9800 pro crash

Pagina: 1
Acties:

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik heb zonet mijn nieuwe 9800 pro met xt bios geïnstalleerd. Ik had eerst geïnformeerd op 'welke voeding heb ik nodig', mijn voeding is goed genoeg. (280 W, 16A op 12+ V lijn)

Ik installeer de driver van de cd (MSI), en speel een spel. Na nog geen 2 seconden gespeeld te hebben crasht de kaart, scherm blokkeert en ik kan enkel opnieuw opstarten.

Ik heb dan de drivers gedeïnstalleerd (met drivers stond er 9800 pro, zonder drivers staat er 9800 XT), dan kon ik wat langer spelen, maar dan is hij weer naar de desktop gecrasht. Ik kreeg een foutmelding dat de kaart niet gehoorzaamde aan de softwareversnelling van de kaart. Moet ik nu anders nog eens andere drivers proberen te downloaden van ATI?? Of is de kaart kapot?

specs: P4 S478 3.0 Ghz, 1024mb Ram, 160 gb

bedankt

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:21
280 watt voeding... en dat noem je goed genoeg? Dat is zeer aan de krappe kant, ook al heb je verder niet zo'n heel zwaar systeem, zeker als het een wat minder merk is.

The devil is in the details.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Hahn: Een P4 gebruikt anders behoorlijk wat, vooral als het 'n Prescott is :> Maar inderdaad, probeer je systeem eens zo kaal mogelijk (1 reepje geheugen, geen opticals, één schijf, misschien wat onderkloks/volts) te benchen :)

Wat zijn de temperaturen van de kaart? Wat doet hij op, of onder de standaard snelheden?

Deze kaarten zijn namelijk behoorlijk bekend om hun temperaturen en crashes :)

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 30-03-2007 18:58 ]

• kipaantspit
zit er op de kaart een temperatuursensor?? kan je die met sensorview zien?
Sensorview:
CPU 40°C
SYS 57°C
AUX 25°C
HDO 37°C
Ik had vroeger ongeveer dezelfde temperaturen (radeon 9200)

Bij gewoon windowsgebruik gebeurt niets vreemds, alles normaal.

Bij die crash naar desktop gaat het over "VPU Recover System"

[ Voor 11% gewijzigd door kipaantspit op 30-03-2007 19:14 ]

• kipaantspit
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd, de laatste van ATI, de laatste omega drivers, maar hij blijft crashen. Ik heb maar 1 reepje (1024) ram en er is echt niet veel aangesloten op mijn moederbord en voeding. In welke voeding heb ik nodig zeiden ze dat het systeem ongeveer 240 W zou vragen en 14A op de 12+ V lijn. Mijn voeding is een 280 W, met 16A op de 12V lijn. Zou ik anders eens proberen hem terug naar 9800 pro te flashen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Dat lijkt me idd wel stap 1 ... waarschijnlijk is ie dan wel weer gewoon stabiel (en hebbie helaas pech met het unlocken).

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• kipaantspit
en terugflashen = originele bios zoeken op het net en idem zoals een flash naar 9800 XT? Met flashrom en een floppy? Dit heb ik wel nog nooit gedaan, maar hopelijk werkt het.

bedankt voor de raad, ik laat jullie weten als het gelukt is.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 13:01

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

sowieso had je van te voren moeten checken of je pro wel de xt snelheden aankan ( bv met ati tool) ook is t vaak ook nog dat je met een pro overclocken verder komt dan je met een xt bios haalt, en je e-penis groeit ook weer als je bovenaanstaat met 3dmark onder de 9800 pro's ipv ergens midden onderaan bij de Xt's...

Ook zijn er bioses die ipv 412mhz core 399/400 hanteren waardoor je eventueel net safe zit...
Ook kan je vpu-recovery uitzetten in de driver en kijken of dat werkt, en flashen via diskette is veel veiliger dan binnen windows ( ook ivm fastwrites enzo)

Had je al gekeken naar de agp snelheid in de driver?! (0x/4x/8x)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• kipaantspit
Hij kan op XT snelheden lopen, het is namelijk een 2dehands kaart, en de vorige eigenaar had hem succesvol geflasht. Ik heb hem dus proberen terug te flashen naar pro, bootdiskette gemaakt met Winimage, ik krijg een mooi menutje van Caldera Dr. Dos, ik kies voor Save current Bios and Install new Bios MSI 9800 Pro.
Na een tijdje is hij klaar en ik reboot, maar ik krijg enkel zwart scherm. Ik heb nu mijn oude kaart er terug ingestoken. De 9800 is Dood neem ik aan :'(

groeten

Tim

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pci kaartje erin, first vga boot op pci zetten en vervolgens valt hij dan onder windows te flashen

heb je gekeken of t bios dat je hebt ook de juiste ram heeft, hynix/samsung of nog een ander...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• kipaantspit
Ik heb geen PCI kaart liggen, enkel mijn oude 9200 die er nu inzit. Ik had zeker de juiste bios, de kaart is een MSI Rx9800 pro en op www.techpowerup.com heb ik daar de MSI Rx9800 BIOS gevonden. Ik heb daar hem gedownload als een winimage bestand, dan moest ik enkel met winimage de diskette branden en ermee booten. Ik heb al mijn verkoper gemaild over het probleem.
Ik had ook eerst proberen te flashen met winflash, maar daarmee wou hij niet, dus heb ik het maar met een diskette gedaan

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

kipaantspit schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:27:
Ik heb geen PCI kaart liggen, enkel mijn oude 9200 die er nu inzit. Ik had zeker de juiste bios, de kaart is een MSI Rx9800 pro en op www.techpowerup.com heb ik daar de MSI Rx9800 BIOS gevonden. Ik heb daar hem gedownload als een winimage bestand, dan moest ik enkel met winimage de diskette branden en ermee booten. Ik heb al mijn verkoper gemaild over het probleem.
Ik had ook eerst proberen te flashen met winflash, maar daarmee wou hij niet, dus heb ik het maar met een diskette gedaan
dat niet kunnen flashen in windows komt doordat fastwrites aanstaat in t bios, niet alleen in driver uitschakelen..

• kipaantspit
Is er nu nog enige kans dat ik die kaart weer aan de praat krijg met de middelen die ik heb?

Verwijderd

ja blind flashen

Dit houd in dat je niks ziet maar je type de opdracht wel in
Humm aan de jongens vragen welke command codes het zijn.
Heb zelf geen ati

• kipaantspit
Ik zou vandaag dus proberen blind te flashen. Bij gewoon flashen kreeg ik een menutje en moest ik gewoon nummer 3 duwen, is dit blind net hetzelfde? Als ik dan geen activiteit meer hoor van de floppy drive, gewoon met de knop de pc uitzetten? Of moet ik daarvoor een command gebruiken?

• kipaantspit
Net geprobeerd blind te flashen, gaat niet ;( . Er is zelfs helemaal geen floppy activiteit. Zelfs met een pci kaartje flashen via windows zou denk ik niet gaan, aangezien fast writes aanstaat in de bios, en je waarschijnlijk nu de bios niet meer kan aanpassen.

Het wordt dus wachten op een nieuwe pc als ik op kot ga

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Regel een PCI kaart en boot daarmee. Fastwrites kun je vaak in het BIOS en zelfs in de drivers uitschakelen. Desnoods gooi je de drivers van ATi er af, dan zal FW ook vast niet meer aan staan na een reboot.
Succes.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kipaantspit
Ik heb een pci kaartje geregeld (uit een oude pentium 1 pc van m'n opa :) )
Nog even de stappen overlopen:
1. De PCI kaart er samen met mijn huidige kaart insteken, vervolgens in de bios instellen zodat het scherm de pci kaart gebruikt.
3. Drivers deïnstalleren
2. PC uitschakelen en de 9800 Pro @ XT er in monteren
3. PC aanzetten en met Winflash de MSI 9800 pro Bios erin flashen (Fast writes staat automatisch uit aangezien ik de drivers heb gedeïnstalleerd?)
4. In de bios instellen zodat het scherm mijn 9800 pro selecteert
5. PC rebooten en kijken als het gelukt is?
6. Indien niet gelukt opnieuw proberen?

Als er ergens een stap tussen moet of als het vlugger kan, verbeter me dan maar :)

bedankt voor jullie hoop en hopelijk kan ik de 9800 pro redden.

• TheZeroorez
  • Niet online
Stop gewoon in het begin alleen die PCI kaart erin, clear je CMOS als je geen scherm hebt (zodat alles op auto detect komt te staan), en sluit je monitor daarop aan.

Als de boel werkt zet je alles uit,en prop je die 9800 erbij. Na hem aangesloten te hebben flashen, en daarna in het BIOS van je mobo instellen dat hij de AGP pakt. Monitor omgooien, en het zou moeten werken ;)

• kipaantspit
Clear CMOS, is dat een knopje op je moederbord? Heeft dat geen negatieve gevolgen voor andere instellingen? Maar dus sowieso eerst kijken als het werkt zonder CMOS te clearen?

• TheZeroorez
  • Niet online
Bij een CMOS clear zet je alle instellingen van het BIOS van je moederbord weer terug op de automatische waarden (vaak uit de SPD's enzo). Zolang je geen overkloks of andere speciale instellingen hebt maakt het niets uit, en zou het ook niet nodig moeten zijn.

Wanneer je zelf een heleboel hebt lopen instellen, is het handiger die CMOS gewoon even standaard te zetten, om er zeker van te zijn dat alles 'goed' staat. Noteer even de belangrijke dingen voor later in dat geval.

Zonder zou moeten kunnen, maar wil je de kans van slagen voor de eerste keer groter maken kun je het meteen doen. Echt een grote issue is het niet iig B)

• kipaantspit
Heb net het PCI kaartje gaan halen, het is een Diamond Stealth 64 Video S3 chip :P , ff gecheckt op internet en deze kaart was ooit een van de beste :) . Ik heb wel totaal geen idee als hij windows xp aankan, mss best onder veilige modus starten met dat kaartje?

• kipaantspit
nieuw probleempje:

Met de PCI kaart alleen erin werkt de computer. Ik steek de 9800 erbij, met het scherm op de pci kaart aangesloten, maar ik krijg toch geen beeld. Waarschijnlijk staat in de BIOS ergens dat hij eerst op AGP moet kijken, maar ik vind nergens waar ik dat kan veranderen in mijn bios, weet iemand waar ik dat moet selecteren? Of helpt hier een clear CMOS?

• TheZeroorez
  • Niet online
Hij staat waarschijnlijk op AUTO, en dan pakt hij de AGP als die beschikbaar is.

Kijk even in de manual van je moederbord, of zoek gewoon wat in je BIOS, en je zult vinden hoe het uit/andersom kan ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

first boot device(of iets dergelijks) op PCI zetten ipv AGP (of auto)

heb wel met em te doen, weet nog dat ik peentjes zweette, toen ikzelf me eerste badflash had, daarna heeft me arme 9800pro wel 200 biosses geflasht gehad, hell ze noemden me op t werk zelfs Flash Gordon.. ( 9700-9700pro, x800pro -x800xtpe, 6800 unlocks,sony cdr die na flashen én sneller én RW werden en meer van die firmware grappen ;) )

GO Kipaantspit Go!! :D

[ Voor 73% gewijzigd door SAiN ONeZ op 05-04-2007 16:14 ]

• kipaantspit
Helaas, tiz mislukt. Die instelling om PCI/AGP te selecteren zit niet in mijn bios. Ik ging dan de bios op mijn pc in mijn kamer (Pentium 3) bekijken, die heeft het wel. Ik steek daar de pci kaart in en de 9800 pro, en ik heb beeld. Ik installeer winflash op die pc, dan geeft hij wel een error zeker, hij mist een .dll file. Ik zoek die .dll file op de pentium 4, en dat is een dll file uit de ATI driver. Ik wil dus de ATI driver installeren op mijn pc, en dan geeft hij een fout "Couldn't find working Video Card" of zoiets.

Ik heb zelfs opgestart met een bootdisk, maar dan wou hij natuurlijk die pci kaart flashen. Vervolgens nogmaals blind proberen te flashen, tevergeefs. Ik heb een beetje de moed opgegeven, maar wie weet is er nog een oplossing?

Bedankt voor de hulp en steun :) , zonder jullie had ik waarschijnlijk al lang gestopt met proberen

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

pff, tis hard nadenken maar volgens mij kan je met die pci kaart erin flashen en word de agp geflasht ipv de pci, meen dat t zo hoort.. komop jongens help dit gebraden kippetje eens...

edit: of kan je niet dmv de pci kaart laten booten in windows komen, vervolgens dan winflash nemen en dan kan je toch wel de agp flashen!? (nog wel even fw uitschakelen in bios dan..) lezen

ik zou een andere agp radeon fixen, deze installeren op de p3, en dan wederom en de pci en de defecte 9800pro erin en winflash hanteren... not working vga komt doordat die bios niet gelezen word (daar dus een ander agp radeonnetje voor nodig)

[ Voor 59% gewijzigd door SAiN ONeZ op 05-04-2007 20:21 ]

Pagina: 1