Ik heb een script gemaakt dat er voor zorgt dat een map op een netwerkschijf verwijderd wordt en dat er vervolgens een nieuwe map (die bijgewerkt is) terug wordt gezet (een soort backup dus).
Op zich werkt dit prima alleen heb ik soms het probleem dat mijn script vastloopt op het feit dat de map die verwijderd moet worden op de een of andere manier het kenmerk alleen lezen heeft. Ik zet dan handmatig het alleen lezen kenmerk uit en dan werkt het wel, dit is alleen niet echt handig. De vraag is nu hoe ik aan kan geven in het script dat ook een alleen lezen map gewoon mee verwijderd wordt.
De code die ik tot nu toe heb:
Uiteraard bevat het script meer code maar dit is het verwijder deel
Wat ik al heb geprobeerd?
-ik heb gezocht met google maar kon niets bruikbaars vinden
-ik heb het geprobeerd met force dus:
Op zich werkt dit prima alleen heb ik soms het probleem dat mijn script vastloopt op het feit dat de map die verwijderd moet worden op de een of andere manier het kenmerk alleen lezen heeft. Ik zet dan handmatig het alleen lezen kenmerk uit en dan werkt het wel, dit is alleen niet echt handig. De vraag is nu hoe ik aan kan geven in het script dat ook een alleen lezen map gewoon mee verwijderd wordt.
De code die ik tot nu toe heb:
code:
1
2
3
4
| ' delete Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set aFolder = fso.GetFolder("C:\testmap") aFolder.Delete |
Uiteraard bevat het script meer code maar dit is het verwijder deel
Wat ik al heb geprobeerd?
-ik heb gezocht met google maar kon niets bruikbaars vinden
-ik heb het geprobeerd met force dus:
code:
1
2
3
4
| ' delete Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set aFolder = fso.GetFolder("C:\testmap") aFolder.Delete Force=True |
[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 30-03-2007 22:27 ]