Ik wil een directory beveiligen middels een .htaccess, zodat alleen bepaalde IP's erbij kunnen.
Deze IP's zijn over het algemeen statisch, maar omdat in de DSL modems die er gebruikt worden ook Dyndns is geconfigureerd voor het geval dat het IP wijzigd, leek het me handig omdat dan ook in de .htaccess toe te passen:
Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from <host>.dyndns.org
Echter werkt dat dus niet.
Wanneer ik het IP invul werkt het wel.
Op basis van een hostname dus niet.
Weet iemand wellicht een trucje waardoor dat wel kan?
Wat ik vermoed waarin het mis gaat is
De hostnames die ik in .htaccess opgeef zal Apache als reverse DNS hostnames opvatten.
Hij zal dus de hostname opzoeken van het IP en tot de conclusie komen dat dat niet een dyndns adres is maar het DNS adres van de ISP dat je bij je IP hebt gehad.
(Althans dat is mijn vermoeden, kan er naast zitten natuurlijk).
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
Deze IP's zijn over het algemeen statisch, maar omdat in de DSL modems die er gebruikt worden ook Dyndns is geconfigureerd voor het geval dat het IP wijzigd, leek het me handig omdat dan ook in de .htaccess toe te passen:
Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from <host>.dyndns.org
Echter werkt dat dus niet.
Wanneer ik het IP invul werkt het wel.
Op basis van een hostname dus niet.
Weet iemand wellicht een trucje waardoor dat wel kan?
Wat ik vermoed waarin het mis gaat is
De hostnames die ik in .htaccess opgeef zal Apache als reverse DNS hostnames opvatten.
Hij zal dus de hostname opzoeken van het IP en tot de conclusie komen dat dat niet een dyndns adres is maar het DNS adres van de ISP dat je bij je IP hebt gehad.
(Althans dat is mijn vermoeden, kan er naast zitten natuurlijk).
Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 15:47 ]