Raar MPlayer probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Topicstarter
Sinds gisteren kan ik in MPlayer niet meer met de J knop subs selecteren. Normaal is het zo dat je met J de verschillende sub streams af kan lopen. Als ik er nu op druk spoelt MPlayer terug :?

Ik had alles van MPlayer verwijderd (plist, prefs etc) OnyX gedraait en het opnieuw geinstalleerd, maar het probleem is gebleven. Natuurlijk kan ik gewoon VLC gebruiken, maar als je veel anime en series kijkt is het wel handig dat je makkelijk en goed kan fast forwarden, en in MPlayer werkt dat verruit het makkelijkste.

Ik draai 10.4.9 op een iBook. Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Er zijn sinds de update naar 10.4.9 nogal wat problemen met video playback. Veel mensen rapporteren dat video beelden opeens schokkend afspelen of dat verschillende functies van hun media player het niet helemaal 100% meer doen.

Waar het aan ligt, ik heb geen flauw idee.

Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
Download AppDelete http://www.macupdate.com/info.php/id/23149
en sleur het programma icoontje in je dock
Pak vervolgens het MPlayer icoontje in je Programma's en sleur die bovenop het vuilnisbakje van AppDelete
AppDelete gaat nu MPlayer verwijderen en ook andere dingen zoals settings etc die in o.a /Library/Application Support zitten ed.
Eens AppDelete klaar is leeg je de OSX vuilnisbak.

Download MPlayer opnieuw, zet het in je Porgramma's map en kijk of het nu wel fatsoenlijk wil werken.

Verwijderd

Gebruik gewoon Movie Time

Veel beter dan VLC, Mplayer, Quicktime... etc

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:21:
Gebruik gewoon Movie Time

Veel beter dan VLC, Mplayer, Quicktime... etc
Wat een schitterend onderbouwd statement 8)7

Kan je misschien uitleggen wat er zo geweldig aan is. Heb het eens opgezocht en voor mij persoonlijk is er niets speciaals of revolutionair aan (misschien de functie dat je je Apple Remote kan gebruiken, maar dan nog). Mensen gebruiken juist Mplayer en VLC omwille van de simpelheid ervan. Je hoeft geen enkele codec te installeren om media files af te spelen, itt jouw Movie Time. Zelf gebruik ik Mplayer al vrij lang omwille van die reden, zowel op mijn windows pc als op mijn macbook.

Iedereen heeft recht op zijn opinie imho, maar onderbouw die dan wel even.

Verwijderd

bollewolle schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:15:
[...]

Wat een schitterend onderbouwd statement 8)7

Kan je misschien uitleggen wat er zo geweldig aan is. Heb het eens opgezocht en voor mij persoonlijk is er niets speciaals of revolutionair aan (misschien de functie dat je je Apple Remote kan gebruiken, maar dan nog). Mensen gebruiken juist Mplayer en VLC omwille van de simpelheid ervan. Je hoeft geen enkele codec te installeren om media files af te spelen, itt jouw Movie Time. Zelf gebruik ik Mplayer al vrij lang omwille van die reden, zowel op mijn windows pc als op mijn macbook.

Iedereen heeft recht op zijn opinie imho, maar onderbouw die dan wel even.
Movie Time heeft de bedoeling voor films te bekijken, punt, niks anders dan films, daarom ook de naam. Ik ben niet zo voor programma's zoals VLC, die ten eerste op osx ongelooflijk veel crashen, etc.. & t'n 2de, het is ook zo'n pakket, waat je alles en nog mee kan doen. Misschien voor jou handig, voor mij niet.
Ook zuigen de ondertitels in VLC heftig, geen anti-aliasing, geen uitgebreide opties... en dat is nu iets wat me zwaar ergerde, probeer maar van op 3 meter afstand, ondertitels te lezen die door VLC worden weergegeven, dat kan dus niet. Met Movie Time, you can ;)

Dit is gewoon mijn persoonlijke voorkeur, als jij verder wilt sukkelen met vlc, doe maar hoor :)

En over codecs? Toch niet veel moeite, op internet vind je genoeg osx codecs-packs, zoals Perian & Flip4mac.

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Topicstarter
Daenney schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:02:
Wat je zou kunnen proberen is het volgende:
Dat doe je als eerste, ik dan met appzapper en een handmatige search. Het had niet geholpen. Ik gebruik nu een voor de PPC gecompileerde versie waar ik nog wel subs kan selecteren met B.
Waarom de standard versie opeens niet meer mee wilde werken, ik weet het nog steeds niet.

Movie Time is geen optie, die vind ik super irritant werken.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Ikzelf heb MPlayer lang gebruikt, totdat ik erachter kwam dat er geen 5.1 mee afgespeeld kon worden gecodeerd naar mijn versterker.
Das eigenlijk de enige reden waarom ik VLC gebruik :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:30:
[...]

Movie Time heeft de bedoeling voor films te bekijken, punt, niks anders dan films, daarom ook de naam. Ik ben niet zo voor programma's zoals VLC, die ten eerste op osx ongelooflijk veel crashen, etc.. & t'n 2de, het is ook zo'n pakket, waat je alles en nog mee kan doen. Misschien voor jou handig, voor mij niet.
Ook zuigen de ondertitels in VLC heftig, geen anti-aliasing, geen uitgebreide opties... en dat is nu iets wat me zwaar ergerde, probeer maar van op 3 meter afstand, ondertitels te lezen die door VLC worden weergegeven, dat kan dus niet. Met Movie Time, you can ;)

Dit is gewoon mijn persoonlijke voorkeur, als jij verder wilt sukkelen met vlc, doe maar hoor :)

En over codecs? Toch niet veel moeite, op internet vind je genoeg osx codecs-packs, zoals Perian & Flip4mac.
Puur een instellings probleem bij VLC en zo te zien aan je post ook bij jou :) ... Maar verder heb je gelijk

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:30:
offtopic:
Dat gaat binnenkort veranderen: http://www.via.ecp.fr/via/ml/vlc-devel/2007-03/msg00780.html

Kan het verder weer on-topic naar waarom mplayer bij de topicstarter niet wil werken in plaats van waarom dat zijn persoonlijke voorkeur is?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik heb nog even rond gekeken maar kan zo 1-2-3 ook niet iets vinden wat dit gedrag verklaart.
Je zou een CVS snapshot kunnen proberen, te vinden op http://www.haque.net/software/mplayer/mplayerosx/builds/
Anders zou ik even op de mailinglist rondkijken en als dat niks oplevert #mplayer op freenode erbij nemen...
Pagina: 1