Toon posts:

USB-poorten vermoorden apparaten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren zette ik mijn PC aan, en kwam ik erachter dat mijn usb-muis niet reageerde. Het lampje brandde echter wel. Toen ik deze toen er opnieuw in deed, bleef het lampje uit. Na een PS2 muis eraan te hebben gehangen en te hebben gereboot, zag ik dat m'n externe HD, externe brander en webcam niet meer werkte. Van alles geprobeerd, maar krijg de USB-poorten niet meer aan de praat.

Zojuist heb ik echter bovenstaande apparaten op de notebook van een huisgenoot geprobeerd, en ze blijken geen van alle meer te werken. Heeft mijn PC nu via usb mijn apparaten vermoord?

Verwijderd

Zijn het enkel de aparaten die aan USB hebben gehangen kapot? Meet spanning na tussen de massa en +5V vermogenlijn van de usb-poort, deze zou 5V moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De PC werkt nog normaal, want ik kan het toetsenbord (ps2) wel naar behoren gebruiken. De oude dvd-brander had toenet een probleem de C&C3 DVD te lezen, maar ik heb 'm al heel lang niet gebruikt door de externe brander, dus dat zou gewoon slijtage kunnen zijn. De harde schijf die via SATA2 loopt is ook niets geks aan het doen. De temperaturen van alles is normaal (CPU beneden 30, HD net iets over de 30 en grafische kaart onder de 50).

edit: mijn gamepad (die niet aangesloten was), ontvangt wel stroom, want het lichtje springt aan als ik hem koppel aan de pc. Hij wordt echter niet herkent (geen typisch er-is-iets-aangesloten-op-een-usb-poort).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu thuis en mijn externe HD wordt niet herkend door de notebook. Ik ga er dus vanuit dat mijn pc dingen kapot heeft gemaakt.

edit: werkt nu wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 17:01 ]

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
werkt nu alles weer? of alleen je externe HDD ?

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nog, scheen dat die notebook van m'n huisgenoot net zo gaar was ofzo ;)

Heb vandaag de PC terug gebracht - moederbord wordt vervangen.
Pagina: 1