Overclocken pc geeft problemen 8800GTX

Pagina: 1
Acties:

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06-2025
Sinds ik een geforce 8800GTX in mijn pc heb geplaatst wil mijn pc niet meer overclocken. Ik heb een Gigabyte GA-965P-DS4 met daarop een Core2 duo 6600 en 2 x 1 GB Kingston hyperX geheugen. Voorheen had ik een geforce 6600GT in mijn systeem en kon ik zonder problemen overklokken. Dat deed ik in de bios met C.I.A.2. Ik kon hem overclocken tot max.

Sinds ik een 8800GTX XXX in mijn pc heb zitten heb ik alleen maar problemen. De ene keer werkt de videokaart goed in 3DMark06 . Start ik de pc daarna opnieuw op en start ik weer 3DMark06, presteert de kaart nog minder als mijn 6600GT.
Zolang ik de pc niet overclock is er niks aan de hand. Temperatuur van de kaart loopt stressed wel behoorlijk omhoog. Tussen de 75 en de 80 graden (case open).
Zou dit een probleem kunnen zijn?

Ook heb ik een beetje mijn bedenkingen bij de voeding.
Mijn voeding is een Enermax noicetaker 600 watt maar heeft maar 1x een 6 pins plug voor de videokaart. De kaart heeft er 2 nodig dus heb ik een extra kabeltje gekocht met een 6 pins plug welke ik aansluit op 2 molex stekkers. Verder zit er op die kabel niks aangesloten Volgens de gebruiksaanwijzing van de videokaart heb je een speciale voeding nodig met voorberiding voor SLI zodat je twee aparte 12 volts lijnen hebt. Kan het dus aan mijn voeding liggen?

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je in je bios wel een PCI lock ingesteld? Als je zomaar gaat overclocken, clockt ook de bus van je PCI slot mee... je moet dus even in je bios zoeken naar een PCI lock en die vaststellen op een bepaald aantal MHz, dacht dat 100 of 105 wel goed was.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Royer
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:55:
Heb je in je bios wel een PCI lock ingesteld? Als je zomaar gaat overclocken, clockt ook de bus van je PCI slot mee... je moet dus even in je bios zoeken naar een PCI lock en die vaststellen op een bepaald aantal MHz, dacht dat 100 of 105 wel goed was.
Jep, heb hem gelockt op 100 mhz

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07 23:26
ik zou het niet weten of het aan je voeding ligt..je voeding heeft wel 2 12voltlijnen die alle twee op 18 A lopen...18 A en een GTX..ik zou het niet zeker weten of 18 A genoeg is...ik dacht dat een GTX 30 A nodig had.

kan je op je voeding niet instellen dat hij combined power afgeeft? dus 36 A aan alles? en geen 18 A aan je grafka en 18 A aan je cpu, geheugen enz..??

• Royer
Fullhouse schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:36:
ik zou het niet weten of het aan je voeding ligt..je voeding heeft wel 2 12voltlijnen die alle twee op 18 A lopen...18 A en een GTX..ik zou het niet zeker weten of 18 A genoeg is...ik dacht dat een GTX 30 A nodig had.

kan je op je voeding niet instellen dat hij combined power afgeeft? dus 36 A aan alles? en geen 18 A aan je grafka en 18 A aan je cpu, geheugen enz..??
Ik kan op mijn voeding helaas niets instellen. Heb ook al zo min mogelijk verbruikers aangesloten.

• Royer
Ik denk dat ik het probleem heb opgelost. Ik heb de frequentie van de PCI bus iets omhoog gezet naar 105 mhz. Sindsdien geen probleem meer. Hopen dat het zo blijft werken...

• Royer
Helaas, na 1 uur goed te hebben gedraaid is het probleem weer terug.
Ik heb 3DMark06 laten draaien, geen probleem. Score 11056
Start de computer opnieuw op, score zakt naar 3065.

Omdat de enermax 600 watt voeding misschien een probleem was heb ik er net een nieuwe Zalman in gezet (ZM600-HP) die zeker genoeg is voor de videokaart.

Helaas heeft ook dit niet geholpen en zit ik nog steeds met een vaag probleem.

Wie weet waar ik het nog moet zoeken?

• Royer
Heb inmiddels een heel artikel gevonden over dit probleem.

Klik voor het artikel

Probleem is hiermee verholpen
Pagina: 1