De laatste tijd komen er zo vreselijk veel nieuwe produkten uit, dat het moeilijk is om nog door de bomen het bos te zien. Ik heb toevallig een financiele meevaller gehad, en daarom nu de kans om mijn pc eens flink te upgraden. Het probleem is alleen, dat ik door al de nieuwe shit die uitkomt, ff niet meer weet waar ik moet beginnen. ik wil gewoon een goed, stabiel systeem waar ik in ieder geval een jaar goed mee door kan, en daarna relatief goedkoop kan upgraden.
1. processor: amd. 1 1,1 1,2 of ff wachten tot die nieuwe pallomino toestand uitkomt?
2. geheugen. 133, ddr???, pc2100 (schofterig duur)
3. videokaart: gf2 gts? wachten op de nv20?
4. mobo: msi kt7 raid of wachten op die 266 toestanden?
5. hd: 7200 of 10000 rpm? en kan dat ook in raid? of ff wachten tot 10000rpm goedkoper word?
6.Soundblaster live? platinum? whatever?
ik heb ongeveer 3000 te besteden. het kan evt wel wat meer worden, maar het streven is toch wel iets in deze richting. natuurlijk kan ik ook gewoon ff 1 hd kopen en over een maand of 2, een identieke erbij zetten. Kast, monitor etc heb ik. die gaan voorlopig nog wel ff mee.
iemand die mij een duidelijke uitleg kan geven? ik zie door de bomen het bos niet meer...
1. processor: amd. 1 1,1 1,2 of ff wachten tot die nieuwe pallomino toestand uitkomt?
2. geheugen. 133, ddr???, pc2100 (schofterig duur)
3. videokaart: gf2 gts? wachten op de nv20?
4. mobo: msi kt7 raid of wachten op die 266 toestanden?
5. hd: 7200 of 10000 rpm? en kan dat ook in raid? of ff wachten tot 10000rpm goedkoper word?
6.Soundblaster live? platinum? whatever?
ik heb ongeveer 3000 te besteden. het kan evt wel wat meer worden, maar het streven is toch wel iets in deze richting. natuurlijk kan ik ook gewoon ff 1 hd kopen en over een maand of 2, een identieke erbij zetten. Kast, monitor etc heb ik. die gaan voorlopig nog wel ff mee.
iemand die mij een duidelijke uitleg kan geven? ik zie door de bomen het bos niet meer...