Toon posts:

remote desktop stopt er na een paar keer inloggen mee.

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

hoop dat iemand me hier kan helpen. ik heb mijn computer en route zo in gesteld dat ik met remote desktop en met remote desktop web me computer in kan komen. maar wat gebeurd er na een paar keer te hbben in gelogd (weet niet hoe vaak) dan kan ik geen verbinding meer krijgen met de remote computer, en ook niet meer met de web pagina. na een komplete recet van me router waarbij ik ook alle gegevens opnieuw moet instellen doet hij het weer. dus heb het groote vermoede dat het in de router ligt. zo ver ik heb kunnen zoeken in de router heb ik niks kunnen vinden over een aantal maximum inlog procedures dus miss dat jullie ideeen hebben wat het kan zijn?

router: smc
computer: server 2003

alvast bedankt
mvg

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Als het niet meer werkt, kan je dan eens kijken op de router of de poort nog open staat?

En in de event viewer van je computer naar waar je connect moet je normaal ook wat errors zien, moest er iets mis gaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Kijk eens of er nieuwe firmware voor je router is, klinkt meer aan een router probleem. Indien mogelijk probeer ook een andere router te lenen en testen.

Verwijderd

Topicstarter
hij is inderdaad al een tijde oud en nog nooit een update gehad dus dat maar even proberen geloof dat ik ook wat zag staan over dit probleem in de update dus we zullen zien alvast bedankt

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Als het aan windows ligt zou er zoals Snakiej iets gelogd moeten worden in het log van windows. Staat daar iets in, voordat je je enkel en alleen op de router gaat richten. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem net geupdate en daarbij alles opnieuw ingesteld alleen kom ik nu ook niet meer in ik heb poort 3389 en poort 80 open gezet zoals hij het ook voorheen deed als ik dan thuis me ip invul in remote desktop of via internet explorer krijg ik wel verbinding maar bij me vriendin niet. router zelf kon ik niks vinden van fout codes. maar nu lees ik dat ze ook op de computer worden opgeslagen begrijp ik at goed? en zo ja waar kan ik dat vinden?
mvg

Verwijderd

Topicstarter
oke raar verhaal maar na het typen van het vorige bericht werkt het in eens dus ik ga even aankijken of ik onbeperkt kan inloggen. als iemand mij alleen nog kan vertellen waar op de computer de log van de router staat dan zal ik adt nog even onder zoeken

thanx

Verwijderd

Log je wel uit? Want hierdoor 'onhoudt' hij het aantal verbindingen.
En als de 'verbinding' op zijn max zit, kan je voorlopig ook niet inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
nou hij doet het weer niet. kom ik net achter. ik log inderdaad iedere keer uit heb dat wel eens gehad inderdaad dat ik er niet meer in kwam omdat er teveel verbonden waren na het uitloggen van 1 van de clients kon ik wel weer verbinding maken.

kun je niet ergens op de computer of in de router instellen dat je geen maximum oneindig is of iets in die richting. heb al in help programma's van de comp gekeken maar kom daar niet echt verder mee dat geld ook voor microsoft site

bedankt weer

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:26:
kun je niet ergens op de computer of in de router instellen dat je geen maximum oneindig is of iets in die richting.
Ik snap geen hout van deze zin, en ik ben niet de enige denk ik.
heb al in help programma's van de comp gekeken maar kom daar niet echt verder mee dat geld ook voor microsoft site
Hoofdletters, punten, komma's enzo zijn handig. Prober ze eens uit?

Terzake: Je kan eventueel in 2003 Server instellen dat ingelogde sessies na X uur inactief te zijn automatisch gereset worden. Bedoel je zoiets?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Jah inderdaad zal ze wat meer gaan gebruiken. Ik bedoel inderdaad een reset of iets in die geest dat er weer in gelogt kan worden.
Zelf zit ik toch echt te denken dat het in de router zelf ligt want na een Complete reset doet hij het weer.
Wat ik even ga proberen is: de netwerk kabel van de remote computer er even uit te halen en na 5 min er weer in te stoppen. Dat is wat er inprinciepe ook gebeurd wanneer je de router reset.
Zou hij het daarna weer wel doen kan ik de router uitsluiten.

mvg

Verwijderd

Topicstarter
nou na even gekeken te hebben in de task manager bleek toch nog iets verbonden te zijn, welliswaar stond er not connected bij maar toch maar even gedisconnect. ook voor de zekerheid de netwek kabel er even uitgehaald. daarna weer naar me vriendin en wat bleek hij deed het weer. het zal dan toch iets te maken hebben met sessies die hij niet afsluit of even onthoud ga nu even kijken of ik zelf wat kan vinden over de duur van het recetten van die sessies. mocht iemand al een idee hebben hoe let me know

mvg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terminal Services Configuration opzoeken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste zou inderdaad de truck moeten doen. wanneer er iemand disconect dan stonden de instellingen zo dat ze nooit werden gereset. heb dat nu veranderd en ga het nu weer even aan kijken wat er gaat gebeuren maar heb er al meer verttrouwen in.
bedankt alt-92

mvg

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg wederom weer geen contact met m'n computer dus ga morgen alleen de netwerk kabel even eruithalen en kijken of hij het dan wel weer doet.

iemand nog ideeen

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog een hele tijd bezig geweest om het goed te krijgen en van alles geprobeerd. maar het is heel sporadies het ene uur krijg ik geen contact dan weer wel niet enz. is er nou niemand die mij kan vertellen waar het probleem in zit?

mvg

Verwijderd

Gaat er veel p2p verkeer over je router?

Veel routers hebben moeite met het grote aantal verbindingen dat bv emule of torrent-programma's maken. Zeker als ze ook UDP verkeer gebruiken (Kad in eMule en DHT in mTorrent) wil het voorkomen dat het geheugen van de router vol raakt met wachtende verbindingen. Als dat gebeurt krijg je precies dit soort verschijnselen... soms werkt het wel, soms niet en een router reset lost alles op... voor een tijdje.

Mocht dit zo zijn kun je eens proberen het aantal verbindingen te beperken in je p2p programma, en/of de UDP extra's uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
emule en torrent staan er niet op, alleen limewire en die staat nooit aan die gebruik ik zelden. ik ben op dit moment in staat om een nieuwe router te kopen als het daar aan zou liggen. ik merk wel als ik thuis me ip intoets dat hij altijd de web pagina vind en dat geld ook voor remote desktop. zodra ik op een andere locatie zit buiten huis dan is het altijd maar afwachten of ik erin kom.

bedankt voor de reactie

• SierdW
Maar wordt er zoals ik al eens een keer eerder heb gevraagd ook iets gelogd in het logboek van Windows?

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik inderdaad ook al gekeken zowel in de router als op de computer. als ik geen verbinding krijg word er niks opgeslegen in de logs, zover ik kan zien. wanneer ik wel in kan loggen zie ik van welk ip en met daarbij de verstuurde gegevens. wat wel duidelijk is: zodra ik de netwerk kabel uit me computer trek en even daarna er weer in doe is hij weer online is dit geen punt waar iemand wat mee kan?

• SierdW
Misschien zit ik helemaal in de verkeerde richting te denken hoor, maar staat misschien het vinkje aan (bij hardware), dat de computer de netwerkkaart mag uitschakelen om energie te besparen? :|

Verwijderd

Topicstarter
ga ik ook even naar kijken bedoel alles is mogelijk. ik heb ook een imac op de router staan is het mogelijk dat hij loopt te storen op 1 of andere manier. bedankt weer voor de reactie ga als ik thuis ben meteen even kijken
mvg

Verwijderd

Topicstarter
ik realiceer me net dat ik port 80 heb geforward en dat op tcp en udp. maar ik denk dat ik hem alleen moet forwarden op tcp of niet? kan dit misschien het probleem veroorzaken?

• Samantha
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-04-2024

Samantha

Tweakers-Elect devver
Waarom wordt er in hemelsnaam zo langs elkaar gelezen? Is begrijpend lezen tegenwoordig ook een vak wat je speciaal moet aanvragen op scholen? :+
[/flauw]

Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het de SMC router is. Dit is een merk wat bedoeld is voor "je moeder" (dus huis/tuin/keukengebruik), maar niet voor specifiekere dingen. Gezien de problemen lijkt het me dat de SMC zijn NAT table ophangt, of iets in de richting van het NAT gedeelte. Als je hem wel kan benaderen vanaf intern maar niet vanaf extern, dan lijkt het me vrij logisch dat het in de SMC zit, en niet in je computer.

Ik kan als beste router een Linksys WRT54GL aanraden, met hierop de Tomato firmware (AJAX Based configuration/etc, erg leuke custom firmware, en er zijn al uptimes behaald van 120 dagen). Ik heb zelf 2x WRT54GL in gebruik met de Tomato firmware (iets oudere versie).

Verwijderd

Topicstarter
het bleek inderdaad dat de computer automatich de netwerk kaard uitschakelde. het verbinden lijkt wel beter te zij geworden maar nog niet optimaal hij weigert nog steeds. dus dat ga ik even aan zien hoe dit verloopt.

en ik denk inderdaad ook dat ik een andere router aanschaf aangezien deze niet zo duur is alleen nog even uitzoeken dan of hij ook imac kan hebben.

bedankt weer voor de reacties ik ga het weer even aankijken

Verwijderd

Topicstarter
ik begin het idee te krijgen dat. zodra er in huis geen computers actief zijn die internet gebruiken, de router in een soort van rust stand komt. En zo niet "ziet" als er van een andere computer op een andere locatie word geprobeerd om verbinding te maken, en hem dus niet uit rust stand kan halen. klopt dit een beetje wat ik zeg?
Pagina: 1