Toon posts:

DynDNS naam in .htaccess

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een directory beveiligen middels een .htaccess, zodat alleen bepaalde IP's erbij kunnen.
Deze IP's zijn over het algemeen statisch, maar omdat in de DSL modems die er gebruikt worden ook Dyndns is geconfigureerd voor het geval dat het IP wijzigd, leek het me handig omdat dan ook in de .htaccess toe te passen:

Order Deny,Allow
Deny from all
Allow from <host>.dyndns.org

Echter werkt dat dus niet.
Wanneer ik het IP invul werkt het wel.
Op basis van een hostname dus niet.
Weet iemand wellicht een trucje waardoor dat wel kan?

Wat ik vermoed waarin het mis gaat is
De hostnames die ik in .htaccess opgeef zal Apache als reverse DNS hostnames opvatten.
Hij zal dus de hostname opzoeken van het IP en tot de conclusie komen dat dat niet een dyndns adres is maar het DNS adres van de ISP dat je bij je IP hebt gehad.

(Althans dat is mijn vermoeden, kan er naast zitten natuurlijk).

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 15:47 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Voor zover ik weet gaat je dat inderdaad zo niet lukken. Als de reverse DNS niet matcht met je opgegeven hostname zal ie de toegang weigeren.

Denk dat de meest simpele oplossing is om er een login/wachtwoord aan te koppelen, ipv toegang verlenen dmv een kloppend IP. Een andere manier zou ik zo niet weten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Geef andere de reserve dns van je kabelmodems op. Zoiets als CC12356-a.plaats.prov.home.nl
of abboneenr123.ergens.bij.wanadoo.nl
Die vind je met nslookup IP

Dat gaat wel werken.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
nou, en ? :p

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen tijd voor gehad omdat te testen.
Al weet ik wel dat het niet helemaal gaat werken omdat sommigen die hier toegang moeten heben hun IP adres ook in hun DNS naam hebben zitten.
Dus bij verandering van IP zal ook die DNS naam veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 08:47 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Vraag ook een domeinnaam aan bij DynDNS, welke je wel in je router kunt gebruiken.
Ikzelf heb bijvoorbeeld blaat.mine.nu welke resolved naar mijn IP. Mijn router update het DynDNS account automatisch met het juiste IP wanneer deze wijzigd.

Enig nadeel is dat de mine.nu domeinen gratis zijn, en je deze elke maand moet vernieuwen (even inloggen en je accuont updaten) om te voorkomen dat deze komt te vervallen.
Ik heb nog niet geprobeerd mijn hostname in een htaccess te gebruiken, maar ben er van overtuigd dat het moet werken.

Anders doe je, zoals al genoemt is, beveiligen op basis an wachtwoord. Met "Statisfy Any" zorg je dat mensen met een herkent IP niet hoeven in te loggen, en alle andere wel.
Pagina: 1