) (ADA3800CUBOX) €88,50 x
1 Asus M2N4-SLI (nForce4 SLI-MCP) (90-MIB0L0-G0EAYGZ) €65,95 x
1 Twinmos DDR2-533 PC4200 2048MB (2x1024 MB) Dual Channel Kit €109,95 x

Totaal € 264.4 oi

[ Voor 58% gewijzigd door Pinjataaa op 01-04-2007 11:36 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Of nog 3 a 4 weken wachten op Intels prijsverlagingen natuurlijk! (begrijp me goed, lange tijd AMD fanboy geweest, maar daar schiet je niets mee op. Prijs/kwaliteit is het belangrijkst)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Cio schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:15:
Of nog 3 a 4 weken wachten op Intels prijsverlagingen natuurlijk! (begrijp me goed, lange tijd AMD fanboy geweest, maar daar schiet je niets mee op. Prijs/kwaliteit is het belangrijkst)
Moederborden voor intel zijn zo duur

• gLn-
Om even op Cio te reageren

Ik vind tot op heden de prijs kwaliteits verhouding toch echt nog amd's kant , intel schopt zwaar kon mijn zijn 2cordeduo en zijne quad core maar je betaalt ook flink voor je prestaties.

Als ik zie dat ik binnenkort met een moederbord van rond de 70euro met nforce chipset en alles er op en er aan klaar ben en er een 3800X2 bij in steek ben ik voor 150-170 euro klaar

De goedkoopste core 2 duo als ik zie dat een e4300 rond de 150 euro zit en daar ook nog eens een moederbord met nforce chipset met alle toeters en bellen bij wil hebben zit ik al snel tegen de 250 misschien meer.

Het is dus vrijwel geen optie dat ik overstap op intel vanwege gewoon te hoge prijzen,

vandaar dat het bovenstaande amd is, het is goedkoper en wat mij betreft is er een betere prijs kwaliteits verhouding.

--

Verder zit ik een beetje in me maag met het gekozen moederbord , ik lees er namelijk niet echt positieve dingen over!
Wat pinjataa aangeeft over een nforce 6100 bordje (wat overgens super werkt) is een beetje onrelevant(no offense) omda tik graag funcites als sli behoud!

En 1 gb er bij kopen kan natuurlijk altijd , op de huidige moederborden zit genoeg uitbruidings potentie.

Iemand anders nog een goeie toevoeging wat betreft het moederbord , en mogelijk de andere onderdelen?

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

M2N4-SLI is wel oké, maar het heeft geen 5.1 geluid.
Dus je boxen en koptelefoon zullen geen nut meer hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1266/m2n4-sli_back.jpg

[ Voor 122% gewijzigd door Pinjataaa op 02-04-2007 11:11 ]

• gLn-
Even wat opgezocht over het bordje wat je aankaart pinjataaa

Merk ASUS
Type M2N4-SLI
Socket AM2
Chipset nForce4 SLI
Max. FSB 2000 MHz
Geheugensloten 4x
Maximaal geheugen 8 GB
Type geheugen DDR2
Geheugen snelheid PC6400
Dual Channel ondersteuning Ja
AGP 8x 0x
PCIe x16 2x
PCIe x4 0x
PCIe x1 2x
PCI 2x
PCI-X, 64 bit, 66 MHz 0x
IDE PATA⁄100 0x
IDE PATA⁄133 2x
IDE SATA⁄150 0x
IDE SATA⁄300 4x
RAID RAID 0, 1, 0+1, 5, JBOD
LAN I 1 Gb⁄s
Geluidschip Realtek ALC850
Geluidsweergave 6-kanaals
S⁄PDIF 1x
USB 2.0 (extern) 4x
PS⁄2 2x
Serieel 1x
Parallel 1x
USB 2.0 (intern) 3x
3 pin fan 1x
ATX power 24 pin
ATX 12V power 4 pin
Front audio Ja
Form factor 12" x 9"
mATX Nee
Lengte 305 mm
Breedte 229 mm
Uitvoering Retail
Product code 90-MIB0L0-G0EAYGZ

Er zit dus degelijk een 5.1 aansluiting op het gaat alleen om 3 ingangen met front audio aannsluiting.

Geluidsweergave 6-kanaals

Maar als je hier op tweakers d eproductsurvey nakijkt zie je dat het ene beetje een brak bordje is!?!

Verwijderd

Pinjataaa schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:27:
Je kan beter direct een betere schijf kopen wanneer je over wil stappen op een nieuw systeem.
Voor 43 euro heb je al een sata II schijfje (80GB met 8MB cache).
En voor 7 Euro meer, 160 Gig.

• gLn-
Laten we een beetje ontopic blijven ik heb duidelijk aan gegeven dat ik later upgrade naar een sata schijf(no offense)
Ik zou graag advies willen over mijn gehuegen en moederbord! want daar heb ik nogal mijn twijfels over!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Wierd, ik postte toch net?

Anyway ik had net dus dit neergezet, srry als t nu 2x komt te staan, maar:

pricewatch: 1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Twinmos 8D23MK2TT)
pricewatch: Asus P5ND2 SE, nForce4 SLI Intel Ed. (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
pricewatch: Intel Core 2 Duo E4300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 800MHz FSB)

Hier ben je voor rond de 320 klaar, met 2 gig geheugen, met 1 gig zal dat denk ik zo rond de 290 liggen, zit je binnen budget, en aangezien je je Celeron overgeklokt hebt, denk ik dat als je deze E4300 op 2,6Ghz ofzo krijgt je een stuk snellere pc hebt.

• gLn-
Is misschien wel een redelijke optie wat je voorstelt , toch wacht ik lieverd de prijs verlagingen even af en zal iig met 1gb ram beginnen omdat dit beter in mijn budget past!
Daarnaast zat ik een beetje rond te kijken voor een redelijk stille case ik , dit heb ik niet bij de ts in vemeld maar het moet eigelijk ook aangeschaft worden.

Een goed voorstel wat je doet maar als je de c2d 4300 vergelijkt met een amd platform welk prestatie gehalte komt deze prcies te liggen, 4000x2 of 4600x2 ? ik denk daar ergens tussen? is het een goeie prijs kwaliteits verhouding als je kijkt naar dat van amd ?
ik denk alemaal zaken waar ik mijn vraagtekens bij zet misschien een kleine onderbouwing bij je post zal altijd een beetje extra info geven ik weet namelijk totaal niet wat ik van een c2d moet verwachten.

bedankt overgens voor je post c2d zal een stuk intersannter worden voor me!

Edit/

Ik heb ff rondgekeken en heb wat gevonden hier op tweakers zelfs!

Wat betreft de prestaties van de 2 desbetreffende processoren , deze liggen niet al te ver van elkaar als je dit schematje mag geloven

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1174318923.png

, hier van tweakers trouwens presteert de e4300 1 a 2 fps meer , ik denk dat als je dan naar de prijs van de desbetreffende 2 platformen kijkt en puur naar de standaart prestatie zal de amd variant toch goedkoper zijn.
Ik denk dat er dan eerder gekeken moet worden naar andere fucties die het geld meer waard zijn , als overclock potienteel moederbord functies en onderstueningen etc etc.

Al met al moeten de aankomende prijsvelagingen het echt voor mij gaan uitmaken wat het uiteindelijk word.

Edit/2

Nog ff een schematje weg getrokken!

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/3442/tempjv5.png

Als je kijkt dat je voor het geld wat je voor een E4300 betaald (wat tegen de 150 euro is) ook een x2 4400+ kunt krijgen is de prijs/kwatiteitsverhouding van amd toch net wat strakker vind ik zelf , al scheelt het maar een aantal fps, wat ook zaak is bij de vergelijking van de 3800+ met de e4300 , het zou dan echt van de zaken als overclock potienteel en extra functies op het moederbord moeten aankomen.

Als ik zie dat bij coolpirces een 4600+ voor 140 euro in de schappen ligt is de keuze tussen de 2 snel gemaakt denk ik zelf

linkje --> http://www.cool-prices.nl...Hz%20Bus,%2065W,%20Boxed)

Misschien kunje aangeven waarom ik echt voor een c2d moet gaan ookal is de prijs/kwaliteits verhouding wat zwakker dan die van amd.

[ Voor 53% gewijzigd door gLn- op 02-04-2007 13:42 ]

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

als je weet dat de E4300 ontzettend bruut overgeklockt kan worden (de meeste mensen krijgen 'm op de kloksnelheden van de E6600) en relatief weinig kost, lijkt me dat een stukken beter processor voor jou dan een AMD...als je dan een gigabyte DS3 of DS3P koopt, weet je dat overklokken geen probleem is en je bent voor ongeveer 150+110 is 260 eu klaar. dan alleen nog 2 reepjes geheugen erbij en dan zit je rond de 320, en je hebt na de overclock een sneller systeem dan wanneer je de AMD processor neemt...

The number one enemy of progress is question

• gLn-
Ook waneer je een 4600+ met overclock potentie koopt wie bij komplett 120 euro kost en na de prijsverlagingen misschien wel tegen de 100 euro aan komt ?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
met dat budget zou ik zeggen: kijk eens in V&A!

• gLn-
Beeje onrelevante post , ik doel op nieuwe producten ik heb duidelijk aangegeven wat ik wil en met mijn budget wil ik daarvoor nieuwe producten , ik denk dat ik er aardig mid-range mee kan komen omdat ik al in het bezt ben van een 7600GT en a-merk voeding.

Dus gelieve iets te posten wat ook echt toevoegt aan het topic , ik denk dat er naast mij nog veel meer mensen zijn met dit schare budget (studenten).
Daarom is het handig als dit een informatief topic word niet alleen voor mij maar ook voor andere mensen!

Trouwens de v&a heb ik nogal doorgespit en daar komt niet echt een plank in voor wat ik zoek , je kunt nagaan dat ik een processor nieuw wil hebben!

[ Voor 12% gewijzigd door gLn- op 02-04-2007 16:14 ]

• gLn-
Ik ben is wat rond gaan neuzen op de site van komplett , het blijkt dat her goede producten voor een erg scherpe prijs worden aangeboden!!!!

ik zit te denken om nu dit te bestellen

Afbeeldingslocatie: http://img486.imageshack.us/img486/624/untitledfe7.jpg

Dit zijn de onderdelen waar ik vrij zeker van ben dat ik ze nodig heb en 120 euro voor de boxed versie van een 4600+ vind ik verre van duur op dit moment!!!!

Daarnaast ziet het geheugen er erg strak uit 60 euro voor een 512 pair met een cas van 3!!!!!
verdere tikken zijn 3-3-3-12 533 Mhz te verstaan , Hiermee doe je een erg goeie koop in mijn opzicht dit is erg strak geheugen met veel overclock potienteel en voor deze spotprijs!!!

Erg goed lijkt me dit i dus wat ik nu ga bestellen dan ontbreekt alleen het moederbord nog!

Edit/

Onderdelen besteld krijg ze morgen of overmogren binnen.

Ik ben nu alleen nog op zoek voor een moederbord die in mijn prijsklasse valt.
graag enig advies hier over!!

[ Voor 23% gewijzigd door gLn- op 02-04-2007 17:24 ]

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Volgens je prijsklasse mag het moederbord meer dan 100 euro zijn, dus dan is het niet zo moeilijk om er 1 te vinden

• gLn-
[topicboost]Iemand nog enig advies over het te kopen moederbord en eventueel het geheugen , processor ?[/topicboost]

edit/

Zelfde moment , haha.

Iig geval met deze goedkope producten kan ik er een case bij halen vandaar dat ik nog steeds rond de zelfde prijsklasse blijf hangen!

edit/2

De kast zal worden

Antec Solution SLK3000B

Linkje http://tweakers.net/productsurvey/107210

Geen onredelijke kast en past prcies binnen mijn budget dit word dus naar alle waarschijnnlijk heid de kast die ik ga gebruiken

nu op zoek naar een moederbord. :P

[ Voor 76% gewijzigd door gLn- op 02-04-2007 18:20 ]

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Om even op het geheugen terug te komen. Je hebt al 800Mhz RAM voor nog geen 110 euro! Is geen geld vind ik zelf! Dat is denk ik wel de moeite om ipv 1GB RAM te nemen :)

http://www.azerty.nl/prod...2-pc6400-800-mhz-2-x.html

Youtube Download ubersnel.nl

• gLn-
DAt is inderdaad niet veel geld!

Maar als je goed naar mijn bestelling kijkt zie je dat ik dit gekocht heb

OCZ Gold PC4200 DDR2 1024MB Dual Pack, w/two matched 512MB PC4200 XTC DIMMs

Linkje http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=328577

Ik vind dit eigelijk nog veel goedkoper dan het alternatief wat jij aankaart gezien de latency's en merk met dit geheugen zal ik bijna geen miskoop kunnen doen
Ik mik zo op de cas latency's vanwege overclock potienteel :P

• gLn-
Iemand nog een goed alternatief voor een AM2 moederbord?!!!?!?!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Dit is een goed bord, en gebruik de edit toets eens aju

http://www.azerty.nl/prod...igabyte-ga-m57sli-s4.html

en deze

http://www.azerty.nl/prod...igabyte-ga-m59sli-s5.html

[ Voor 25% gewijzigd door Pinjataaa op 04-04-2007 10:03 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
uhm, hoe leuk dat cas3 mem ook is het draait 533 MHz. dat gaat nooit van zn leven sneller zijn dan 800 MHz Pc6400, zelfs al draait dat cas5. en PC6400 is per GiB goedkoper. twinmos is ècht geen slecht merk.

* iceheart is het wel met anderen eens dat een E4300 verreweg de beste optie is aangezien je niet bang bent te OC'en, maarja. (ik kom ook van verstokt amd fanboyship af naar mn huidige c2d hoor ;) )

• gLn-
Om ff op iceheart te reageren.

Dat wat ik voor mijn ram betaald heb is echt een spotprijs, (60,00 euro) dus ik denk niet dat ik er echt een miskoop aan gedaan heb ook al is het 533, als je goed mijn startpost doorleest geef ik aan dat ik ergens opgepikt heb dat ams meer behoefte heeft aan lagere tikken dan ruwe mhz's op je geheugen tot in bepaalde mate natuurlijk!

En ik denk dat ik met mij X2 4600+ wel wat beter zit dan een E4300!

ik kom ook van verstokt amd fanboyship

Hier ook een beetje het geval maar het moet wel duidelijk zijn wat hier de betere processor is, de e4300 zou dan misschien wat beter oc'en , maar als je een gaar serie nummer hebt wie niet voor uit te branden is valt het plannetje al in duigen terwijl de X24600+ stock beter preseert voor een lagere prijs.

/edit @ pinjataaa , voor een topicboost ga ik geen edit knop gebruiken. schiet je niet echt veel mee op ;)

[ Voor 35% gewijzigd door gLn- op 04-04-2007 10:22 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Pak een X2 3600+ Brisbane AM2, ook bij Cool-prices, op 65nm (itt de 3800+ @90nm), stroomzuiniger én gegarandeerd een goede overklokker. Ga ik ook doen :)

• gLn-
Ik zou echt nog ff wachten op die prijs verlagingen , en dat het een beste overclocker is op 65nm is haast een feit ;)

Ik kan er alleen weinig meer aan veranderen alemaal omdat ik met mijn grootste gulzigheid eergisteren een x2 4600+ voor 120 euro besteld heb:$

Maar altijd leuk om er even over door te praten wat de beste keuze zou zijn tussen een 3800 x2 e4300$$$$ en de x2 4600.

Pagina: 1