Hoe kies je een laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
Over laptops is op dit forum al veel gezegd. Heel veel. Veel te veel. Zoveel zelfs dat als je wat probeert te zoeken, de gewenste informatie volledig verzuipt in de resultaten die er maar zijdelings mee te maken hebben. 7(8)7

Wordt het niet eens tijd voor een topic waarin systematisch een aantal punten op een rijtje worden gezet waarmee je een eerste selectie kunt maken? Dit topic is niet echt meer up-to-date, en nogal beperkt. Ik denk aan zaken als Turion vs Core vs Core2, 7200RPM HD vs 5400RPM, integrated graphics vs losse kaarten, wat kun je allemaal zelf upgraden enz. Hoe beïnvloeden al deze zaken het energieverbruik, value for money etc. Of misschien een best buy-guide voor laptops? Zomaar een ideetje, het zou een hooop "hoe is deze..." topics kunnen schelen. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Kurgan op 31-03-2007 14:14 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Budget?

Dan: wordt er op gegamed? ja->'echte' kaart / nee->onboard
Snelheid proc belangrijk? (compilen, Photoshop ed...).
Dan RAM , veel nodig?
Dan hard drive snelheid

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kurgan schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:09:
Over laptops is op dit forum al veel gezegd. Heel veel. Veel te veel. Zoveel zelfs dat als je wat probeert te zoeken, de gewenste informatie volledig verzuipt in de resultaten die er maar zijdelings mee te maken hebben. 7(8)7

Wordt het niet eens tijd voor een topic waarin systematisch een aantal punten op een rijtje worden gezet waarmee je een eerste selectie kunt maken? Dit topic is niet echt meer up-to-date, en nogal beperkt. Ik denk aan zaken als Turion vs Core vs Core2, 7200RPM HD vs 5400RPM, integrated graphics vs losse kaarten, wat kun je allemaal zelf upgraden enz. Hoe beïnvloeden al deze zaken het energieverbruik, value for money etc. Of misschien een best buy-guide voor laptops? Zomaar een ideetje, het zou een hooop "hoe is deze..." topics kunnen schelen. 8)
Interessant idee, maar bijna onmogelijk uit te voeren. Laptopconfigs veranderen snel, liggen meestal vast, en zijn deels ook subjectief.

Het verzuipen in de informatie, tja. Een beetje tweaker kan zelf zoeken en filteren, en die berg topics wordt nu juist veroorzaakt door mensen die lui zijn en niet zelf zoeken. En daarmee het zoeken moeilijker maken. Wat misschien zou helpen is het verwijderen van allerlei topics ipv sluiten, maar ja... ;)

(en je vergeet dat GoT een discussieforum is, geen Helpdesk of adviesorgaan 8) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
gambieter schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:25:
[...]

Interessant idee, maar bijna onmogelijk uit te voeren. Laptopconfigs veranderen snel, liggen meestal vast, en zijn deels ook subjectief.

Het verzuipen in de informatie, tja. Een beetje tweaker kan zelf zoeken en filteren, en die berg topics wordt nu juist veroorzaakt door mensen die lui zijn en niet zelf zoeken. En daarmee het zoeken moeilijker maken. Wat misschien zou helpen is het verwijderen van allerlei topics ipv sluiten, maar ja... ;)

(en je vergeet dat GoT een discussieforum is, geen Helpdesk of adviesorgaan 8) )
Lijkt me een zeer goed idee om bepaalde topics te trashen, als ze toch gesloten zijn en geen nuttige informatie bevatten.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

jealma schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:30:
Lijkt me een zeer goed idee om bepaalde topics te trashen, als ze toch gesloten zijn en geen nuttige informatie bevatten.
Misschien bij de search een optie erbij maken dat gesloten topics niet worden weergegeven.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het kiezen van een laptop wordt toch voornamelijk bepaald door wat de gebruiker er mee wil gaan doen. Voor alleen office/internet heb je bijna geen dure hardware nodig. (Ben je voor 700 euro al ruim klaar)

Ga je er meer mee doen dan alleen simpele dingen dan moet je kijken naar CPU/RAM/HDD/GPU.

Ik heb hier een HP/Compaq NX6125 van een jaartje oud. Toen ik em kocht was ie 800 euro en die voldoet nu nog steeds prima voor wat ik er mee doe.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 10:58
No offence, maar er zijn ook altijd nog van die échte winkels. Die met die verkopers erin, die je vanalles kunnen uitleggen over de laatste trends, mogelijkheden en onmogelijkheden.

De informatie die je zelf vergaart als je jezelf bij een paar (goede) winkels voor laat lichten, is qua informatie-dichtheid vele malen efficienter dan (een) avond(en) door de forums spitten.

Kortom: get out of your lazy chair :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Snakiej schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:14:
Budget?

Dan: wordt er op gegamed? ja->'echte' kaart / nee->onboard
Een losse chip is altijd te preferen boven een integrated ding. Als het in je budget past moet je gewoon altijd voor een losse chip gaan.
Snelheid proc belangrijk? (compilen, Photoshop ed...).
Dan RAM , veel nodig?
Dan hard drive snelheid
CPU snelheid is niet echt interessant, zolang je niet de traagste neemt zit je over het algemeen wel veilig. Belangrijker is om CPU snelheid, hoeveelheid geheugen en HDD op elkaar af te stemmen, hoe vaak zie je niet een vrij snelle Sempron (bijv. 3400+) met maar 512MB geheugen en een 4200rpm HDD? Veel geheugen is altijd prettig, zeker met Vista. Kijk desnoods of je na aanschaf van je laptop ergens anders er goedkoop extra geheugen bij kunt kopen. De snelheid van de harde schijf is minder van belang, maar ga zeker niet voor trage 4200rpm schijven. Na een tijdje ga je je ergeren aan het trage opstarten en kopiëren van files.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

EnigmA-X schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:38:
No offence, maar er zijn ook altijd nog van die échte winkels. Die met die verkopers erin, die je vanalles kunnen uitleggen over de laatste trends, mogelijkheden en onmogelijkheden.

De informatie die je zelf vergaart als je jezelf bij een paar (goede) winkels voor laat lichten, is qua informatie-dichtheid vele malen efficienter dan (een) avond(en) door de forums spitten.

Kom op zeg. De gemiddelde verkoper in een "echte" winkel weet nog net de voorkant van de achterkant van een laptop te onderscheiden. In ieder geval weten ze veel minder over de nieuwste ontwikkelingen dan de gemiddelde tweaker, en is het advies van de verkoper te vaak gericht op het verkopen van een Packard Bell doosje voor te veel geld. :(

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-01 13:36
Ik denk dat het voor 90% van de gebruikers (met name zakelijk) totaal irrelevant is welke laptop ze komen in dezelfde prijscategorie. Zolang je maar een merk pakt en benodigde supportcontracten ben je al goed uit.

Verwijderd

AtleX schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:41:
Een losse chip is altijd te preferen boven een integrated ding. Als het in je budget past moet je gewoon altijd voor een losse chip gaan.
Waarom dan? Ik heb mijn laptop gekocht voor mijn studies (3D tekenen), en dat gaat zelfs nog perfect op een oud 32mb VantaLT kaartje. Een onboard chipje van nu is zeker zo krachtig als die videokaart, en die intel gma950 chipsetjes zitten met dedicated geheugen. In mijn toestel zit nu een x1400 (ze hadden toen niet veel modellen binnen), en ik heb er al spijt van dat het geen onboard chipje is; die dingen verbruiken namelijk een pak minder, waardoor mijn werktijd op accu hoger zou liggen.

@gambieter; zeker niet alle winkels hoor, waar ik ga weet die mens echt wel wat hij verkoopt (maar het is dan ook een van de enige die ik ken die weigert bepaalde merken te verkopen, zelfs als je hem er expliciet naar vraagt). Het is natuurlijk wat je onder een echte winkel verstaat, ketens zoals MediaMarkt ed zijn geen "echte pc-winkels", eerder een supermarkt voor alles wat in het stopcontact kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 14:58 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:49:
[...]

Kom op zeg. De gemiddelde verkoper in een "echte" winkel weet nog net de voorkant van de achterkant van een laptop te onderscheiden. In ieder geval weten ze veel minder over de nieuwste ontwikkelingen dan de gemiddelde tweaker, en is het advies van de verkoper te vaak gericht op het verkopen van een Packard Bell doosje voor te veel geld. :(
Op zich klopt het wel vaak wat je zegt. Alleen zijn er denk ik ook genoeg tweakers die werken in een PC winkel en daar ook verkoper zijn. Er zijn genoeg verkopers die er wel verstand van hebben, maar helaas idd ook genoeg die niet echt weten wat ze verkopen.

Dan zijn er ook nog eens verkopers die je voor een internet/office laptop een ding van 1500+ euro aan praten.

Dit zal allemaal per winkel nogal verschillen. Toch denk ik dat je bij een goede winkel prima en eerlijk advies kan krijgen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OK, het was net iets te generaliserend, maar daarom zei ik ook de "gemiddelde" verkoper. Meestal loopt er in die winkels wel een verkoper rond met kennis van zaken, maar er lopen er meer rond zonder. En dan moet je maar geluk hebben dat je de juiste verkoper treft :)

En dat komt weer doordat er mensen zijn met meer geld dan computerverstand ;)

Verwijderd

Ik vind de sortering van Snakiej erg goed.

Als eerste natuurlijk budget. Als tweede: ga je ermee gamen/grafish zware dingen doen. Die tweede vraag filtert al 60% van de laptops weg. Ten tweede processor: dual core/single core en welke programma's je gaat gebruiken. Dan RAM en dan harde schijf. Natuurlijk speelt beeldscherm grootte ook een belangrijke rol: desktopvervanger of light and portable.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vraag of je ermee gaat wandelen of juist niet is ook relevant. Daarvan hangt je accutijd af, maar ook welke dimensies je wilt hebben (geiwcht, grootte enzo).
Ik bedoel, ben je hele dagen op weg dan is een Macbook logischer, zit je voornamelijk thuis achter je bureau dan is een macbookPro 17" verdedigbaarder.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding

Hij is wel 2 jaar oud maar er staan nog wel nuttige tips in omtrent grafische kaarten en harde schijven. Tevens ook een manier om je eisen en dergelijke op papier te zetten.

Er waren vorig jaar nog wel plannen om een nieuwe te maken maar het idee is in een vroeg statium overleden ... mochten er nog mensen zijn die dit willen oppakken let me know aangezien ik wel aan een nieuwe editie wil meehelpen en bij de vorige 2 ook al betrokken was. Daarnaast ben ik ook voor een opvolger van mijn Asus M6Ne aan het kijken. Wordt zeker een 13" want die zijn toch meer portable.

Succes met je zoektocht.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Even een BBG van mij hiero:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
Vragen:

1. Wat wil je met de notebook gaan doen?
   a. Intensief gamen waarbij kwaliteit en snelheid belangrijk is
   b. Casual gamen waarbij kwaliteit minder belangrijk is
   c. Office
   d. CAD/CAM gebruik

2. Wat voor schermgrootte wil je?
   a. Klein scherm
   b. Middel scherm
   c. Groot scherm
   d. Desktopvervanger

3. Hoe lang moet de minimale batterijduur zijn?
   a. 1 uur en minder (niet belangrijk)
   b. Tussen 1 en 2 uur
   c. Tussen 2 en 3 uur
   d. 3 uur en langer

4. Is de processorsnelheid belangrijk?
   a. Ja, ik wil graag processor intensieve zaken doen zoals RARREN en PARREN
   b. Niet echt, het is wel belangrijk, maar andere dingen zijn belangrijker
   c. Nee

5. Heb je een dual core nodig?
   a. Ja!
   b. Nee
   c. Weet niet

6. Is het geheugen belangrijk?
   a. Ja, ik heb veel geheugen nodig voor zakan zoals Photoshop
   b. Valt wel mee, het is wel handig
   c. Nee niet echt

7. Is de harde schijf snelheid belangrijk?
   a. Ja, het moet binnen 0.2485 seconden beschikbaar zijn!
   b. Valt mee, binnen de seconde is ook al genoeg
   c. Nee, totaal niet belangrijk

8. Is de harde schijf grootte belangrijk?
   a. Ja, minimaal 160GB heb ik nodig!
   b. Valt mee, ik kan leven met 100GB
   c. Nee, 40GB is meer als genoeg!

9. Zijn er nog extra dingen die een must zijn?
   a. Draadloos internet [ ]
   b. Bluetooth [ ]
   c. TV Tuner [ ]
   d. DVI / HDMI [ ]
   e. SPDIF [ ]
   f. Card reader [ ]
   g. ... andere dingen

10. Welk OS heb je het liefste?
   a. Windows XP
   b. Windows Vista
   c. Mac OS X
   d. *nix/BSD

11. Wat is je budget?
   ....,.. euro

-----------------------------------------
Antwoorden:

a. Een dedicated grafische kaart, minimaal nVidia Geforce Go 7600 of Ati Mobility Radeon X1600
   b. Een dedicated grafische kaart met UMA, minimaal nVidia Geforce Go 7300 of Ati Mobility Radeon X1300
   c. UMA kaart, zoals Intel GMA9500, nVidia Geforce Go 7100 of Ati Mobility Radeon X1150
   d. Een kaart met CAD/CAM mogelijkheden: nVidia Quadro of Ati FireGL

2. Wat voor schermgrootte wil je?
   a. 12" tot 13.3"
   b. 14" tot 15.4"
   c. 15.4" tot 17"
   d. 17" en groter

3. Hoe lang moet de minimale batterijduur zijn?
   a. Alles mogelijk
   b. Normale batterij, geen dedicated grafische kaart of grote batterij met dedicated grafische kaart
   c. Grote batterij, dedicated grafische kaart kan, maar wel een energie zuinige processor met SpeedStep nodig
   d. Grote batterij, het liefst geen dedicated grafische kaart en een energie zuinige processor met Speedstep

4. Is de processorsnelheid belangrijk?
   a. Minimaal Intel Core 2 Duo T7200, AMD Turion X2 TL-52 of AMD Turion ML/MT-37
   b. Minimaal Intel Core Duo, AMD Turion X2 of AMD Turion
   c. Minimaal Intel Core Solo, AMD Turion of AMD Sempron

5. Heb je een dual core nodig?
   a. Minimaal Intel COre Duo T2050 of AMD Turion X2 TL-50
   b. Intel Core Solo, AMD Turion of AMD Sempron
   c. Alles mogelijk

6. Is het geheugen belangrijk?
   a. Minimaal 2GB, en het liefst een moederbord wat geupgrade kan worden tot 4GB of meer
   b. Minimaal 1GB, en een moederbord tot 2GB is vaak genoeg
   c. Alles mogelijk

7. Is de harde schijf snelheid belangrijk?
   a. 7200RPM HDD
   b. 5400RPM HDD
   c. 4200RPM HDD

8. Is de harde schijf grootte belangrijk?
   a. Het liefst een notebook met 2 HDD slots of 1x 160GB
   b. Een harde schijf is genoeg, maar minimaal wel 80GB
   c. Alles eigenlijk mogelijk...

9. Zijn er nog extra dingen die een must zijn?
   a. Draadloos internet [ ]
   b. Bluetooth [ ]
   c. TV Tuner [ ]
   d. DVI / HDMI [ ]
   e. SPDIF [ ]
   f. Card reader [ ]
   g. ... andere dingen

a. Oudere laptop die nog met XP geleverd wordt of een aparte XP licentie kopen
   b. Nieuwere laptop, bijna allemaal die met Vista geleverd wordt
   c. Een Macbook of 'mac compatible hardware'
   d. Een laptop met Windows erop en deze eventueel terugsturen, een laptop zonder OS of eentje met standaard Linux.

11. Wat is je budget?
   ....,.. euro

Kan misschien nog aangepast worden of aanvullingen krijgen, maar in ieder geval het is iets ;)

EDIT:
Klein Editje, bij de antwoorden van de OS-vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 01-04-2007 19:13 ]

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 16:43
Kijk, met zo'n lijstje kun je wat. d:)b Petje af voor Alex3305. _/-\o_

Heb vandaag trouwens zelf een schootcomputertje besteld, een Acer Aspire 5684WLMib, en hij zou er over een dag of 4 moeten zijn. Ben benieuwd.

[ Voor 49% gewijzigd door Kurgan op 01-04-2007 19:12 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• GENETX
  • Nu online
Valt me een beetje tegen eigenlijk... Je zou eerder een stappenplan maken. Kies je voor gamen met 7600/X1600 dan vallen bij voorbaat de modellen <14" al af en moet je je eigenlijk richten op 15.4" op dat ene zepto model na...

dan dit:
a. Minimaal Intel Core 2 Duo T7200, AMD Turion X2 TL-52 of AMD Turion ML/MT-37

Werkelijk, een T5500 maakt nog gehakt van die AMD CPU's, en waarom staat er zelfs een singlecore tussen. Gewoon makkelijk: Dualcore Core 2 Duo of AMD Turion X2.

Verder zijn het wat standaard dingen. Iedereen kan zien hoe groot een schem is, hoe groot een HDD is... Ik zou liever voor verschillende doelgroepen dingen opstellen die belangrijk zijn met als extra info wat dingen over accu's etc.

Zo moet je bv met het budget en doel beginnen. Dan kun je daarbinnen zien wat de beste optie is. Bijvoorbeeld een student met:

1000 euro, alles kunner (gamen etc)
advies: Dualcore Proc, NVIDIA GeForce Go 7600/ATi Mobility Radeon X1600, 15.4".

Budget 1500, zelfde eisen, wel tijdje op accu en compact
advies: Zepto 14.1" met GF Go 7600, 2GB, grote accu en Core 2 Duo nemen.

Op die manier komt alles er vanzelf al uitrollen.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 01-04-2007 20:27 ]

Verwijderd

En als je dat lijstje van Gremlin bekijkt, dan kun je daarna nog kijken naar zaken als schermresolutie, betrouwbaarheid (bijv. IBM/Lenovo vs Asus) en design (Macbook vs Zepto) etc.

Verder zou iedereen eens kunnen kijken op andere sites, zoals bijv. NBR. Daar staan grondige reviews en op het forum bovendien een lijstje die je voor jezelf zou kunnen invullen om te kijken welke dingen voor jou belangrijk zijn.

Zie link

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 21:07 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kijk t gaat eigenlijk zo:

Ga je erop gamen?
1`Ja----> Neem een Core 2 Duo met minimaal een X1600/7600, liever een 7900 of X1900
2 Nee----> Dan maakt t eigenlijk geen bal uit wat je neemt :P (tenzij je zwaar photoshopt/rendert/films bewerkt, zie 1)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:30

Haan

dotnetter

Dutch_Razor schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:14:
Kijk t gaat eigenlijk zo:

Ga je erop gamen?
1`Ja----> Neem een Core 2 Duo met minimaal een X1600/7600, liever een 7900 of X1900
2 Nee----> Dan maakt t eigenlijk geen bal uit wat je neemt :P (tenzij je zwaar photoshopt/rendert/films bewerkt, zie 1)
+1 inzichtvol :P

en trouwens
Ook onbekend schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:32:
[...]

Misschien bij de search een optie erbij maken dat gesloten topics niet worden weergegeven.
Die optie is er natuurlijk allang in de search ;)
EnigmA-X schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 14:38:

Ik ben zelf ook verkoper in een computerwinkel, en ik probeer ook zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen. (uit persoonlijke interesse overigens, niet om beter te kunnen verkopen). Maar die informatie haal ik zelf ook van internet natuurlijk ;) Ik denk dat vrijwel iedereen dat wel doet, want daar kan je de meeste (en meest up-to-date) informatie vandaan halen.

[ Voor 40% gewijzigd door Haan op 01-04-2007 21:47 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Tjah zo zat ik al wel te denken, maar toch niet zo gedaan omdat dit makkelijker was en sneller te maken.. Waarschijnlijk werk ik het nog wel verder uit en dan kunnen we misschien verder kijken ;)

Overigens was het ook meer bedoeld voor mensen die een laptop zoeken, zodat de mensen die reageren snel en overzichtelijk kunnen zien wat de TS'er bedoeld.

[ Voor 28% gewijzigd door alex3305 op 01-04-2007 21:44 ]

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Haan schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:41:
en trouwens

[...]

Die optie is er natuurlijk allang in de search ;)
Bijna. Je kan aangeven of je juist gesloten topics wil vinden.
Niet dat je in alles wilt zoeken maar zonder gesloten topics...

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:30

Haan

dotnetter

Ook onbekend schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:57:
[...]

Bijna. Je kan aangeven of je juist gesloten topics wil vinden.
Niet dat je in alles wilt zoeken maar zonder gesloten topics...
offtopic:
wat zou de optie 'open topics' dan betekenen denk je? ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:26
Misschien een beetje off-topic, maar je kunt (mits je Engels voldoende is --> maarja welke tweaker kan nu geen engels 8)7 )

Ook eens kijken op www.notebookreview.com (om preciezer te zijn http://forum.notebookreview.com/forumdisplay.php?f=16 ,)

daar kan men ook een standaard vragen formulier invullen waarbij andere forum members je tips m.b.t. tot de gewenste eisen geven. 8)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Alex3305 schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:45:
code:
1
2
3
4
5
   a. Intensief gamen waarbij kwaliteit en snelheid belangrijk is
   b. Casual gamen waarbij kwaliteit minder belangrijk is
   c. Office
   d. CAD/CAM gebruik
Ik mis hierbij het nogal grote segment van media center-achtige notebooks (zet maar onder b)
code:
1
2
   d. Een laptop met Windows erop en deze eventueel terugsturen, een laptop zonder OS of eentje met standaard Linux.
...of laptops met de allergoedkoopste Windows versie (XP Home/Vista Home Basic). Deze licensies kosten bijna niets en die laptops zijn nl. daardoor doorgaans zo'n €100 goedkoper dan dezelfde met Pro/MCE/Home Premium/Business.
Pagina: 1