Speedtouch 580 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 15:28
Hallo,

Omdat wij op termijn over willen gaan naar meerdere computers die op internet kunnen, zijn we alvast overgestapt van een Erricsson USB modem (die het internet via een PC doordeelde naar de andere computers) naar een Speedtouch 580.

Inmiddels is dit aangesloten, maar ik ondervind diverse problemen:

Automatisch een IP toe laten wijzen, werkt prima, maar dan kan ik dus geen poorten openzetten, dus heb ik hem maar zelf een adres toegekend.

Maar als ik bijvoorbeeld MSN start, duurt het een eeuwigheid, en na 3x opnieuw verbonden te hebben (MSN zelf) logt hij pas in.

Op portforward.com zegt hij doodleuk bij diverse programma's, dat hij teveel poorten nodig heeft, en dat dit niet op de speedtouch kan:

"
The SpeedTouch580 will not allow you to forward enough ports, to run Steam Client. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end."

Kan ik nu dus simpelweg niet normaal steam draaien? (hij werkt wel zonder poorten te openen, maar hosten kan ik dus niet? En maakt het ook uit als ik speel zonder poorten te openen?)

DC++ wilde wel volgens portforward.com, en heb nu poort 500 open staan op UDP en TCP, hij staat ook in het rijtje bij NAPT. Maar als ik dit: http://www.utorrent.com/testport.php?port=500 dan weer doe, dan zegt hij doodleuk dat hij dicht is. Gister was hij echter wel open, maar toen kon ik alsnog alleen passive draaien in DC++.

De firewall van windows staat uit, die van de 580 kan ik nergens instellen.

Instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img388.imageshack.us/img388/2739/kutmachienha2.jpg

Wie kan mij helpen dit ding werkend te krijgen, zodat dingen wél werken? Is er ook een optie om gewoon heerlijk alles open te hebben, net als mijn oldskool USB modem?

• KRG
Niemand? ;(

Verwijderd

Geachte gebruiker,
U bent de trotse eigenaar van de SpeedTouch (tm) 580 draadloze router / ADSL modem. De SpeedTouch 580 (tm) heeft vele mogelijkheden waaronder laat dergelijke opmerkingen maar achterwege :|

klik-klik, eerste resultaat van google.

[ Voor 62% gewijzigd door Equator op 03-04-2007 07:53 ]

• KRG
Wat is dit nou voor ***reactie:

1. Uit jouw onzinlink komt geen conclusie, enkel hetzelfde probleem, oplossing geen.
2. M'n IP staat al 10.0.0.101
3. Ik weet ook wel hoe ik poorten open zet, maar ze staan af en toe maar open.
4. Ik heb google al gebruikt

Btw SVCHOST kapt er sinds de router-aansluiting ook om de haverklap mee, ik zie een verband.

knip

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 03-04-2007 07:55 ]

• pwhooftman
  • Laatst online: 10-08-2025
Hoi KRG,

Poorten in de firewall van de 580 zet je open door te telnetten naar de 580, en via de CLI (Command Line Interface) poorten open te zetten.

Zie hoofdstuk 1.3.2 van http://www.dsl.net.pk/manuals/ST580_UserGuide.pdf

En als poorten maar af en toe open staan klinkt dat heel erg als Upnp.

[ Voor 13% gewijzigd door pwhooftman op 01-04-2007 22:13 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
The SpeedTouch580 will not allow you to forward enough ports, to run Steam Client. You should try using the DMZ portion of this router if it is available. Alternatively you can try switching the router to bridged mode. You will need to contact your ISP to switch to bridged mode, so they can make the required changed on their end."
Lijkt me toch duidelijk??? Bij gebrek aan voldoende poortmapmogelijkheden wordt DMZ aangeraden, of je modem in bridge zetten. Bridgen lukt niet aangezien je er meerdere PC's op wilt zetten. Blijft DMZ over, of een andere modem.

• KRG
Ja maar buiten dat steam zogezegd niet kan, staan poorten dicht die ik open heb staan. Ook mis ik een firewall optie, terwijl deze wel op de router zit.

Volgens mij zijn die speedtouch modellen ongelofelijke klotedingen :).

Maar gister prima ge-Day of Defeat met dus dichte poorten, ping was laag. Wat is het probleem verder, buiten het feit dat ik niet kan hosten?

En dat SVCHost er uit knalt (meestal na dat ik 10.0.0.138 opvraag), duidt dat op een verkeerde setting?

Weet iemand ook of ik met 1 setting, gewoon lekker alle poorten open kan laten? Dan maar onveilig.

• pwhooftman
  • Laatst online: 10-08-2025
Misschien even lezen en zelf zoeken om k%treacties te voorkomen?

Je kan de firewall wel bedienen, via de Command Line Interface.

Open a telnet session to the modem ("start" - "run" - "telnet 10.0.0.138").

When asked for a username, type your username and password (the one you've configured here Upgrade from Alcatel SpeedTouch Home to Pro)

At the prompt type "ip" (without the quotes)

At the new prompt type "config" (without the quotes).

You can disable/enabled the firewall using:

config firewalling=off

config firewalling=on

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-03 14:03

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Blijven we wel lief tegen elkaar :)

KRG schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:23:

En dat SVCHost er uit knalt (meestal na dat ik 10.0.0.138 opvraag), duidt dat op een verkeerde setting?
Ben je up2date qua patches??
Weet iemand ook of ik met 1 setting, gewoon lekker alle poorten open kan laten? Dan maar onveilig.
Ja, dat heet een DMZ host (foutieve naamgeving, maar goed das een andere discussie) of een Default Server.
Ik weet niet of dit bestaat in de ST580 maar ik denk het wel.
Dit is je overigens al eerder gemeld:
DJSmiley schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:51:
[...]
Lijkt me toch duidelijk??? Bij gebrek aan voldoende poortmapmogelijkheden wordt DMZ aangeraden, of je modem in bridge zetten. Bridgen lukt niet aangezien je er meerdere PC's op wilt zetten. Blijft DMZ over, of een andere modem.
Wel alle reacties lezen graag :)

• KRG
Ja sorry ik werd geirriteerd van de arrogante post van de betreffende gebruiker :).

Ik zal eens kijken hoe dat zit met firmware upgrades, er schijnt inderdaad een nieuwere te zijn.

Maar kloppen die settings op die screenshots wel?

Ik zal ook even kijken of Default server het probleem doet oplossen.

Overigens zie ik op PC 10.0.0.101 2 netwerktekens, 1 van internetverbinding en 1 van de LAN verbinding, en op PC 2 (zelfde instelling als t goed is) alleen maar een LAN verbinding teken. Ook kan ik de router vanaf PC2 wél benaderen, en vanaf 1 vaak niet. Pas als ik PC1 uitheb, kan ik vanaf PC2 de router niet meer benaderen.

• KRG
Kan iemand ons verder aanwijzingen geven. De port topics geven niet voldoende duidelijkheid.

We lopen echt vast. Wie helpt ons verder ?
Pagina: 1