Toon posts:

[PS3] Hoe zit het met het online gaming gedeelte?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het daar mee ? Ik lees er hier bitter weinig over.
Het online game-gedeelte is voor mij van cruciaal belang bij mijn beslissing welke console ik aanschaf. Als voormalig Xbox bezitter weet ik dat Microsoft dit prima voor elkaar heeft. Ik neig nu echter naar een PS3 als en alleen als het live gedeelte kan tippen aan Xbox live ( ik verwacht niet dat het direct zo op punt staat )

Dus kan mij iemand vertellen :

- hoe het werkt ?
- als het goed werkt ?
- wat de toekomstplannen zijn ivm home ?
- hoe verhoudt het zich met Xbox live ?

Bedankt

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou op een hoop vragen kan ik geen antwoord geven, mede omdat ik eigenlijk nog nooit online gespeeld had :D

Wat ik wel kan zeggen: ik merk geen verschil tussen offline of online spelen, qua spelgedrag, ik denk dat dat wel een goed teken is. Geen lag ofzo, absoluut 0 last van gehad, maar dat zal ook deels aan je eigen verbinding liggen.

Wat wel zwaar irritant is dat ik aan de lopende band afgemaakt wordt in Fall of Man, maar dat ligt natuurlijk hoofdzakelijk aan mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Nou, het is anders ook niet leuk om iedere keer laatste en een na laatste te worden met MotoStorm.

Maar inderdaad, online ervaring is eigenlijk erg goed. Geen lag of iets dergelijks. Ik heb het vermoeden dat die servers in Europa staan.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ook met Ridge Racer is de online ervaring erg goed. Loopt soepel. Geen idee waar de servers staan maar je komt speler over heel de wereld tegen. Die Japance nicks zijn niet te lezen :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geen onbelangrijk punt. Playstation online is gratis en draadloos. En Xbox live moet je voor betalen en eventueel een draadloos setje aanschaffen. Ik speelde vroeger altijd online met de Ps2 werkte uitstekend nooit problemen gehad. Alleen heel soms beetje lag in socom bij extreme gevallen en trage verbindingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

R:FoM speelt online prima.
Motorstorm is online ook goed te doen, hoewel ik soms wat last had van lag. Ik denk alleen dat dit aan mijn wireless ligt, dus ik sluit hem denk ik via de kabel aan.
F1 is online redelijk zwak. Maar dat komt metname omdat de snelheid van F1 zo achterlijk hoog ligt dat je niet normaal kunt reageren als er iemand stilstaat op de baan bijv.

Mijn tag is: Shiver23
Misschien dat de we hier ook een opsomming kunnen maken. Ik weet niet of de TS dat wil doen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gasten,

bedankt voor de reacties. Ik blijf wel nog een beetje op mijn honger zitten.

Is er niemand van jullie die ook al met Xbox live hebben gespeeld ? Zoja vergelijk de 2 diensten eens. Ik besef dat Microsoft geld vraagt voor hun online dienst maar door mijn uitstekende ervaringen daarmee heb ik daar geen probleem mee. Het is gewoon zo dat de PS3 console mij veel meer aanspreekt dan de Xbox360 maar voor ik er 1 koop wil ik overtuigd zijn van het feit dat Sony zijn huiswerk ivm online gaming goed heeft gemaakt. Niets is zo frustrerend om minutenlang te moeten zoeken naar een spelletje online vooraleer ja aan de slag kan. |:(

Nogmaals bedankt

C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik heb zowel de PS3 als de 360.
Online gaming op de 360 gaat praktisch vlekkeloos (behalve bij GoW als er soms eentje tussen zit met een sucky verbinding). Ik vermaak met uitermate goed online met de 360.

Op de PS3 heb ik tot nu toe RFOM en F1CE online gespeeld en dit bijna naadloos. Bijna want bij F1 heb je soms wel eens dat het beeld kort blijft hangen (2 keer tot nu toe voorgedaan) en dat is niet handig als je net in een chicane een inhaalmaneuvre maakt. :D Het praten bij PS3 online werkt net wat anders, maar ik verwacht dat het op korte termijn Sony de service helemaal top heeft gemaakt.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:19

Kluus

Gang is alles

DoctorV64 schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:10:
Ik heb zowel de PS3 als de 360.
Online gaming op de 360 gaat praktisch vlekkeloos (behalve bij GoW als er soms eentje tussen zit met een sucky verbinding). Ik vermaak met uitermate goed online met de 360.

Op de PS3 heb ik tot nu toe RFOM en F1CE online gespeeld en dit bijna naadloos. Bijna want bij F1 heb je soms wel eens dat het beeld kort blijft hangen (2 keer tot nu toe voorgedaan) en dat is niet handig als je net in een chicane een inhaalmaneuvre maakt. :D Het praten bij PS3 online werkt net wat anders, maar ik verwacht dat het op korte termijn Sony de service helemaal top heeft gemaakt.
Inderdaaad, ik heb het idee dat sony nog volop aan het werk is om de online functionaliteit te verbeteren (zie mede home, dat wordt echt vet!), hoewel die functionaliteit nu in mijn ogen ook al erg goed is!

Ik speel zelf Resistance:FoM en Blazing Angels online, en met name in Resistance wordt er goed gebruik gemaakt van online mogenlijkheden. Een game heb je zo gevonden, en het is makkelijk om direct te connecten met je Playstation Network contacts.

Blazing Angels is wat minder imo, maar dat ligt met name aan het spel zelf, de XBox versie van Blazing Angels schijnt zelfs nog slechtere online functionaliteit te hebben. ;(

En F1 heb ik ook, maar die heb ik nog niet online geprobeert, binnenkort eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
online werkt super nu moet ik alleen met mijn nick eens gaan spelen.
als ik online speel speel ik altijd bij een mattie van me.

mensen die mij een keer online willen zien moeten piraat maar even toevoegen

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-10 14:02
Aangezien het nu misschien nog een beetje vroeg is om hierover te oordelen kan ik wel zeggen dat ik het hele online gedeelte van de ps3 nog vrij zwak vind staan tegenover dat van xbox live. Het is overigens ook zo dat voor het online netwerk alleen vriendenlijsten/profiles/statistics etc worden opgeslagen op servers van MS / Sony. Als je ingame een game gaat spelen wordt er altijd een speler de server om de game te hosten, dus "lag" is niet aan de service van Sony (of MS) te verwijten.

Als je bijvoorbeeld naar R:FoM kijkt is mij opgevallen dat je ingame een andere friend list hebt als die van de ps3 home (heet nog wel geen home, maargoed), wat ik een onprettige manier vind van spelen.

Bij Xbox live heb je ook altijd hetzelfde menu wat je tevoorschijn kan halen en dat (naar mijn weten) altijd, dus ook tijdens laadschermen etc. In dat menu kun je je friendslist en eigen profiel bekijken en aanpassen. Een gamemaker hoeft dus ook geen friends list menu item aan te maken in een game om vervolgens friends aan te maken.

Wat mij betreft kunnen er nog een aantal dingen verbeterd worden aan deze structuur bij de ps3. Ik heb verder ook nog niet veel gezien van ps3 home, maar als ik er nu naar kijk lijkt het me soms erg irritant om in een 3d omgeving op te starten om vervolgens snel ff een spel te spelen. Maar hierbij zeg ik dus, ik heb er nog niets van gezien en weet niet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het online gedeelte van R:FoM redelijk, het speelt geweldig alleen heb ik een aantal "Friends" toegevoegd en heb een clan invite geaccepteerd, leuk nu zie ik wanneer ze online zijn als ik bij mijn friends list kijk, maar dezelfde game joinen zit er 9 van de 10 keer niet in, zeker niet als het om ranked games gaat. Op deze manier gaat het nut van een friends list een beetje verloren volgens mij, maar misschien mis ik wel iets.
Je kan ook bij bijv Team Objective niet een server kiezen oid, het systeem gaat een vrij plekje voor je zoeken in een startend spel en je wordt toegevoegd, je krijgt geen keuze uit een aantal servers of welke modus je zou willen spelen, hier valt nog wel wat winst te behalen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Bij de PS3 is het toch aan de developer om de services die Sony aanbiedt daadwerelijk te gebruiken terwijl Microsoft aan XBox360 developers strictere eisen oplegt (bijvoorbeeld Resistance's eigen friends systeeem is/was niet compatible met Sony's)? Dit las ik in de gamingpers dus weet niet hoeveel daarvan uiteindelijk invloed heeft.

Wellicht krijg je een betere indruk wanneer je een paar cross platform titels vergelijkt.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
BonzO schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 01:37:
Aangezien het nu misschien nog een beetje vroeg is om hierover te oordelen kan ik wel zeggen dat ik het hele online gedeelte van de ps3 nog vrij zwak vind staan tegenover dat van xbox live. Het is overigens ook zo dat voor het online netwerk alleen vriendenlijsten/profiles/statistics etc worden opgeslagen op servers van MS / Sony. Als je ingame een game gaat spelen wordt er altijd een speler de server om de game te hosten, dus "lag" is niet aan de service van Sony (of MS) te verwijten.
imo gebruikt Sony "eigen" servers waarop de games gehost worden, microsoft maakt gebruik van een Peer To Peer systeem.
Als je bijvoorbeeld naar R:FoM kijkt is mij opgevallen dat je ingame een andere friend list hebt als die van de ps3 home (heet nog wel geen home, maargoed), wat ik een onprettige manier vind van spelen.
Dit is idd aan de ontwikkelaar, MotorStorm maakt bv wel gebruik van de PS3 XMB Friendslist.
Wat mij betreft kunnen er nog een aantal dingen verbeterd worden aan deze structuur bij de ps3. Ik heb verder ook nog niet veel gezien van ps3 home, maar als ik er nu naar kijk lijkt het me soms erg irritant om in een 3d omgeving op te starten om vervolgens snel ff een spel te spelen. Maar hierbij zeg ik dus, ik heb er nog niets van gezien en weet niet hoe het werkt.
PS3 Home is nog niet uit, maar voor wat ervan te zien is, is het een applicatie welke je opstart vanuit de XMB. Alle fuctionaliteit van Home kun je ook vanuit de XMB starten. Het is dus aan de gebruiker of men Home gebruikt of niet...

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
Bijna want bij F1 heb je soms wel eens dat het beeld kort blijft hangen (2 keer tot nu toe voorgedaan) en dat is niet handig als je net in een chicane een inhaalmaneuvre maakt. :D
Ik heb dat ook vaak voor met F1. Het bizarre is dat je gewoon helemaal geen jump merkt wanneer alles weer verder gaat. Rijdt er een wagen voor je, en krijg je de freeze, dan rijdt die wagen nog altijd voor je en ga je netjes verder van waar de freeze optrad.
Het lijkt bijna of ze bij een lag oid gewoon het spel voor iedereen effen 'stilleggen' om dan verder te doen.

Met F1 heb ik wel al voorgehad dat mijn hele PS3 vast hing bij het begin van een race waarbij er zogezegd gewacht werd op de andere spelers. Er was gewoon met niets meer uit te geraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:46
Twixie schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:28:
[...]

Ik heb dat ook vaak voor met F1. Het bizarre is dat je gewoon helemaal geen jump merkt wanneer alles weer verder gaat. Rijdt er een wagen voor je, en krijg je de freeze, dan rijdt die wagen nog altijd voor je en ga je netjes verder van waar de freeze optrad.
Het lijkt bijna of ze bij een lag oid gewoon het spel voor iedereen effen 'stilleggen' om dan verder te doen.

Met F1 heb ik wel al voorgehad dat mijn hele PS3 vast hing bij het begin van een race waarbij er zogezegd gewacht werd op de andere spelers. Er was gewoon met niets meer uit te geraken...
Dat ligt allemaal aan de late join functie ;) Als er iemand de room verlaat of binnenkomt tijdens de race dan hangt ie voor een paar seconde. Als je namelijk een private room aanmaakt met password/invite only zul je echt snel doorhebben dat het alleen gebeurt als er iemand binnenkomt tijdens de race en eigenlijk zou het Studio Liverpool wel sieren om een update uit te brengen om de late Join functie uit te schakelen want het is zo ie zo oneerlijk als jij in de laatste ronde de AI MSC overneemt en op je sloffen 1e word >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:26

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Ik snap niet dat mensen zeggen dat Xbox Live zoveel beter is.
Met Live heb je ook zeker weleens last van lag.
Als de verbinding van de Host het niet aan kan krijg je Lag, of als een speler binnenkomt die b.v.b uit de VS komt zal die een hogere ping hebben en dus ook lag kunnen veroorzaken.
Dus zal het nou echt uitmaken of je op de Xbox of Playstation online gaat, volgens mij niet.

of iemand kan mij uitleggen waarom wat de verschillen zijn tussen de Xbox en Playstation.

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verschillen qua online gamen zijn er ook eigenlijk niet eens meer. PSN werkt eigenlijk perfect, ik heb echt nooit last van lag gehad zelfs niet in MotorStorm. Ik zou op het moment ook geen live boven PSN kiezen als je toch al een PS3 hebt. Het is immers ook gratis en het doet totaal niet onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:37:
De verschillen qua online gamen zijn er ook eigenlijk niet eens meer. PSN werkt eigenlijk perfect, ik heb echt nooit last van lag gehad zelfs niet in MotorStorm. Ik zou op het moment ook geen live boven PSN kiezen als je toch al een PS3 hebt. Het is immers ook gratis en het doet totaal niet onder...
Nooit op Live gespeeld gok ik?

Je kan veel zeggen, maar dat PSN niet onder doet voor Live is echt onzin. Live is veel verder dan PSN is. Je kan wel zeggen dat je het prijsverschil belangrijk vind, of alles gratis wilt hebben, dan heb je een punt. Je kan PSN en Live vergelijken op kosten/features. Qua features wint live met 2 vingers in de neus, kosten zijn bij de PS weer in het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

S2S

PWM schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:08:
[...]

Nooit op Live gespeeld gok ik?

Je kan veel zeggen, maar dat PSN niet onder doet voor Live is echt onzin. Live is veel verder dan PSN is. Je kan wel zeggen dat je het prijsverschil belangrijk vind, of alles gratis wilt hebben, dan heb je een punt. Je kan PSN en Live vergelijken op kosten/features. Qua features wint live met 2 vingers in de neus, kosten zijn bij de PS weer in het voordeel.
Idd je kan met de PS3 online, maar dan heb je ook alles gezegt.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
is er eigenlijk een verschil met F1:CE tussen de US versie en de PAL versie?

dan bedoel ik vooral qua online gamen, en andere features?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noem dan ook eens die features op? Veel standaard features zullen via updates binnenkomen, maar ik kan me echt niet bedenken welke features op live zijn wat PSN niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:05:
Noem dan ook eens die features op? Veel standaard features zullen via updates binnenkomen, maar ik kan me echt niet bedenken welke features op live zijn wat PSN niet heeft.
cross game friendslist, zien wat je vrienden spelen, achievements
mensen uitnodigen voor een game, bij vriendin inspringen bij een game (Jump In :D)

maar denk dat met PShome er misschien minder verschil zal komen

ik bezit beide consoles maar de 360 is qua online toch echt een stap vooruit
zeker omdat er bijv. ook geen headset bij die dure ps3 zit, belachelijk eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen uitnodigen voor een game, bij vriendin inspringen bij een game (Jump In :D)
Kan op de PS3 ook, ik kan ook zien wat ze spelen, en dat kunnen ze bij mij ook. achievements komt met Home samen, maar ingame heb je natuurlijk wel gewoon je rankings. Bedoel je jump in vanuit het hoofdmenu of vanuit een game? Bij de PS3 kan het vanuit de game op het moment, met Resistance enzo maar nog niet vanuit het menu nee.
ik bezit beide consoles maar de 360 is qua online toch echt een stap vooruit
zeker omdat er bijv. ook geen headset bij die dure ps3 zit, belachelijk eigenlijk
Om die headset als een reden te noemen, is naar mijn mening beetje belachelijk. Dat heeft verder niks met de online functie te maken, alleen met de communicatie. Veel mensen die een PS2 hadden, hadden al een headset. En omdat de PS3 bluetooth heeft willen mensen soms ook gewoon een bluetooth headset gebruiken. Ik kan daarom wel begrijpen waarom ze geen headset erbij deden. En daarnaast, qua online gamen zelf is er geen verschil, daar kan je niet zeggen op live beter is of PSN. Naar mijn mening doet PSN het al perfect met 40 man online op PSN wat geen enkel Live game heeft. En ik heb nooit gezien dat mensen ook maar een beetje lag hebben.

Dus wat jij opnoemt...zijn de verschillen er amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Phusebox schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:11:
[...]

Eerste twee heeft de PS3 ook. Cross game friendlist bij Sony games en zien wat je vrienden spelen zit er ook gewoon in. Achievements zouden met home moeten komen, maar is er inderdaad nog niet.
Mensen uitnodigen is inderdaad niet mogelijk en bij anderen in de game springen kan ook.

MS heeft veel meer zaken gestandaardiseerd wat leuk is, maar ook veel wat problemen zorgt. Kijk naar de onderhandelingen tussen Epic en MS over extra maps bij Gears of War.
Als ik online speel met de PS3 heb ik echt niet het idee dat ik iets mis aan online. Ik heb alleen maar Sony games, dus wat dat betreft heb ik misschien geluk in de functionaliteiten van die games, maar als gebruiker vind ik het een bevredigende ervaring....(wat een woordkeuze).

Geen headset bij de PS3? Je kunt een standaard bluetooth headset gebruiken of eentje via USB. Er zit er inderdaad standaard geen eentje bij, maar dat zit bij de Core ook niet. Je kunt ook overal een punt van maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 11-04-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
sorry , mensen voelen zich meteen zo aangevallen hier.... relax

ik heb beide systemen, en ok mijn argumenten zijn dus misschien niet allemaal goed (bezit de ps3 pas net)

maar overal het algemeen is mijn gevoel dat het bij XBL allemaal wat beter geintegreerd is
Inderdaad kun je niet met 40 man online gamen, dit is een punt waar PSN het voordeel heeft

/me slaps himself ik wist niet eens dat je een standaard bluetooth headset kon gebruiken, dan straks dat ding maar es opladen als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je moet hem dan even registreren bij Bluetooth devices enzo, en dan zal hij het ook automatisch meteen doen next time. Ik gebruik zelf een USB headset op het moment (die van Socom 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het enige wat ik nog mis bij PSN is een bericht kunnen sturen terwijl je een game aan het spelen bent. Voor de rest doet het gewoon perfect wat het moet doen :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:17:
[...]

Kan op de PS3 ook, ik kan ook zien wat ze spelen, en dat kunnen ze bij mij ook. achievements komt met Home samen, maar ingame heb je natuurlijk wel gewoon je rankings. Bedoel je jump in vanuit het hoofdmenu of vanuit een game? Bij de PS3 kan het vanuit de game op het moment, met Resistance enzo maar nog niet vanuit het menu nee.

[...]

Om die headset als een reden te noemen, is naar mijn mening beetje belachelijk. Dat heeft verder niks met de online functie te maken, alleen met de communicatie. Veel mensen die een PS2 hadden, hadden al een headset. En omdat de PS3 bluetooth heeft willen mensen soms ook gewoon een bluetooth headset gebruiken. Ik kan daarom wel begrijpen waarom ze geen headset erbij deden. En daarnaast, qua online gamen zelf is er geen verschil, daar kan je niet zeggen op live beter is of PSN. Naar mijn mening doet PSN het al perfect met 40 man online op PSN wat geen enkel Live game heeft. En ik heb nooit gezien dat mensen ook maar een beetje lag hebben.

Dus wat jij opnoemt...zijn de verschillen er amper.
Je kan zien wat je vrienden doen, alleen in XMB, lekker handig aangezien je het meest spelletjes speelt ;) Dus eerst de game stoppen en naar XMB.
Ik heb dus echt wel lag gehad met de PS3 online, in Motorstorm was er 1 auto die alle 3 de ronden door de lucht zweefde.
En het gemis van een cheapo headset bij de toch al te dure PS3 is zeker een hard gelach. Jij zegt dat het niets met de online functionaliteit heeft te maken, maar ik vind dat een community op bouwen doormiddel van bijvoorbeeld de headset zeker in deze tijd thuis hoort, plus dat praten makkelijker en sneller gaat dan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ja da's mischien nog wel het grootste gebrek: dat je een game moet stoppen om iets anders te doen, of zijn er andere opties om een muziekje op te zetten, playlist te wisselen, berichtje te sturen naar een vriend die net online komt etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik vind het ook een hard gelach dat je bij de 360 batterijen in je controller moet stoppen. Zo kun je bezig blijven en wil iedereen wel iets anders bij de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Shiver23 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:05:
Ik vind het ook een hard gelach dat je bij de 360 batterijen in je controller moet stoppen. Zo kun je bezig blijven en wil iedereen wel iets anders bij de console.
let op: wederom verdedig ik hier geen van de consoles of val ik er eentje aan:
maar liever goede oplaadbare batterijen dan een ingebouwde niet eenvoudig te vervangen accu die over een jaar half gaar is

edit: wat hebben de controller en batterijen eigenlijk met online gaming te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 11-04-2007 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Shiver23 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:05:
Ik vind het een hard gelach dat als mijn accu op is en dus niet meer oplaad, ik de controller naar Sony moet sturen of moet slopen/hacken.
Zo lust ik er nog wel een paar! :+

Btw ik heb beide consoles en beleef er veel lol aan, maar ik had liever ook zo'n jaar bedrag betaald voor PSN dan dat ik ook al doe voor LIVE.
Maar mss dat Home verandering brengt, maar ja das pas maanden later en we leven nu.

[ Voor 20% gewijzigd door S2S op 11-04-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Waarom zou de accu na een half jaar gaar zijn?
Ik snap wel wat jullie bedoelen, maar dit soort toevoegingen helpen niet echt om te zeggen dat je het niet vervelend bedoelt. Het heeft inderdaad niets met online gamen te maken maar het is gewoon een afweging die gemaakt is. Ik zie er niet echt een nadeel in dat er geen headset bij zit omdat. Ik zie ook dat xbox-live completer is (maar wel tegen een prijs). Maar online gaming op de PS3 werkt goed en heeft voldoende functionaliteit om het leuk te maken.
Ik ben eigenlijk wel blij dat niet iedereen een headset heeft, want via live zijn er voldoende zeikende pubertjes wat het niet altijd relaxed maakt om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide consoles (ook een WII).

Misschien vind ik Xbox Live beter omdat ik er al 1,5 jaar aan gewend ben en omdat alles zo eenvoudig/makkelijk te vinden is. Spellen werken goed etc. Ik weet waar alles zit en het werkt altijd perfect.

Playstation 3 online vind ik zelf een beetje het gevoel geven van "laat de spelontwikkelaars maar kijken wat ze ervan maken". Misschien sla ik hier de plank mis, maar echt handig vind ik het allemaal niet. Ik hoop dan ook dat dit eenvoudiger wordt gemaakt.

Even offtopic: Ik heb alle 3 de consoles. Op basis hiervan denk ik dat PS3 een moeilijke strijd gaat hebben. Bijna alle vette games zijn ook op de 360 of komen er ook op uit. De Wii is lekker goedkoop en fun. Als ik geld zou hebben voor 1 console zou ik de 360 kopen. Ik vind de PS3 een mooi degelijk apparaat maar het voegt niks nieuws toe op game gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
Ik vind het een hard gelach dat als mijn accu op is en dus niet meer oplaad, ik de controller naar Sony moet sturen of moet slopen/hacken.
En zeggen dat de bijgeleverde handleiding in detail beschrijft hoe je zelf de batterij er uit kunt halen en vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Twixie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:19:
[...]

En zeggen dat de bijgeleverde handleiding in detail beschrijft hoe je zelf de batterij er uit kunt halen en vervangen...
En dan nog is het onhandig, eerst je pad slopen om een accu te vervangen, hebben ze bij Sony nooit gehoord van klepjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik zet het hier maar neer omdat ik geen geschikt topic kan vinden;

hebben jullie er ook last van dat de wifi ontvangst van de PS3 ontzettend slecht is?

onderstaand rijtje ontvangstkwaliteit op hetzelfde punt:

- x360 : 80%
- pda: 70%
- psp: 75%
- laptop: 85%
- ps3: 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-10 16:58
Ik ga vaak online met het spel Resistance, speelt net zo soepel als de singleplayer.
Alleen toch wel een gemiste kans om geen standaard headset mee te leveren met de PS3, ik mis toch het kletsen met vrienden tijdens het gamen. Ik heb inmiddels een mooie Sony Ericsson HBH-610 bluetooth headset gekocht. Maar dat er standaard geen headset bijzit, betekent ook dat mensen ook niet snel geneigd zijn om met een headset online te gaan met een PS3.

Ik vind online gaming van PS3 wel goed, maar nog niet tot de puntjes uitgewerkt, wat ik bij Xbox Live steeds vaker wel vindt.

Dat zal denk ik wel gebeuren als HOME beschikbaar wordt.

Een groot voordeel van Live vind ik dat je al je stats en van je vrienden na kunt lezen op xbox.com, waar ter wereld.

Ik vind persoonlijk de blades van Xbox 360 fijner werken dan de XMB.

De Marketplace is ook wat sneller dan PS Store, ik vind het erg traag laden ook al heb ik hem met een kabel aangesloten, aan de snelheid van mijn internet ligt het niet (20 Mbit), ik trek met gemak 2050 KB/sec uit de nieuwsgroepen.

Al met al, het online gebeuren van de PS3 moet hier en daar getweakt worden, maar wat er nu staat mag er zeker zijn ... en ook mooi dat ie lekker gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Phusebox schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:39:
ik zet het hier maar neer omdat ik geen geschikt topic kan vinden;

hebben jullie er ook last van dat de wifi ontvangst van de PS3 ontzettend slecht is?

onderstaand rijtje ontvangstkwaliteit op hetzelfde punt:

- x360 : 80%
- pda: 70%
- psp: 75%
- laptop: 85%
- ps3: 15%
Gisteren even gecontroleerd en bij mij zit de PS3 ontvangstkwaliteit op 85%.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Mijn ontvangst is ook rond de 80%.

Pagina: 1