PCI Latency Timer instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een Asus CUSL2-C mobo en ik vroeg me af welke waarde ik in de bios moet instellen voor de PCI Latency timer. Voor zover ik weet is dit de tijd hoelang een apparaat de bus 'bezet' kan houden, wanneer een ander apparaat deze eveneens aanspreekt. M.a.w. een lagere waarde betekent dus een snellere accesstijd, ten koste van de bandbreedte. Kan iemand dit verifieren? De waarden zijn in te stellen van 0 tot 255.

2 PCI slots zijn bij mij bezet: netwerkkaart en soundblaster (videokaart op AGP). Welke waarde kan ik dan het beste invoeren bij PCI latency timer? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je geen isa sloten in gebruik hebt, kun je het beste de pci latency timer op 255 zetten.
Er hoeft n.l. niet meer gewacht te worden op een tragere isa bus.
Is er wel een isa kaart aanwezig probeer eerst de stand 64 en als dat problemen geeft de stand 32.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Eeeeeehm , zolang jij nog gebruikt maakt van een flop, COM poort of LPT poort maak je nog steeds gebruik van de ISA bus .....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 10:09 schreef Chemist het volgende:
Eeeeeehm , zolang jij nog gebruikt maakt van een flop, COM poort of LPT poort maak je nog steeds gebruik van de ISA bus .....
Ok, je hebt gelijk maar de accesstijd van mijn flop en mijn printer vind ik dus minder belangrijk dan bijvoorbeeld de bandbreedte die mijn netwerkkaart krijgt. Mag ik dan concluderen dat ik de PCI latency timer gewoon op 255 kan zetten? Heeft dit trouwens invloed op de 2 PCI apparaten (soundblaster en netwerkkaart) in mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
De latency timer geeft alleen maar aan hoe vaak je controller moet kijken of er iets is vanuit de ISA bus. De ISA bus moet echter nog steeds voorrang verlenen aan de PCI bus, dus je merkt het waarschijnlijk toch niet. Je zou hem idd op 64 of zo kunnen zetten ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens dat problemen met een Geforce videokaart voorkomen kunnen worden door de timer van 32 naar 64 te zetten.. Dus als je zo'n ding hebt is dat reden te meer om de timer omhoog te gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Volgens SISoft SANDRA, moet je die Latency Timer, zo laag mogelijk zetten, voor de snelste instelling dus.....

:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet bang te zijn om het uit te proberen hoor.
Er richt zich geen schade aan.
Als sisoft sandra de laagste instelling geeft is dat gewoon fout.
Hoe lager hoe langer er gewacht word met isa communicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johnbjohn> Thanks man, je had gelijk :) Heb het inmiddels ergens anders ook bevestigd gezien. De PCI latency timer moet minimaal een waarde van 32 hebben. Liefst hoger. Je kan het vergelijken met een stoplicht. Hoe hoger de latency timer hoe langer deze op groen zal staan en hoe meer auto's erdoor kunnen. Zet je de latency timer te laag dan zal het stoplicht frequenter op rood springen en de doorvoer nadelig beinvloeden.

Ik heb hem nu op 255 gezet aangezien het mij toch weinig boeit dat de access time van mijn floppy disk wat lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Ik geef het weinig kans dat iemand nog hier kijkt. Maar iig:
Ik kwam deze topic tegen. Bij mij staat de PCI Latency Timer
op 32. Ik probeerde deze eens te verhogen. Allereest naar
255 (de maximale waarde) maar merkte dat mijn pc ineens
supertraag werd!? Daarna 128 geprobeert; zelfde uitkomst.

Hoe kan het dat bij andere mensen de pc sneller wordt, maar
hier langzamer? Bij mij werkte 32 toch het beste. Weet iemand
een antwoord rond deze mysterie?

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
LOL, sterk staaltje zoek werk van je ;)
Niet iedereen heeft dezelfde hardware in z'n PC zitten, dus het kan best zo zijn dat jouw PC het beste werkt met een PCI latency van 32. Ik heb hem zelf ook op 32 staan.
Zelf uitproberen is het enige wat werkt...

Een kwoot van overclockers.com
According to the PCI Latency How To, PCI latency timers should be less than 64 clks. You might be able to get better transfer rates to your hard drives by increasing its PCI latency timer. My Nvidia GEforce 2/GTS was running 248 clks, which I reduced to ~100 clks w/no loss in framerate

[ Voor 41% gewijzigd door MrDirect op 21-05-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
hehe... Ok, ik geef toe dat ik alleen hier dus naar keek. Omdat ik dus nog nooit had gehoord dat je PCI Latency Timer betere performance "kon" geven als je hem hoger zette, vandaar...
Maar dan werkt het dus bij ons gewoon niet. Helaas...

Out of order...

Pagina: 1