[XP] Firewire HD verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
Geachte tweakers,

Laptop 4102 DDR2 Acer met XP PRO

Sinds een tijd werkt mijn HD niet meer via de firewire aansluiting. Ik heb onder tussen van alles geprobeerd:

-XP patch toegepast / register gewijzigd volgens deze aanwijzingen
-Acer PowerManagement verschillende keren geinstalleerd / gedeinstalleerd (waarin je ook volgens mij firewire kon in/uit schakelen)
-Firewire verwijderd uit hardware en opnieuw geinstalleerd

Allemaal zonder effect. Het rare is dat ook bij 'netwerkverbindingen' de firewire verbinding verdwenen is. --> nu wel weer. Onder hardware staat echter dat de firewire zonder problemen zou moeten werken.

Is er een service die invloed heeft op de firewire kaart oid? Zit het toch in een register instelling die Acer PowerManagement heeft veranderd?

alvast bedankt.. :)

www.maartenlangelo.nl

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 17:14
Ga naar het Hardware gedeelte onder 'Deze Computer, Eigenschappen' verwijder het firewireapparaat in zijn geheel. Herstart Windows XP. Dit werkte voor mijn logitech webcam die ook aangaf perfect te werken onder apparaatbeheer

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2025
et36s schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:10:
Ga naar het Hardware gedeelte onder 'Deze Computer, Eigenschappen' verwijder het firewireapparaat in zijn geheel. Herstart Windows XP. Dit werkte voor mijn logitech webcam die ook aangaf perfect te werken onder apparaatbeheer
Geprobeerd, zonder resultaat. Misschien is heel stom.. gewoon het kabeltje dat brak is. Morgen kan ik dat pas uitproberen. Andere mensen nog suggesties?

Het werkt weer! Gedaan volgens hierboven zonder resultaat. Hierna via de USB poort de HD aangesloten met succes, toen weer overschakelen naar firewire en.. het werkt weer. Bizar, maar het werkt... Thnx! :D _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Maarten L op 31-03-2007 00:28 ]

www.maartenlangelo.nl