Toon posts:

[Probleem] Printer delen met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het klaar gekregen van mijn printer (Canon PIXMA - iP1600) die aan men mac hangt, te delen met een windows bak met XP. Dit dmv de juiste rechten open te zetten in het 'delen' configuratieschermpje op de mac en het progje 'Bonjour'. Het geheel macheert nu. Ik kan van XP printen op de printer die aan men mac hangt.

Hier heb ik echter een probleem. ALs ik documenten afdruk (zwart-wit, kleur heb ik nog niet geprobeerd via van men XP naar deze printer, drukt hij ze wel af, echter is de zwarte kleur echter een grijstoon. In tegenstelling tot wanneer ik rechtstreeks met men mac afdruk, hetgeen resulteert in een 'perfect' zwart.

Heeft er iemand enig idee waaraan dit ligt en of het op te lossen valt ?

mvg

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Gekeken in de voorkeursinstellingen en dan onder het kopje kleur op WinXP?

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 30-03-2007 16:08 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Om op Windows correct gebruik te kunnen maken van een printer die door een Mac over Bonjour wordt gedeelt heb je Bonjour for Windows nodig.
http://www.apple.com/supp...ds/bonjourforwindows.html

Ik kan niet helemaal uit je post opmaken of je dit al onder Windows hebt geïnstalleerd, zo niet, downlaod en installeer Bonjour en gebruik vervolgens the Add a Bonjour Printer om de Canon beschikbaar te stellen onder Windows.

Het kleurprobleem dat je verder tegen komt onder Windows zou kunnen liggen aan een outdated driver (zorg ervoor dat je recente Canon iP1600 dirvers voor windows bij dee hand hebt wanneer je de printer via Bonjour toevoegt).