Toon posts:

[Vista] Geen automatische driver instalatie meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken vind mijn Vista 64bit Ultimate NL (legaal) niet meer automatisch de drivers voor plug en play apparaten. Hij geeft een schermpje weer met dat ik de cd erin moet doen, echt werkelijk bij alles wat ik erin doe... De meeste drivers kan ik vervolgens krijgen door ze handmatig te zoeken in windows/system32, maar dit duurt lang en je moet vaak meerdere keren zoeken voor verschillende onderdelen. Sommige drivers vind hij ook gewoon helemaal niet trouwens (bijvoorbeeld mijn E900).

Het lijkt er dus op dat hij de drivers niet meer pakt ofzo? Ik kan me niet herinneren dat ik ook maar iets in de instellingen heb veranderd. Ook heb ik al een paar uur op google en het forum gezocht, maar geen oplossingen gevonden, wel mensen met een vergelijkbaar probleem...

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Zelfde probleem bij mij. Mijn usb-stick heeft nu in eens drivers nodig. Weet iemand waar dit door komt?

Grts, Guido

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels op een forum gevonden dat dit zou komen doordat Vista bij sommige mensen opeens niet meer in de windows/inf folder zou zoeken naar drivers. Er werd mij aangeraden om deze map dan ook te kopieren naar een andere locatie en hem daar laten zoeken, maar dat werkt nog steeds niet goed hier...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:30:
Ik heb inmiddels op een forum gevonden dat dit zou komen doordat Vista bij sommige mensen opeens niet meer in de windows/inf folder zou zoeken naar drivers. Er werd mij aangeraden om deze map dan ook te kopieren naar een andere locatie en hem daar laten zoeken, maar dat werkt nog steeds niet goed hier...
Ik heb dit ook geprobeerd en het werkte met mijn digitale camera.

Maargoed in het algemeen ben ik eigenlijk bestwel ontevreden over windows Vista want ik loop echt tegen alle problemen op die ongeveer op dit forum staan en soms staan ze hier niet eens. Valt me zwaar tegen voor iets war je toch veel geld voor neerlegd

Verwijderd

Met Windows XP X64 hetzelfde verhaal. Het toetsenbord functioneerde niet meer.
Logboek: hij kon een driver niet meer laden.
Bij het opruimen van C vroeg ie om de Windowscd.
Deed ie het weer.
Op een raadselachtige manier was de driver "changed".

Ik kan het verder ook niet verklaren

Verwijderd

Bij deze het .. bericht dat mijn toetsenbord overleden is.
Ik vermoed dus een brij van bovenstaande niet-goed werkende hardware.
:/

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
hebben jullie deamon tools soms geinstalleerd? dit schijnt je plug en play systeem te vernielen in vista (tenminste een bepaalde versie van deamon tools)
ik zit ook met het probleem, vista herkent niks meer, geen cardreader, camera niks
stroom krijgen ze wel :S
ik wordt er echt gek van, hij geeft nu geen eens meer een melding als ik iets met usb aansluit :(

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zou je eens in je registry willen kijken of de volgende key nog klopt?

code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Devicepath  _ REG_EXPAND_SZ   _  %systemroot%\inf

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
óf dat je %PATH% variabele nog wel klopt?

you had me at EHLO

• joostve
alt-92 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:44:
Zou je eens in je registry willen kijken of de volgende key nog klopt?

code:
1
2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Devicepath  _ REG_EXPAND_SZ   _  %systemroot%\inf
bij mij klopt deze
TheNymf schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:45:
óf dat je %PATH% variabele nog wel klopt?
waar moet ik dat precies zoeken?

[ Voor 21% gewijzigd door joostve op 16-05-2007 15:28 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een simpele SET inkloppen in een Cmd is genoeg :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• joostlaan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:14
Zelfde probleem hier... :( Gelukkig is het dankzij jou wel gelukt om mijn usb stick te installeren want het verwijzen naar de windows dir had ik nog niet geprobeerd...

• Ys-Blok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-01 07:55
Ik had hetzelfde probleem, na een hoop zoekwerk en dingen proberen werkte het volgende voor mij:

Ga naar C:\Windows\inf -> Rechtermuisklik op het bestand INFCACHE.1 -> properties -> security -> edit

Selecteer de groep "users" en zet een vinkje bij "full control".

Klik een paar keer op OK.

Verwijder (of verplaats) het INFCACHE.1 bestand.

Toen ik daarna weer opnieuw mijn USB drives aansloot werden deze automatisch geinstalleerd.

• joostve
het schijnt te werken bij mij, eigenlijk moet ik nog iets geheel nieuws aansluiten maar heb dat even niet voor handen. alles wat ik vroeger gebruikte via usb herkent hij direct en is gelijk bruikbaar. scheelt me weer een herinstallatie B) bedankt!

• Matsk89
  • Laatst online: 08-11-2019
Ik kom er weer lekker laat mee waarschijnlijk!
Maar ik heb alles wat er hierboven vermeld is gechecked, het klopt allemaal, heb ook dat INFCACHE.1 bestand verplaatst, maar als ik nu nog mijn Siemens Gigaset 108 Adapter aan wil sluiten..
Hij reageert nergens op! hij begint niet eens met grommen van de hardeschijf!
Wat nu!? :D

Mats..

• joostve
Matsk89 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 10:42:
Ik kom er weer lekker laat mee waarschijnlijk!
Maar ik heb alles wat er hierboven vermeld is gechecked, het klopt allemaal, heb ook dat INFCACHE.1 bestand verplaatst, maar als ik nu nog mijn Siemens Gigaset 108 Adapter aan wil sluiten..
Hij reageert nergens op! hij begint niet eens met grommen van de hardeschijf!
Wat nu!? :D
je kan ff checken of hij tussen je hardware staat bij apparaatbeheer, dan eventueel handmatig installeren, misschien geen goede oplossing maar zo zou je hem wel aan de praat kunnen krijgen.

trouwens ik heb ook nog steeds aparaten die het gewoon niet willen doen onder vista, bv onze HP 2175 all in one printer.

• Matsk89
joostve schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:07:
[...]

je kan ff checken of hij tussen je hardware staat bij apparaatbeheer, dan eventueel handmatig installeren, misschien geen goede oplossing maar zo zou je hem wel aan de praat kunnen krijgen.

trouwens ik heb ook nog steeds aparaten die het gewoon niet willen doen onder vista, bv onze HP 2175 all in one printer.
Hmm, heb het geprobeert, maar er staan maar 3 bedrijven die netwerk adapters leveren volgens " Hardware Toevoegen" en de CD die ik ervan heb is niet geschikt voor windows vista

Mats..

• Ys-Blok
Is die all in one printer wel volledig plug & play? Anders zul je altijd extra drivers nodig hebben.

Deze oplossing werkt alleen voor apparaten die de standaard drivers die in vista zitten nodig hebben.

Hetzelfde geld voor de Siemens WiFi adapter, meestal heb je voor Wifi toch specifieke drivers nodig.

• Ys-Blok
Voor de Siemens Gigaset vond ik trouwens de volgende oplossing:

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=37345

• Matsk89
Ys-Blok schreef op maandag 21 mei 2007 @ 21:36:
Voor de Siemens Gigaset vond ik trouwens de volgende oplossing:

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=37345
Ja die had ik ook al gevonden,
Ik loop hier al vast:

" Sluit de gigaset 108 aan.
Laat hem zoeken naar een driver totdat hij een melding geeft."

want hij reageert gewoon echt NIET als ik hem aansluit, aangezien op mijn xp pro sp2 (dual boot) usb wel gewoon werkt, ligt het probleem duidelijk bij Vista.

[ Voor 31% gewijzigd door Matsk89 op 21-05-2007 23:19 ]

Mats..

• Ys-Blok
Staat bij op het moment dat je 'm aangesloten hebt er wel een (onbekend) apparaat bij in apparaatbeheer?

Zo ja: deze eerst een keer uninstallen en dan de gigaset opnieuw aansluiten.

Alhoewel ik niet zeker kan zeggen dat het niet aan vista ligt denk ik eerder aan een half gelukte installatie.

• Matsk89
Ys-Blok schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 17:41:
Staat bij op het moment dat je 'm aangesloten hebt er wel een (onbekend) apparaat bij in apparaatbeheer?

Zo ja: deze eerst een keer uninstallen en dan de gigaset opnieuw aansluiten.

Alhoewel ik niet zeker kan zeggen dat het niet aan vista ligt denk ik eerder aan een half gelukte installatie.
Okee bedankt, die is gelukt!
Maar nu een ander probleem: de eerste keer na de installatie van Vista kon het mijn video kaart nog gewoon zien, die staat nu zelfs niet bij apparaatbeheer :?

Mats..

• Ys-Blok
Doe eens het volgende:

Rechtermuisknop op het bureaublad -> properties -> Display settings

Er staat dan in het midden van het venster ... monitor on ...

Op de plaats van die tweede ... staat je adapternaam, die naam moet je ook in apparaat beheer terug kunnen vinden.

• Matsk89
Ys-Blok schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:37:
Doe eens het volgende:

Rechtermuisknop op het bureaublad -> properties -> Display settings

Er staat dan in het midden van het venster ... monitor on ...

Op de plaats van die tweede ... staat je adapternaam, die naam moet je ook in apparaat beheer terug kunnen vinden.
Er staat:

Standaard beeldscherm op (hier hoort dus de vid. kaart te staan?)

Dus tja.. die staat dus ook niet in apparaat beheer he.. :/
Maargoed, toch bedankt voor het helpen.

Mats..

• Ys-Blok
Staat er niks achter "op"?

En als je op advanced klikt en dan in het tabblad adapter kijkt, wat staat er dan bij Adapter Type?

• Matsk89
Ys-Blok schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 08:52:
Staat er niks achter "op"?

En als je op advanced klikt en dan in het tabblad adapter kijkt, wat staat er dan bij Adapter Type?
nee er staat niks achter, en er staat ook bij Adapter Type iets met VGA.. snap er niets van |:( 8)7
maargoed.. ik laat morgen mijn oom er even naar kijken..
toch bedankt voor dat internet.. want dat is nu gelukt ! ;)

Mats..

Pagina: 1