Faxen zonder telefoonlijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Een kennis van me wil graag vanaf zijn vakantiehuis op Texel faxen versturen voor zijn werk, waar ze geen e-mail accepteren (ouderwets, ik weet het). Nu heeft hij pas een nieuwe laptop gekocht (Compaq V6217EA, alwaar ik dit bericht op typ) om dit te bewerkstelligen. Na aankoop kwam hij echter tot een schrikbarende conclusie: er is in zijn vakantiehuisje helemaal geen telefoonlijn aanwezig!

Nu heeft hij daar wél de beschikking over draadloos internet en zijn mobiele telefoon (met bluetooth) heeft daar prima dekking.

Jullie raden het al: is er tóch een manier om - hoe dan ook - faxen vanaf Texel te versturen, zónder een vaste telefoonverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als de mobiele telefoon als modem gekoppeld kan worden, dan kan dat.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Een Email-2-Fax service afnemen (dus je verstuurd mailtjes die dan als fax afgeleverd worden, kost wel extra $), of je gebruikt de GSM als fax-modem op de laptop. Heb de laatste optie zelf ook wel eens gebruikt, werkte toen prima. Moet je even snuffelen voor de juiste drivers op de website van de fabrikant ... succes !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:25

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er bestaan een aantal diensten die email als fax kunnen versturen en andersom. Even zoeken in Google op "email to fax" en je krijgt pagina's vol met resultaten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
SKiLLa schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:47:
Een Email-2-Fax service afnemen (dus je verstuurd mailtjes die dan als fax afgeleverd worden, kost wel extra $), of je gebruikt de GSM als fax-modem op de laptop. Heb de laatste optie zelf ook wel eens gebruikt, werkte toen prima. Moet je even snuffelen voor de juiste drivers op de website van de fabrikant ... succes !
Ik heb nu het volgende: de Nokia 6233 is aangesloten middels USB kabel op de laptop met Windows Vista Home Premium en heeft verbinding met Nokia PC Suite. Is het nu al mogelijk om een fax te versturen en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Nee, je zult drivers moeten zoeken die je mobiel als faxmodem laten werken.
Dan heb je natuurlijk nog software nodig waarmee je kan faxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140100

Is SIP VoIP geen oplossing? Een fax is tenslotte een speciaal maar toch gewoon telefoongesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Ik kan me vergissen, maar volgens mij worden die drivers met PCSuite meegeinstalleerd (COM service). Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Anoniem: 140100 schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:24:
Is SIP VoIP geen oplossing? Een fax is tenslotte een speciaal maar toch gewoon telefoongesprek.
Volgens mij niet, om dezelfde reden dat je niet over VOIP kunt inbellen: het digitaliseert hoe dan ook het telefoongesprek, dus niet alle bits zullen goed aankomen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Ik heb zojuist - eindelijk - een geschikt faxprogramma voor Windows Vista gevonden: Snappy Fax versie 4: http://www.snappysoftware.com/. Ik probeer daar nu het een en ander mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Poeh schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:25:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij worden die drivers met PCSuite meegeinstalleerd (COM service). Toch?
Zou kunnen, maar staat de nokia nu al onder het kopje modems in systeembeheer?
Zoja, dan is dat zo goed. :)
Zo,nee dan moet je nog even opzoek naar geschikte drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Poeh schreef op zondag 22 april 2007 @ 15:31:
Ik heb zojuist - eindelijk - een geschikt faxprogramma voor Windows Vista gevonden: Snappy Fax versie 4: http://www.snappysoftware.com/. Ik probeer daar nu het een en ander mee.
Als dat niet werkt moet je eens bij Xoip gaan kijken. www.xoip.com. Die levert je een telefoonnummer (om faxen op te ontvangen) en een fax2email/email2fax dienst. Het versturen is niet gratis, je zult eerst faxen moeten ontvangen voordat je ze kunt versturen (of credits kopen via een 0900-nummer). 'faxen versturen' doe je door een pdfje te sturen aan ze, en de inhoud van de PDF wordt gefaxt. Omgekeerd krijg je je voice- en faxmail als email toegestuurt. Alle interactie gaat dus via email, en da's prettig.

Xoip is antiek te noemen. Ze bestaan al sinds 2000 en ik ben sinds die tijd tevreden abonnee. (En ik heb ooit een paar weken voor de huidige eigenaar gewerkt..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

de zogenaamde modem drivers heb je nodig voor die nokia, kijk in het configuratiescherm bij beschikbare modems, als je nokia er tussen staat is het OK.

anders even de drivers downen van Nokia website, zitten niet bij PCSuite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Zoals gezegd heb ik geprobeerd een fax te verzenden met Snappy Fax. De instellingen van het programma heb ik doorlopen en de Nokia Modem (COM5) is geselecteerd. Niettemin ontvang ik bij het verzenden van een fax direct de melding 'INIT ERROR'. Wanneer ik met Vista Netwerkbeheer een inbelverbinding test met de Nokia Modem, lukt dat wel gewoon.

Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Kan het zijn dat de 6233 geen faxmodem aan boord heeft? Op deze pagina http://discussions.europe.nokia.com/rss/tracker?user.id=800 lees ik namelijk het volgende:

'The Nokia 6233 does not work as a fax modem, so you won't be able to. Not many Nokia phones do work as fax modems these days.'

Waar zou ik iets dergelijks kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107128

Als het geen fax/modem functie heeft zul je er inderdaad niet mee kunnen faxen. Is het niet makkelijker om even met iemand af te spreken dat hij zijn faxjes mailt, en die persoon ze door een fax heen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Zojuist even gebeld met Nokia Care en zij wisten me te vertellen dat de Nokia 6233 géén faxmodem heeft (wel een modem, maar daar kun je dus niet mee faxen).

Ik ben me nu aan het verdiepen in de materie op www.xoip.com. Als ik het goed lees, kost het versturen van één faxpagina daar € 0,15. Da's dus goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ook ik 'was er kapot van' ;) dat ik na XP die het standaard aan boord had, in windows Vista home premium ineens GEEN fax mogelijkheid meer had !

Ook ik zocht en zocht en zocht....

Toen ik dit las werd ik dus hopvol.

Heb jij het werkende gekregen? Ik nog niet.
Ik moest sowieso 2 unidrv*.dll 's installeren, zo gezegd zo gedaan.
Modem geinstalleerd en snappy liet hem toen wel in #1 lijst zien
Een zielig en alleen 1 voorblad, dus vanuit snappy, faxen WERKT!

Maar ik krijg het kreng niet in printers. En ja ik heb alle rechten en kan printers toevoegen.

Online staat verder dat je in het snappy menu naar utilities kan gaan en driver opnieuw installeren, maar die entry is er in de nieuwe snappy helemaal niet! 8)7

Ook het handmatig toevoegen wat genoemd word nline bij support meen ik, de printerpoort die zij noemen heeft vista hp 64 niet eens in de ellenlange lijst staan ! 8)7

Ik ben er al 2 uur aan kwijt _)!("&£(&*"£^$%")(^_*&) en ben dus van menig dat microsoft NL moet zorgen dat ook HP gebruikers die standaard windows fax weer terug krijgen _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vista (Business) heeft gewoon 'Windows Fax and Scan' aan board hoor :?

Enfin, dit heeft amper nog iets met Netwerken te maken, dus move NT > IH ;)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Koffie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:41:
Vista (Business) heeft gewoon 'Windows Fax and Scan' aan board hoor :?

Enfin, dit heeft amper nog iets met Netwerken te maken, dus move NT > IH ;)
Laat is het zo zeggen, de meest elementaire XP heeft het, de meest elementaire vista niet, en zelfs de home (ik fax thuis ook wel eens) premium dus ineens niet meer.
Geen vooruitgang dus van MS. Ik kan er ook niet meer mee doen dan met XP, wel andere dingen, maar letterlijk niet meer, wat eerst wel kon. In dat opzicht een downgrade dus van deze windows client.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Iemand er wel aan gedacht om met je mobiele telefoon sms/email niet als bericht te versturen maar als fax?

Of kan hij dan niet genoeg qua opties enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96554

kpn heeft toch ook zo'n dienst 'fax in je e-mail' of moet je dan weer perse een vaste aansluiting hebben...? Miss dat je dr ook wel mee kan versturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

notsonewbie schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:28:
[...]
In dat opzicht een downgrade dus van deze windows client.
Ja ik vind het ook jammer dat Vista m'n seriële handscanner en ISA geluidskaart niet meer ondersteund...

Zoiets heet vooruitgang, blijkbaar is Fax functionaliteit niet meer gevraagd door de normale consument. Het zit dus wel nog in de business variant wat ook logisch is, aangezien daar soms nog een hoop "oude rotzooi" gehanteerd wordt :*) .

Ontopic: Heeft de TS nu een oplossing in de vorm van een betaalde dienst, of wil ie het nog proberen via een telefoon? Je zou ook kunnen overwegen een goedkope GSM van marktplaats af te halen met wel faxfunctionaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Dukey op 24-05-2007 13:59 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Dukey schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:56:
[...]

Ja ik vind het ook jammer dat Vista m'n seriële handscanner en ISA geluidskaart niet meer ondersteund...

Zoiets heet vooruitgang, blijkbaar is Fax functionaliteit niet meer gevraagd door de normale consument. Het zit dus wel nog in de business variant wat ook logisch is, aangezien daar soms nog een hoop "oude rotzooi" gehanteerd wordt :*) .

Ontopic: Heeft de TS nu een oplossing in de vorm van een betaalde dienst, of wil ie het nog proberen via een telefoon? Je zou ook kunnen overwegen een goedkope GSM van marktplaats af te halen met wel faxfunctionaliteit.
Da's geen oude rotzooi, maar een gebrek aan voldoende veiligheidsmaatregelen voor digitale handtekeningen ;)

In t wereldje waar ik in werk (clearing business) gaat alles met de combi email, swift en fax. gewoon een dubbele verificatie voor er daadwerkelijk een opdracht uitgevoerd kan worden. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214148

Ik ben Snappy fax nu ook aan het uitproberen, maar liep tegen het probleem aan dat de in hoge resolutie verzonden fax - bij controle - op mijn scherm in een zeer bedroevende kwaliteit wordt afgebeeld. De ontvanger heb ik daarom moeten bellen om te weten of hij de faxen leesbaar heeft ontvangen. Dat was zo. Dat het bedroevend op mijn scherm is te zien, kan niet aan mijn PC liggen, want die is pas twee maanden oud.

En dan heb ik het nog niet eens over het proberen te verwijderen van een door mij in het ''telefoonboek'' onjuist ingevoerd faxnummer. en andere ongebruiksvriendlijke zaken

Maar ja, wat wil ik eigenlijk. Eeen leuk speeltjes en het programma kost een fractie van andere programma's. Maar toch wacht ik maar op het tijdstip dat BVRP Winfax met een Vista-versie uitkomt. Dan moet ik mij tot die tijd maar behelpen met hun programma versie 2 (inmiddels is er versie 7) dat in tegenstelling tot een mailtje dat ik van BVPR ontving dat het met Vista niet zou werken. Hert wekt namelijk WEL, zij het dat ik nu wel alles moet kopieren naar een faxvoorblad en niet rechtstreeks vanuit een document kan 'faxen alsof met 'print''.

(Opa) Cor
Pagina: 1