Toon posts:

[MCE2005] De groene knop van een MCE-remote simuleren..

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MCE2005 bakkie staan, waar Girder (een ir-remote programma) op draait
en ik gebruik dus mijn eigen afstandsbedieningen via een ontvanger op de seriele-poort

Leuk en aardig.., 99% werkt

maar die groene knop, op MCE remotes (welke je kan gebruiken, om terug te gaan naar het hoofdmenu van media center), krijg ik maar niet 'gesimuleerd'

Ergens op het Girder forum geeft iemand aan dat je
@$<ENTER>
of
<RWIN><ALT><ENTER>
moet gebruiken, maar dit werkt niet -> er gebeurt geen hout

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?
(vbs scripting ondersteunt geen meta/winkeys zie ik net, zelf een sendkeys ding in C# schrijven zie ik niet zitten) ben toch niet de eerste persoon die met dit probleem zit, zie ik soms iets over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/7320/greenbuttonhj4.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 13:01 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik "linker windowstoets+linker ALT+enter" intoets start MCE hier gewoon op..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
ja precies, maar als mediacenter al draait -> dan zou ie naar het hoofdmenu moeten gaan (als je op dat moment in een submenu verkeerd)

zou ik mischien deze toetsencombo naar iets anders dan het 'Media Center' venster moeten sturen?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:51

Aapje

Opel-beun

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Erg jammer, ik gebruik HIP zelf op mijn media center. Heb je dat programma al eens geprobeert? Als je grider gekocht heb is dat opzich geen probleem. Want met de DLL's van Grider werkt HIP beter.

HIP heeft pre-configured lijsten klaar liggen. Je kan dan een Keylist inladen, en dan gewoon voor je ontvanger gaan zitten en de volgende stappen doen:
klikken op je scherm --> knop op je remote indrukken (bij 't kastje van je IR) --> systeem ontvangt key --> selecteerd welke mce functie hij moet hebben --> en hij is geprogrameert

Verwijderd

Topicstarter
BaBoOn schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:32:
[...]

Erg jammer, ik gebruik HIP zelf op mijn media center. Heb je dat programma al eens geprobeert? Als je grider gekocht heb is dat opzich geen probleem. Want met de DLL's van Grider werkt HIP beter.

HIP heeft pre-configured lijsten klaar liggen. Je kan dan een Keylist inladen, en dan gewoon voor je ontvanger gaan zitten en de volgende stappen doen:
klikken op je scherm --> knop op je remote indrukken (bij 't kastje van je IR) --> systeem ontvangt key --> selecteerd welke mce functie hij moet hebben --> en hij is geprogrameert
Ik heb nu HIP geinstalleerd met m'n Girder plugin (igor sfh)
maar hoe ik selecteer welke mce functie een knop kan gebruiken begrijp ik nog niet helemaal

Zou je dit mischien iets duidelijker uit kunnen leggen?
bijvoorbaatdank :)

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Wizzard uitgevoerd?

Remote I/O (boven in bij de opties)
Remote key map

Daar de functie selecteren, dan "Re-Scan"
2 maal knop inrammen van je remote, en als 't goed is hij geprogrameert zodra je op "Run" drukt op 't hoofdscherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Klasse BaBo0n!

alles werkt nu (op 'sms' type ingave na, zodat je toetsen 0/9 kan gebruiken om tekst in te voeren, net als op je mobile.. als je bijv. naar een nr zoekt) mischien dat jij of iemand anders daar nog iets op weet?

verder lukt het me ook nog niet helemaal om lekker te kunnen switchen tussen programma's (system wide ingave, en per applicatie kan ik wel leuk installen)

HIP = Niet alleen HIP, maar ook erg cool :D

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
In mijn iMon afstandbediening config staat: Linker Alt + Home
En net ff getest via me toetsenbord. En het werkt goed (vista home premium.)
En dit commando wordt gewoon naar het actieve programma gestuurd.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
klaasbram schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:43:
In mijn iMon afstandbediening config staat: Linker Alt + Home
En net ff getest via me toetsenbord. En het werkt goed (vista home premium.)
En dit commando wordt gewoon naar het actieve programma gestuurd.
Waar gaat dit over? :/

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:35:
Klasse BaBo0n!

[..]

verder lukt het me ook nog niet helemaal om lekker te kunnen switchen tussen programma's (system wide ingave, en per applicatie kan ik wel leuk installen)

HIP = Niet alleen HIP, maar ook erg cool :D
offtopic:
NP, maar me naam is met een captial O niet met een 0 :+

Ik heb dat applicatie switchen ook nog niet helemaal door, maar ook nog niet echt voor gezeten.
Je kan met HIP ook Verzenden (lukt via de MCE reciever 8)7 wist niet eens dat zoiets kon :+).
Maargoe, dat ga ik in de zomervakantie nog wel een keer uitzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
je MCE receiver bevat idd ook een zogenaamde 'iR-blaster'

dit is overigens de nieuwe Vista MCE remote, heb hem verder nog nergens gezien
denk post hem hier even:

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/5863/mcevistaremotehd1.jpg

als iemand weet waar ie te koop is, dan hoor ik dat graag
Pagina: 1