Toon posts:

CRT monitor. Beeld te breed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een crt monitor (een 15 inch van Tatung).
toen ik vandaag de 360 aanzette, die op dit schem was aangesloten, zag ik dat het beeld er niet helemaal op paste. het beeld is te breed en ik kan ook niet via het menu van het scherm zelf het beeld versmallen of verbreden. Ik heb ook geprobeerd om hem op een pc aan te sluiten, maar hier is het beeld ook te breed. het beeld past er gewoon niet op aan de zijkanten. Gisteren was dit nog helemaal normaal. Nou heeft mijn zusje gisteren met haar domme kop de stekker eruit getrokken. Kan het zijn dat het scherm hierdoor stuk is gegaan?

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-07 17:59
Zit er niet een of andere factory default setting in het menu van die monitor?
Lijkt me sterk dat het kapot is vanwege een stekker eruit trekken.

Is het beeld ook vervormd of past het er gewoon niet op ?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen facroty defaults setting op. :'(
Het beeld past over de breedte niet op het scherm. Verder is er niets aan de hand. Het probleem is dat ik de breedte niet kan veranderen. De hoogte is geen probleem.

• duikeend
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03-2025
klinkt alsof je 360 een breedbeeld signaal uit stuurt...

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-07 17:59
Hij zegt dat hij ook de monitor op de pc heeft aangesloten, maar het probleem bleef.
Lijkt me wel sterk dat er helemaal geen opties voor het beeld formaat zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is zo, maar dat was eerst niet erg. toen kon ik het beeld over de breedte nog aanpassen. gisteren zag het er nog perfect uit. (in mijn ogen)
Rayden schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:21:
Hij zegt dat hij ook de monitor op de pc heeft aangesloten, maar het probleem bleef.
Lijkt me wel sterk dat er helemaal geen opties voor het beeld formaat zijn.
die zijn er wel, maar ik kan de breedte dus niet meer veranderen. het lijkt wel alsof de breedte op 100% blijft staan, wat ik ook doe.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 17:22 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je in het menuutje van het scherm niet zien op wat voor resolutie die staat? Als dit een gewone 4:3 resolutie is op een normale refreshrate (60-85Hz) dan vrees ik voor je scherm. Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om het scherm aan en uit te doen? En naar eigen inzicht zou je ook eens een tikje tegen de zijkant van het scherm kunnen geven. Als ie kapot is wordt het dan vaak weer goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:23:
Kun je in het menuutje van het scherm niet zien op wat voor resolutie die staat? Als dit een gewone 4:3 resolutie is op een normale refreshrate (60-85Hz) dan vrees ik voor je scherm. Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd om het scherm aan en uit te doen? En naar eigen inzicht zou je ook eens een tikje tegen de zijkant van het scherm kunnen geven. Als ie kapot is wordt het dan vaak weer goed ;)
;) ik heb wel meer dan een tikje gegeven. het maakt trouwens niet uit op welke resolutie hij staat, het beeld blijft te breed

Verwijderd

Topicstarter
oei.. toen ik hem net aanzette hoorde ik een vage piep. :o
Pagina: 1