Ik ben al een behoorlijk tijd bezig mijn sterk verouderde website die geheel opgetrokken is uit frames om te zetten naar een fatsoenlijke website die met styles is opgebouwd. Ik ben een heel eind alleen ik krijg het laatste stukje maar niet goed (en da's behoorlijk frustrerend).
Hieronder zie je hoe de pagina eruit moet komen te zien qua indeling. Even in het kort:
A+C+H+J: hoekafbeeldingen, statisch 25px * 25px
B+I: repeterende achtergrond in totaal 950 px breed
D+G: dynamische achtergrond, hoogte 100% (dus stretched bij groter of kleiner beeldscherm)
E: menu positie, stretched in hoogte mee tot 100%
F: content gedeelte. Stretched mee in hoogte en laadt zoals een Iframe de content (maar in mijn geval met AJAX). DIt gedeelte zou het hele oppervlak moeten zijn wat overblijft.

Alle overige onderdelen zien er zowel in IE als Firefox identiek uit (hoe is het mogelijk!).
Toch zit er een probleem in F. De hoogte wordt neit juist berekent. Hij gebruikt niet de 100% die over is, maar de 100% van het beeldscherm. en dus loopt de inhoud over of onder (ligt aan z-index) de onderkant heen . Ik heb overflow:auto geprobeert, maar ook dan laat hij een gedeelte van de scrollbar niet zien.
Ik heb alles geprobeert met float:left, alles met position:absolute & relative en verschillende combinaties tussen deze, maar ik krijg het niet goed. Heeft iemand een idee?
De style code voor de blokken is verkort als volgt:
De html code is verkort als volgt:
Doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Hieronder zie je hoe de pagina eruit moet komen te zien qua indeling. Even in het kort:
A+C+H+J: hoekafbeeldingen, statisch 25px * 25px
B+I: repeterende achtergrond in totaal 950 px breed
D+G: dynamische achtergrond, hoogte 100% (dus stretched bij groter of kleiner beeldscherm)
E: menu positie, stretched in hoogte mee tot 100%
F: content gedeelte. Stretched mee in hoogte en laadt zoals een Iframe de content (maar in mijn geval met AJAX). DIt gedeelte zou het hele oppervlak moeten zijn wat overblijft.

Alle overige onderdelen zien er zowel in IE als Firefox identiek uit (hoe is het mogelijk!).
Toch zit er een probleem in F. De hoogte wordt neit juist berekent. Hij gebruikt niet de 100% die over is, maar de 100% van het beeldscherm. en dus loopt de inhoud over of onder (ligt aan z-index) de onderkant heen . Ik heb overflow:auto geprobeert, maar ook dan laat hij een gedeelte van de scrollbar niet zien.
Ik heb alles geprobeert met float:left, alles met position:absolute & relative en verschillende combinaties tussen deze, maar ik krijg het niet goed. Heeft iemand een idee?
De style code voor de blokken is verkort als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| body,html{height:100%;margin:0px;} #A{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/linksboven.jpg) no-repeat;width:25px;height:28px;overflow: hidden;display:inline;margin-left:0px;z-index:1;} #B{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/boven.jpg) repeat-x;width:950px;height:28px;margin-left:25px;z-index:1;} #C{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/rechtsboven.jpg) no-repeat;width:25px;height:28px;margin-left:975px;z-index:1;} #D{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/links.jpg) repeat-y;width:25px;height:100%;z-index:0;} #buttonencontent{position:absolute;width:950px;height:100%;margin-left:25px;} #E{position:absolute;margin:40px 25px 0px 0px;width:160px;text-align:center;padding:0px;background-color:#00FF00} #F{width:790px;height:100%;background-color:#00FF00;margin:28px 0px 50px 160px;overflow:auto} #G{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/rechts.jpg) repeat-y;width:25px;height:100%;margin-left:975px;z-index:0;} #H{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/linksonder.jpg);width:25px;height:28px;bottom:0px;margin-left:0px;z-index:1;} #I{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/onder.jpg) repeat-x;width:950px;height:28px;bottom:0px;margin-left:25px;z-index:1;} #J{position:absolute;background:url(plaatjes/nieuweSite2/rechtsonder.jpg);width:25px;height:28px;bottom:0px;margin-left:975px;z-index:1;} |
De html code is verkort als volgt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div id="container" > <div id="A"></div> <div id="B"></div> <div id="C"></div> <div id="D"></div> <div id="buttonencontent"> <div id="E"></div> <div id="F"></div> </div> <div id="G"></div> <div id="H"></div> <div id="I"></div> <div id="J"></div> </div> |
Doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">