Toon posts:

[C#] Aanroepen property met ander type

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik maak gebruik van een COM-component die bij het aanroepen van een property een invalidcastexception throwt. Het probleem is uiteraard dat C# strongly-typed properties gebruikt en de component normaal met vb wordt aangesproken welke dat niet is (werkt ook in vb, zonder exception).

Nu probeer ik dus het voor elkaar te krijgen om deze property aan te roepen als een ander type, momenteel doe ik dat met
C#:
1
typeof(type__goes_here).GetProperty("property_name_goes_here",typeof(desination_type_goes_here));

En die functie werkt wel, maar alleen als de destination type dezelfde type is als hoe de property in de lib gedefineerd staat, maar niet als ik een destination type van een niet gedefinieerd type invul, en dát is nu net wat ik nodig heb :X

Hoe kan ik een get method aanmaken van een ander type en die via reflection aanroepen? Dank voor alle hulp!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het gevonden heb:
C#:
1
2
Type invokeType = typeof(type_goes_here);
destination_type_goes_here obj = invokeType.InvokeMember("property_name_goes_here", BindingFlags.GetProperty, null, source_object_goes_here, null) as destination_type_goes_here ;