Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]newlines in quotes binnen een list

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:46
Mogelijk dat ik teveel verwacht van de tag-parsing, misschien dat het een bekende bug is en ik geen bugreport heb gevonden met de quicksearch, maar voor het geval het toch een bug is:

Zojuist heb ik een reply gedaan in dit topic. Ik maakte een genummerde list aan en per listitem een quote. Bij het derde item wilde ik een twee-regelige quote, dus twee regels gescheiden met een newline. Voor het posten nog even de boel bekeken, maar de newline tussen de regels werd weggefilterd en het werd dus 1 regel, precies zoals ik het niet wilde.

Als oplossing heb ik er maar twee afzonderlijke quotes van gemaakt (of, achteraf gezien, had ik er beter code-tags van kunnen maken?), maar is het de bedoeling dat newlines binnen quotes binnen een list gefilterd worden?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je nou gewoon [li]...[/li] gebruikt, dan werkt het vast een stuk beter dan die [*] waarvan totaal niet te bepalen waar ie moet eindigen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:46
Hmmm... ik weet niet zeker of ik je helemaal begrijp.

Mijn idee was om een list te maken met een aantal list items die elkaar naadloos opvolgen en binnen de listitems wilde ik een paar quotes.

Bedoel je te zeggen dat ik door die [li] en \[\li] tags de quotes juist uit de list moet laten?

Hmmm... even wat uitproberen, li-tags en dan de quotes uit de list items laten:
  1. Eerste list item.
    ... en bijbehorende quote 1.
  2. Tweede list item.
    ... en bijbehorende quote 2.
    ... die over twee regels verdeeld zou moeten zijn!
  3. Derde list item.
    ... en bijbehorende quote 3.
  4. Vierde list item.
    code:
    1
    2

... en een meerlijns test met code-tags.
    ... dat werkt dus wel.
OK, dat maakt dus geen verschil. [li] en \[\li] tags zorgen er niet voor dat de newline in de quote van list item 2 gefilterd wordt.

Nou is het aan jullie om te bepalen of het een bug is, of dat ik gewoon teveel van de parser verwacht. Heb in elk geval een bruikbare workaround gevonden door code tags te gebruiken i.p.v. quotes.

[ Voor 1% gewijzigd door ACM op 31-03-2007 10:55 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

1. Foo
    bar
    foobar
:) ?

DM!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik bedoel dat je je list-items met een [li] moet beginnen en later moet eindigen met een [/li], niet met een [*] en dan maar hopen dat de parser begrijpt waar je die geeindigd had willen hebben. De [*] is helemaal niet bedoeld voor 'multi-line list items met geneste tags'.

Zie voorbeeld van JHS en zoals je aan zijn voorbeeld ziet gaat het goed, dus dit is geen bug :)

Ik heb ook je eigen voorbeeld nog even aangepast zoals het wel moest zijn, dus met een view-source moet je die nog wel kunnen bekijken :)

[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 31-03-2007 10:56 ]

Dit topic is gesloten.