DVI + digitale audio => HDMI ?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 11:13
Blijkbaar zijn er tal van DVI => HDMI kabels, maar nergens kabels die ook geluid naar de HDMI ingang transporteren ... ?
Het is dus de bedoeling van een lcd-tv als monitor en luidspreker te gerbuiken.

Heeft iemand weet van het bestaan van zo kabels ? Dus:

DVI --------------------------------------------- HDMI
digitaal geluid vanuit geluidskaart ---/

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:46
Ik heb even gezocht en het lijkt niet te bestaan, wat wel bestaat is een kastje met dvi/audio in - hdmi uit. Wel erg duur om twee signalen samen te voegen. Onder aan deze pagina staan wat goedkopere kastjes.

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 11:15
Dan doe je het geluid toch met een ander kabeltje? 8)7

• Ward Vr
WiertOmta schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:31:
Dan doe je het geluid toch met een ander kabeltje? 8)7
En hoe verenig je die dan in de HDMI ingang van de tv ??? 8)7

Met een externe versterker werken kan ik niet, het geluid moet van
de tv komen...
grolo2010 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:21:
Ik heb even gezocht en het lijkt niet te bestaan, wat wel bestaat is een kastje met dvi/audio in - hdmi uit. Wel erg duur om twee signalen samen te voegen. Onder aan deze pagina staan wat goedkopere kastjes.
Idd... té duur voor mij: 35 euro voor het kastje, en dan heb ik nog een HDMI kabel van zeker 30 euro en een DVI kabel nodig ...

Thx btw, wist niet dat detgelijke kastjes bestonden ... _/-\o_

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
op allekabels.nl kan je voor weinig geld een goeie dvi kabel kopen.... dus 30 euro is wat overdreven denk ik ;)

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Een DVI-D+geluid > HDMI zul je waarschijnlijk niet vinden, niet nu en niet in de toekomst, omdat het blijkbaar te moeilijk is om de audio uit het digitale signaal te scheiden. Maar ja, er wordt zoveel beweerd... 8)7

hoi

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 15:30
Je kunt ook composite in geluid pakken ? Dus Digitaal 3,5mm stekkertje > 2 tulip (rood/wit) stekkertjes..

Dat hebben de meeste tv's ook, maar ik weet niet of het mogelijk is met HDMI. Verder zou je anders ook nog HD via 3 van die andere HD-stekkertjes kunnen proberen.

• Ward Vr
Alex3305 schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:09:
Je kunt ook composite in geluid pakken ? Dus Digitaal 3,5mm stekkertje > 2 tulip (rood/wit) stekkertjes..
Is mogelijk, maar dan niet meer digitaal maar analoog (dus in combinatie met een VGA-kabel)
Alex3305 schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:09:
Verder zou je anders ook nog HD via 3 van die andere HD-stekkertjes kunnen proberen.
:? Bedoel je dan via YPbPr ?
Phrantic schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:02:
Een DVI-D+geluid > HDMI zul je waarschijnlijk niet vinden, niet nu en niet in de toekomst, omdat het blijkbaar te moeilijk is om de audio uit het digitale signaal te scheiden. Maar ja, er wordt zoveel beweerd... 8)7
Ging net vragen of ik niet zelf zo'n kabeltje kon solderen ;) Aangezien DVI en geluid weldegelijk kunnen versmolten worden tot HDMI, dmv zo'n schakelkastje (zie post van Grolo2010)

Moest iemand er iets mee zijn ... bij onze tv zit een heel plan met van elke soort input (bv. HDMI, VGA, S-video,...) een elektrisch schema...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Ward Vr schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:46:
[...]

Is mogelijk, maar dan niet meer digitaal maar analoog (dus in combinatie met een VGA-kabel)
Huh? Wat is het probleem nou eigenlijk: waarom gebruik je niet gewoon tulp voor het geluid, en DVI voor het beeld? Wat werkt er dan niet?

Als er geen geluid uit je TV komt als je dit doet, dan moet je wsl. gewoon in het menu v/d TV wat instellingen veranderen.

[ Voor 15% gewijzigd door j-w op 01-04-2007 11:57 ]

• Ward Vr
j-w schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:56:
[...]

Huh? Wat is het probleem nou eigenlijk: waarom gebruik je niet gewoon tulp voor het geluid, en DVI voor het beeld? Wat werkt er dan niet?

Als er geen geluid uit je TV komt als je dit doet, dan moet je wsl. gewoon in het menu v/d TV wat instellingen veranderen.
Is niet mogelijk !!! ik kan geen twee ingangen tegelijkertijd gebruiken / laten afspelen ... denk zelfs niet dat er tv's bestaan die dat kunnen.

• j-w
  • Niet online

j-w

Ward Vr schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:32:
[...]

Is niet mogelijk !!! ik kan geen twee ingangen tegelijkertijd gebruiken / laten afspelen ... denk zelfs niet dat er tv's bestaan die dat kunnen.
Het lijkt mij heel stug dat er geen TV's zijn die niet beeld via DVI en geluid via tulp kunnen afspelen. Maar ja, als je zeker weet dat jouw TV het niet kan, dan moet je inderdaad zo'n kastje als hierboven aanschaffen.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 13:11
Ward Vr schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:32:
[...]

Die van mij kan het iig, tv aangesloten via DVI->HDMI en audio op de tulp aansluitingen die bij de HDMI aansluiting zaten.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Waarom haal je niet gewoon een HDMI kaartje?

Zie hier

Kan je gewoon een coax kabeltje met je digitale audiosignaal meesturen, probleem opgelost!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Vorlon
  • Laatst online: 01-07 11:20
Om even uit te leggen waarom dit niet kan:

Het meerkanaals geluidspoor is gemultiplexed in de tijd met de het videokanaal. Dat kan omdat de audio van een veel lagere bitrate (192kbps) is dan het videokanaal. Hierdoor kan je een vaste delay inbouwen zodat je tijd hebt om het weer te demultiplexen.

Oftewel je hebt een aktieve schakeling nodig om van dvi + losse spdif naar een hdmi signaal te gaan en andersom. Het dvi signaal heeft overgens geen last van de gemultiplexte audio. Die data wordt genegeerd.

Ik was overgens ook in de veronderstelling dat het audiosignaal op een losse pen zat. Maar helaas zo simpel is het dus niet.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Vorlon schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:52:
Om even uit te leggen waarom dit niet kan:

Het meerkanaals geluidspoor is gemultiplexed in de tijd met de het videokanaal. Dat kan omdat de audio van een veel lagere bitrate (192kbps) is dan het videokanaal. Hierdoor kan je een vaste delay inbouwen zodat je tijd hebt om het weer te demultiplexen.

Oftewel je hebt een aktieve schakeling nodig om van dvi + losse spdif naar een hdmi signaal te gaan en andersom. Het dvi signaal heeft overgens geen last van de gemultiplexte audio. Die data wordt genegeerd.

Ik was overgens ook in de veronderstelling dat het audiosignaal op een losse pen zat. Maar helaas zo simpel is het dus niet.
Ik neem aan dat je doelt op de TS, dan heb je inderdaad gelijk :) Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Pagina: 1