Toon posts:

Switch cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een 3Com switch waarvan de fan is vastgelopen en de switch valt daardoor uit. Ik ben op zoek naar zo'n ding. Afmetingen: 40 x 40 mm, 5 volt, 3 draden (controle). Adressen ?
Het mag ook een grotere zijn, ik bouw hem desnoods op de behuizing, als het maar 5 volt is met een controledraad.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn meer dan genoeg zaken die ze verkopen. Dus ff zoeken :P

Bij de volgende zaak hebben ze er sowieso een aantal.
http://shop.freezinghardw...dex.asp?Pagina=00002&c=40

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 12:27

Totaalgeflipt

De enige echte

Euh, gewoon swtich openmaken, fan schoonmaken, anders even zoeken in de pricewatch of er zo'n fan te vinden is. Een beetje eigenzoekwerk is een pré

Verwijderd

Topicstarter
Ja, jongens. Bedankt voor de reactie.
De fan is al eens schoongemaakt, loopt altijd terug vast, dus nieuwe.
Er zijn niet veel zaken die een 5 volt fan verkopen of het is er één zonder controledraad. Eigen zoekwerk is al gedaan.
Komaan, wie heeft hier al wat ervaring mee en kan beter ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 15:50

lier

MikroTik nerd

Even contact op nemen met 3Com zelf:
telefonisch of per mail

Eerst het probleem, dan de oplossing

• SilentWings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
De meeste 12v fannetjes draaien ook op 5v.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Kwaal van de switch heb hier een 3com staan met het zelfde probleem,eerst een ratelend geluid en vervolgens stopt deze er mee.
Is toendertijd gemaakt door leverancier waar ik hem gekocht heb en nu begint hij weer..
Ik denk dat 3com je wel verder zal kunnen helpen volgens mij hebben ze die dingen op voorraad.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

SilentWings schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 09:58:
De meeste 12v fannetjes draaien ook op 5v.
Helemaal waar, maar niet allemaal starten ze ook op 5V ;)

Verwijderd

Meeste fans van 12V starten wel degelijk ook op 5V. Is de controledraad ook effectief nodig, wordt deze gebruikt door de switch?

• Sylph-DS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Tenzij je echt hele sub-standard fans hebt, willen ze echt wel op 5v. Het probleem is echter dat als de standaard 5v is, het dus ook de bedoeling is dat de fan ook langzamer dan dat gaat, dit zou nog wel is een probleem kunnen worden voor een 12v fan.

Wat je wel kan doen, in het geval dat de switch in de buurt van een PC staat, is gewoon een fan op die PC aansluiten en in de switch bouwen. Dan is de switch de controle over de fan kwijt, dus dan zou ik hem sowieso wel op 12v zetten om zeker te weten dat de fan hard genoeg blaast. Misschien een beetje onwaarschijnlijk, maar dit zou in mijn geval wel kunnen (switch + fileservertje allebei in meterkast) dus daarom dacht ik er direct aan ;)

Verwijderd

Topicstarter
De switch valt uit als de fan niet draait, maar pas na een tijdje. Het kan dus betekenen dat hij uitvalt omdat hij warm loopt en de controledraad niet effectief nodig heeft om te werken. Ga ik uitproberen, Bedankt.
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:15:
Meeste fans van 12V starten wel degelijk ook op 5V. Is de controledraad ook effectief nodig, wordt deze gebruikt door de switch?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:07

Nutral

gamer/hardware freak

ik heb volgens mij nog een 50x50 fannetje hier, helaas zonder controledraad maar wel 5v volgens mij.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
gewoon een hoogtoerig 40x40mm 12v pc fannetje kopen en die erin bouwen, ook op 5v geeft die nog wel een briesje ;)
Pagina: 1