Ik heb een probleem met mijn Groupwise <-> Exchange koppeling. Momenteel ben ik bezig met het testen van de Groupwise API Gateway om te zorgen dat Groupwise connectivity heeft met mijn nieuwe Exchange 2003 server. Beide mailsystemen hebben hetzelfde domein. De mailflow heen en weer tussen GW en Exchange gaat goed. Ik heb alleen een probleempje met het ontvangen van externe email voor Exchange gebruikers. De huidige situatie voor externe mail wat binnenkomt voor een exchange user is als volgt:
Externe mail voor een Exchange user -> mailmarshal -> Bordermanager(SMTP Service) -> Groupwise -> Groupwise API Gateway -> Exchange server.
Bovenstaande situatie werkt goed kwa mailflow, ik heb alleen een probleem met de afzender smpt adressen binnen Exchange. Deze worden niet goed meegestuurd en de gateway plakt er maar wat achteraan. Voorbeeld:
voorbeeldmail (henk is een groupwise user, en jan een Exchange user)
van: user@externdomein.com
aan: henk@niks.com;jan@niks.com;jaap@externdomein2.com
Henk ontvangt de email netjes binne Groupwise en ziet in de kop van de mail:
Jan daarintegen krijgt de mail ook netjes binnen van user@externdomein.com, maar ziet in de kop van de mail:
loginnaamvanhenk@externdomein.com;jan@niks.com;jaap@externdomein.com
De Exchange user kan dus nooit een reply to all doen omdat de API gateway voor de groupwise user (henk) en de andere externe user (jaap) het domein heeft aangepast. Op de een of andere manier wordt het domein van de originele afzender achter elke gebruiker die niet binnen de Exchange omgeving zit geplakt. In dit geval kan ik makkelijk achterhalen wie Henk is omdat het een gebruiker binnen mijn eigen organisatie is. In het geval van Jaap kan ik, mits ik hem niet ken, nooit achterhalen van welk domein hij komt..
Iemand enig idee? Mocht er iets onduidelijks zijn laat me dat dan even weten.
Externe mail voor een Exchange user -> mailmarshal -> Bordermanager(SMTP Service) -> Groupwise -> Groupwise API Gateway -> Exchange server.
Bovenstaande situatie werkt goed kwa mailflow, ik heb alleen een probleem met de afzender smpt adressen binnen Exchange. Deze worden niet goed meegestuurd en de gateway plakt er maar wat achteraan. Voorbeeld:
voorbeeldmail (henk is een groupwise user, en jan een Exchange user)
Henk ontvangt de email netjes binne Groupwise en ziet in de kop van de mail:
Jan daarintegen krijgt de mail ook netjes binnen van user@externdomein.com, maar ziet in de kop van de mail:
loginnaamvanhenk@externdomein.com;jan@niks.com;jaap@externdomein.com
De Exchange user kan dus nooit een reply to all doen omdat de API gateway voor de groupwise user (henk) en de andere externe user (jaap) het domein heeft aangepast. Op de een of andere manier wordt het domein van de originele afzender achter elke gebruiker die niet binnen de Exchange omgeving zit geplakt. In dit geval kan ik makkelijk achterhalen wie Henk is omdat het een gebruiker binnen mijn eigen organisatie is. In het geval van Jaap kan ik, mits ik hem niet ken, nooit achterhalen van welk domein hij komt..
Iemand enig idee? Mocht er iets onduidelijks zijn laat me dat dan even weten.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47