Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Als solliciteren een noodzaak wordt hoe kun je dan...

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:41
...enthousiast zijn?

Ik ben weer eens aan het solliciteren, maar het gaat niet van harte.

Ik ben een brief aan het opstellen en ik kom niet verder dan;

Naar aanleiding van uw advertentie op www.werk.nl wil ik graag solliciteren naar de functie van administratief medewerker.

Ik heb ongeveer 9 jaar relevante (financiële) administratieve ervaring en....
..en toen en toen en toen???

..kortom ik ben helemaal inspiratieloos en zou niet weten wat ik over mezelf moet zeggen omdat ik al een lange tijd geen (vaste) baan meer heb gehad. Hoe kun je nu enthousiast zijn op iets dat verplicht is? Menig sollicitant gaat solliciteren omdat hij/zij iets leukers/beters wil, dan is enthousiasme begrijpbaar, maar hoe dit je dit als je enige redenen financiëel zijn?

Ik heb dus momenteel te maken met een 3 jarig traject dat wsnp heet, ivm overgebleven restschulden op mijn vorige woning. Volgens de eisen van de wsnp moet ik 4 sollicitaties doen per maand maken naar bestaande vacatures, dus geen open sollicitaties en ik moet mijn brieven ook opsturen naar de bewindvoerster.

Wie heeft daar ook wel eens mee te maken gehad, dat je moet solliciteren maar dat je geen goede invulling meer kunt maken voor je brief? Wie heeft tips?

Mijn YouTube Channel

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Draai het eens om? Wat kan jij voor hún betekenen? Waarom zouden zij je moeten aannemen?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-10 19:26

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

kenneth schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:43:
Draai het eens om? Wat kan jij voor hún betekenen? Waarom zouden zij je moeten aannemen?
+ je mag best liegen. Zeg dat het bedrijf je aanspreek omdat huppele pup..

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

En ga zoeken op internet naar voorbeeld brieven. 1 op 1 overnemen zou ik niet doen, maar het kan je wel wat ideeen geven.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

mulder

ik spuug op het trottoir

En wat ga je doen als je wordt uitgenodigt voor een gesprek?

oogjes open, snaveltjes dicht

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Naar aanleiding van uw advertentie op www.werk.nl wil ik graag solliciteren naar de functie van administratief medewerker.
Een leraar communicatie vertelde mij dat een sollicitatie altijd zo begint. Een personeels medewerker zou zelf al niet meteen enthousiast zijn. Probeer eens wat anders:

Bijv.:
Mijn interesse werd gewekt door de advertentie over een baan die perfect bij mij ....

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 00:20

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Misschien zou je enthousiast kunnen worden door het vooruitzicht dat je niet dagelijks achter je comp meer hoef te hangen en doordat je er financieel beter van wordt, je tzt leukere dingen kan kopen?

Een mogelijke stap uit het leven in de wsnp moet daarnaast toch voldoende motiverend kunnen zijn lijkt me? Probeer je even in te beelden welke positieve punten er te behalen zijn en ga er dan nog eens voor zitten.

Probeer in elk geval van het idee af te stappen dat het "verplicht" is. Dat alleen al is ontzettend demotiverend namelijk

[ Voor 13% gewijzigd door WooK op 30-03-2007 15:57 ]

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Snowwie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:39:
..kortom ik ben helemaal inspiratieloos en zou niet weten wat ik over mezelf moet zeggen omdat ik al een lange tijd geen (vaste) baan meer heb gehad. Hoe kun je nu enthousiast zijn op iets dat verplicht is? Menig sollicitant gaat solliciteren omdat hij/zij iets leukers/beters wil, dan is enthousiasme begrijpbaar, maar hoe dit je dit als je enige redenen financiëel zijn?
Bleh... enthousiast word je natuurlijk niet als je gaat solliciteren op functies die je geen ruk aan vindt. Zelfs als je redenen puur financieel zijn kan je toch wel met wat zoekwerk functies vinden waar je wel graag je tijd aan zou willen besteden? Of wil je stiekum gewoon helemaal geen baan; dan zijn alle sollicitaties vervelend. En dat lezen ze tussen de regels ook wel in je brieven, dus don't worry...

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Vraag jezelf eerst af waarom je geen zin hebt om te solliciteren. Ik neem aan dat je niet onder het kopje "langharig werk schuw tuig" valt :)

Overigens heb je maar 1 brief nodig en die kan je ook makkelijk van internet afhalen. Daarna gewoon steeds bedrijf en functienaam updaten en ben je weer klaar. (Zou je zelfs kunnen koppelen met een excel sheet).

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Standeman schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:57:
Vraag jezelf eerst af waarom je geen zin hebt om te solliciteren.
Omdat iedere cent die binnenkomt en hoger is dan het minimumloon, afgedragen moet worden voor de WSNP ;)

Dat stimuleert niet echt om lekker aan de slag te gaan :)

TS, ik denk dat je je gedachten moet proberen om te zetten en te zoeken naar werk waar jij wel een uitdaging in ziet. Dat je minimaal 4 sollicitaties moet doen in de maand lijkt me niet echt een belemmering om ook werk te vinden waar je echt wat mee kunt. Als het er nu 4 per week zouden zijn is dat weer een ander verhaal :)

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dit komt op mij heel erg over van "ik moet solliciteren van een of andere uitkeringsinstantie, wie maakt een brief voor mij".

Bekijk het eens anders, solliciteer op functies die je leuk lijken, waar je echt uitdaging in ziet. Lijkt me dat er best wel banen zijn waarbij je je beter voelt dan de hele dag thuiszitten (weet ook niet wat precies de redenen zijn hoor; nofi)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

L-VIS schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:55:
[...]

Een leraar communicatie vertelde mij dat een sollicitatie altijd zo begint. Een personeels medewerker zou zelf al niet meteen enthousiast zijn. Probeer eens wat anders:

Bijv.:
Mijn interesse werd gewekt door de advertentie over een baan die perfect bij mij ....
Waarom zou een personeelswerker hierdoor niet enthousiast worden. Mijn stagebegeleidster (op afdeling personeelszaken) vond deze brieven heel handig. Zeker omdat de organisatie waarbij ik stage liep veel open solicitaties kreeg. Ze wist zo direct bij wie de brief terecht moest komen of dat er een solicitatieprocedure was waar deze persoon in meegenomen kon worden. Als dat zo was kon ze direct een brief terug sturen.

Het werd veel belangrijker gevonden wat de werkervaring/scholing van iemand was dan of hij/zij een mooi briefje in elkaar kan draaien.
Iemand die slechte brieven schrijft maar soliciteerd naar de functie van verzorgster in een verpleeghuis is toch niet gelijk een slechte verzorgster. Zou zonde zijn als je mensen beoordeeld op basis van hun brief.

Dit was één van de eerste dingen die ik daar geleerd heb.

Verwijderd

Tja ga je alleen aan de slag omdat je moet gaan werken voor je geld, of voel je je gelukkig nu je geen baan hebt? Is er niet een grientje in je dat zin heeft om een baan te gaan vinden en actief deel te maken van de maatschappij? :$

ps. dit is niet als kritiek bedoelt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 16:19 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

SmartDoDo schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:06:
Omdat iedere cent die binnenkomt en hoger is dan het minimumloon, afgedragen moet worden voor de WSNP ;)
Tsja, dat hakt er inderdaad wel in. Maar je kunt het natuurlijk ook omdraaien; omdat het financieel tóch geen klap uitmaakt hoeveel je verdient; kan je net zo goed alleen op leuke banen solliciteren ;)

Of je bedenkt gewoon even extra aan de einddatum van de WSNP, waarna je inkomen ineens gigantisch stijgt als je een goedbetaalde baan hebt :)

Verwijderd

[...]

Het zo snel mogelijk wegwerken van schulden lijkt mij dan juist weer wel een stimulans, zodra die puinhoop is opgeruimd kun je weer aan wat luxe denken. Is toch mooi vooruitzicht lijkt mij.

ontopic:
Haal de belangrijkste competenties uit de advertentie en beschrijf in je brief waarom jij aan die competenties voldoet, specificeer welke relevante ervaring je hebt en vertel waarom je graag bij betreffend bedrijf wil werken.
Overigens heb je maar 1 brief nodig en die kan je ook makkelijk van internet afhalen. Daarna gewoon steeds bedrijf en functienaam updaten en ben je weer klaar. (Zou je zelfs kunnen koppelen met een excel sheet).
Als het doel uitsluitend is om vier brieven te genereren is dat wel een goeie methode alleen heb je dan kans dat je bewindvoerder je na een aantal maanden een sollicitatietraining laat doen.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
[...]

Ja, maar hoe meer je verdient, des de sneller ben je uit de wsnp en krijg je echt geld voor je harde werk.

TS, het zal niet meevallen jezelf enthousiast te maken, maar zoek iets wat je leuk vind, al het werk dat je kan doen is beter dan depri op de bank zitten terwijl de werkende bevolking (waaronder ikzelf) jou afbetaling doet.

Copy.com

• Snowwie
Ik denk heel erg aan over 3 jaar :) het liefst uiteraard een leuke baan en een goed inkomen, om al die shit achter me te laten.

Waar ik nu even mee knoei is de inhoud van een sollicitatiebrief. Ik wil niet dat deze als een massa-product uit de printer komen. Elke brief moet min of meer uniek zijn, wel met dezelfde inhoud; dus een verhaal van mezelf, maar elke keer anders als het gaat om "waarom" bij dat bedrijf?

Erg lastig dat.

Mijn YouTube Channel

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Snowwie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:26:
Ik wil niet dat deze als een massa-product uit de printer komen. Elke brief moet min of meer uniek zijn, wel met dezelfde inhoud; dus een verhaal van mezelf,
Dan zou ik beginnen een brief te maken voor een vacature waar je ook echt iets in ziet. Dat schrijft een stuk makkelijker en als je die brief als voorbeeld neemt voor vacatures waar je minder warm voor loopt, heb je alsnog een goede basis :)

Solliciteren doe je trouwens niet enkel omdat het moet, maar bijvoorbeeld ook omdat:

• Je een uitdaging zoekt en dat bedrijf daar goed bij past;
• Je van mening bent dat dat bedrijf van jouw kwaliteiten kan profiteren;
• Je jezelf betrokken voelt bij datgene waar het bedrijf voor staat/doet en je daar graag deel van wilt uitmaken;
• etc.

Verwijderd

Ik denk heel erg aan over 3 jaar :) het liefst uiteraard een leuke baan en een goed inkomen, om al die shit achter me te laten.

Waar ik nu even mee knoei is de inhoud van een sollicitatiebrief. Ik wil niet dat deze als een massa-product uit de printer komen. Elke brief moet min of meer uniek zijn, wel met dezelfde inhoud; dus een verhaal van mezelf, maar elke keer anders als het gaat om "waarom" bij dat bedrijf?

Erg lastig dat.
Nee hoor. Je kan toch gewoon op schrijven waarom je juist op die vacature reageert? Als het enige argument is 'omdat het moet en voor het geld', dan is dat een baan waar je weinig plezier aan zult beleven. Als je interesse echt gewekt is door een vacature, dan is dat opschrijven verder ook niet zo'n probleem...

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:18:
[...]
ontopic:
Haal de belangrijkste competenties uit de advertentie en beschrijf in je brief waarom jij aan die competenties voldoet, specificeer welke relevante ervaring je hebt en vertel waarom je graag bij betreffend bedrijf wil werken.
En bereid deze competenties ook voor wanneer je een uitnodiging voor een gesprek krijgt. De vraag "waar blijkt uit dat jij $competentie bent?" zullen ze zeker stellen. Zorg dat je hier een goed antwoord, met voorbeeld, op hebt. Voorbeelden zijn zeer belangrijk heb ik van een sollicitatietrainer begrepen. Als jij in het verleden iets hebt laten zien dan is dat een redelijke garantie dat je dat kunstje in de toekomst nog eens kunt herhalen.

Zorg naast je brief ook voor een goede CV, die is nog belangrijk dan de brief namelijk. Meest recente zaken zet je bovenaan (eigenlijk logisch maar niet iedereen doet het) en beschrijf je het meest uitgebreid. Je laatste baan is interessanter dan je eerste baan namelijk.

En zoek eens naar voorbeeldbrieven op het internet. Hier kun je vast wel wat inspiratie uithalen. Hier staan ook vaak standaard aliniea indelingen bij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Elke brief moet min of meer uniek zijn, wel met dezelfde inhoud; dus een verhaal van mezelf, maar elke keer anders als het gaat om "waarom" bij dat bedrijf?
Ik denk dat je de lat voor jezelf erg hoog legt zonder dat het je iets oplevert.

Je kunt beter richten op de brief inhoudelijk laten reflecteren hoe je er werkelijk over denkt dan op originaliteit. Zorg dat er echt de dingen staan die jij wil zeggen en oprecht meent, met een beetje leuk sausje van enthousiasme daaroverheen. De werkgever leest uiteindelijk maar 1 brief van jou, dus ziet niet dat al die andere briever er sterk op lijken.

Overigens is mijn ervaring dat er veel meer naar een CV gekeken wordt, en dat de brief steeds minder relevant wordt.

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik zou niet echt denderend veel aandacht besteden aan een brief als je vantevoren weet dat het gevraagde niveau niet echt heel hoog is. Gewoon een simpele brief schrijven met toelichting. Voor hetzelfde geld maak je een macro in office en verander je de naam van het bedrijf.

Als je merkt dat je na een aantal brieven geen reacties krijgt dan pas je de brief wat aan.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Kun je ook gunstig gebruiken. Jezelf heel goedkoop aanbieden bij een werkgever in ruil voor het opdoen van ervaring en om een positie te veroveren. Immers je hoeft niet voor het salaris te gaan de komende 3 jaar. Daarna kun je nieuwe afspraken maken. :P Niet de bedoeling van de WSNP, maar waarom zou je niet gebruik maken van het onheil dat je treft??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Waarom bel je niet eens naar de contactpersoon in de advertentie? Stel wat vragen en gebruik het gesprek in je brief.

"Naar aanleiding van het telefonisch contact met dhr/mevr." etc.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Volgens mij heb je gewoon geen zin in werken. Om dan toch effectief werkloos te blijven zou ik het volgende doen. Zoek een functie waar je denkt makkelijk te kunnen worden aangenomen. (Zodat je dus niet ongelooflijk veel brieven elke zoveel tijd hoeft te versturen). Een functie waar ze niet te veel letten op c.v., competenties en dat soort (kantoor) geneuzel. Werk daar een paar weekjes, maar dan zal je het net zien; je trekt het allemaal niet meer vanwege de spanningen die je hebt vanwege je karige salaris nu je in de schuldsanering zit.

Na een tijdje zul je toch weer op het punt staan waar je nu staat, maar dan zal je het net zien, het overkomt je weer (wat een pechvogel ben jij toch). In de tussentijd kan je bijvoorbeeld gaan fokken met dure raskatten uit België en die vervolgens op marktplaats verkopen, als een soort alternatief inkomen (heb je toch nog wat extra voor jezelf). Succes verzekerd.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

ebia schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:42:
In de tussentijd kan je bijvoorbeeld gaan fokken met dure raskatten uit België en die vervolgens op marktplaats verkopen, als een soort alternatief inkomen (heb je toch nog wat extra voor jezelf). Succes verzekerd.
Dat meen je toch niet serieus hopelijk? Die raskatten komen toevallig uit de grote boom gevallen en voor de bijbehorende stamboom hoeft ook helemaal niet royaal betaald te worden? 8)7

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Volgens mij heb je gewoon geen zin in werken.
Laten we voorzichtig zijn met het opplakken van kwalificaties op TS, maar focussen op de vraag die gesteld wordt.
Om dan toch effectief werkloos te blijven zou ik het volgende doen. [...] In de tussentijd kan je bijvoorbeeld gaan fokken met dure raskatten uit België en die vervolgens op marktplaats verkopen, als een soort alternatief inkomen (heb je toch nog wat extra voor jezelf). Succes verzekerd.
Suggesties voor sociale zekerheidsfraude zijn niet gewenst hier. Graag achterwege laten dus.

• Snowwie
De motivatie om te gaan werken is inderdaad niet zo supersterk. Het klopt dat ik er financieel niets beter wordt. Mijn vrij te laten bedrag in de WSNP is € 896,-. Op dit moment ontvang ik een uitkering van € 820,-. Ik zou er dan € 76,- op vooruit gaan, maar daar wordt dan nog weer een correctie op aangebracht van de huur -en zorgtoeslag en kwijtschelding gemeentelijke belastingen. Dus al met al om de financieen alleen hoef ik geen baan.

Echter, het is voor mij wel belangrijk dat ik de WSNP goed doorloop en dat ik toch wel bezig ben met solliciteren. Ik ben toch liever 28 of 32 uur per week aan het werk en dat je dan verder geen gezeur van de soos en van je bv hebt, dan dat je thuis rondhangt en je elke keer weer moet verantwoorden. Bovendien is een groot gat in je CV van een paar jaar ook niet bevorderlijk voor je carriere. Ik werk nu halve dagen in het kringloopwarenhuis in Veendam om in elk geval de ritme te krijgen, 'smorgensvroeg je bed uit en om 12:00 uur weer vrij. Ik heb er vreemd genoeg, na 1,5 jaar thuis gezeten te hebben, niet zoveel moeite mee. Het geeft je wel een gevoel dat je je nuttig maakt.

Maar goed, ik zal de suggesties opvolgen die hier staan. Ik zal mijn brieven niet te moeilijk maken, gewoon summier blijven en niet te veel poespas. Ik zit nu te wachten op mail van de bv, die reageert al een paar dagen niet.. :(

Mijn YouTube Channel

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Snowwie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:08:
De motivatie om te gaan werken is inderdaad niet zo supersterk.
Los van het financiele, aan je manier van posten te lezen schijn je ook gewoon op psychisch niveau te lijden onder je situatie, vooral de zinsnede "..omdat ik al een lange tijd geen (vaste) baan meer heb gehad." is daarbj volgens mij wel veelzeggend.

Een vaste baan geeft ook veelal juist een zekere gemoedsrust, ondanks dat iedereen wel soms wat te 'klagen' heeft, overw erkstresss, klachten over een te laag loon, kun je altijd beter een baan hebben dan nietsdoend thuis te zitten en je te vervelen (als iets stress opwekt is het wel nietsdoen).

Het vinden van een baan kan juist ook puur voor je persoonlijk een stapo zijn uit het 'dal', een dal waarvan ik aanneem dat het niet enkel een 'financieel' dal was/is, maar ook een 'geestelijk'.

Overigens, als je nu zo'n 800€ ontvangt, en stel je gaat er zo'n €40 op vooruit, is dat wél eventjes 5% verbetering ... dat moet je niet 'naar beneden praten' , dat is namelijk een redelijk fikse vooruitgang, die ik, als ik jou was zeker niet 'te min' zou vinden ... als je 5% vooruitgang al niet wil, verwacht je dan wel 'zomaar' opeens er '10%' of meer op vooruit te kunnen gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 04-04-2007 13:37 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Mijn situatie is dan wel heel anders, maar ik heb een heel net CV in elkaar geknald en op nationalevacaturebank.nl gezet: 1x een korte toelichting schrijven en die meerdere keren versturen (met alleen functienaam veranderd. Ook erbij zetten wat voor werk je zoekt en de aanbiedingen vliegen in je e-mail! (bij mij dan). Dit zelfde geintje werkt (bijna) hetzelfde als monsterboard.nl, stepstone etc.
Vaak werd ik benaderd vanuit bedrijven i.p.v. andersom! Wellicht een idee?

• ebia
Rukapul schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:51:
[...]

Suggesties voor sociale zekerheidsfraude zijn niet gewenst hier. Graag achterwege laten dus.
Euhm, volgens mij mag je gewoon je bezit verkopen ondanks een wsnp. Hij zal waarschijnlijk niet veel meer hebben na een faillissement, maar stel hij krijgt een mooie tv van zijn buurman en zet hem nog dezelfde dag op marktplaats valt dat namelijk niet onder de noemer "inkomen". Pas als je structureel televisies op gaat knappen en regelmatig verkoopt kan je hier spreken over een structureel inkomen, iets waar hij dan wel afdracht over dient te doen.

Dat verhaal over die katten was slechts als voorbeeld om toch voor een extraatje te zorgen voor je zelf. Als je niet gelukkig word van werken bij een baas, moet je toch zelf het initiatief nemen en iets anders doen waar je jezelf financieel (en geestelijk) mee kan verrijken. Als je op deze wijze toch creatief een extraatje kan maken voor jezelf voelt dat tevens goed voor de eigenwaarde.

Verwijderd

Volgens mij heb je gewoon geen zin in werken.
Kan me dat wel voorstellen als je in de WSNP zit eigenlijk. 95% van de bijstandsnorm (of zelfs minder) overhouden motiveert dan ook echt niet, ongeacht wel of geen eigen schuld aan de financiele problemen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:24:
[...]

Kan me dat wel voorstellen als je in de WSNP zit eigenlijk. 95% van de bijstandsnorm (of zelfs minder) overhouden motiveert dan ook echt niet, ongeacht wel of geen eigen schuld aan de financiele problemen.
natuurlijk, voor het financiele winst op de korte termijn, hoef je het misschien niet direkt te doen ... (alhoeel ik van mening blijf dat 50 euro op 800 een groot bedrag is)

probleem is echter dat een belangrijk doel van die schuldsanering is dat je over een tijdje weer van die schulden afbent (en je krijgt bij mijn weten ook een best wel behoorlijk deel van je uitstaande schuld goedgesproken, zo heele rg 'zielig' ben je dus zeker niet als je die mogelijkheid hebt, het is een ultieme kans je situatie te verbeteren) ...

Wat denk je dat het voor je kansen op een verdere financiele verbetering en een leuke baan doet als je nu kennelijk niet bereid bent er wat extra voor te doen, omdat je 'bv slechts 5% erop vooruit, te weinig vind?

Met alle respect voor mensen die er vorlopig aan vastzitten en natuurlijk begrijp ik dat het ehus geen 'lolletje' is, maar het is wel een enorme kans die je moet grijpen... doe je dat niet, heb je het écht aan jezelf te danken als je over een tijdje weer gaat beklagen omdat je je schulden misschien wel afbetaald hebt, maar nog steeds een uiterst lage uitkering of laagbetaald baantje hebt, en verbetring brengen in die situatie nog steeds erg lastig blijkt (en altijd betekent dat je juist wél die 4 of 5% verbetering op waarde moet schatten)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 05-04-2007 10:42 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. DE oplossing om met relatief weinig kleerscheuren van je problemen af te komen.
Overigens zou ik zelf aanraden om via e-mail te werken. Makkelijk en efficient. Ben zo zelfs aan werk gekomen, werkt dus prima in mijn mening. nationalevacaturebank.nl , totaljobs.nl, etc, desnoods alle bekende uitzendbureaus een standaard e-mail sturen.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ebia schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:41:
[...]
Als je op deze wijze toch creatief een extraatje kan maken voor jezelf voelt dat tevens goed voor de eigenwaarde.
Tot je merkt dat de uitkeringsorganisatie een periode gaat terugvorderen omdat ze merken dat je inkomsten hebt gehad die je niet hebt opgegeven. Helemaal leuk wordt het als je niet zwart op wit kunt aantonen wanneer je die inkomsten hebt gehad, dan mag je alles terugbetalen. Voor de duidelijkheid, schulden aangaan tijdens WSNP is een no-go. Alternatieve inkomsten vergaren en ze niet opgeven is het domste wat je kunt doen in zo'n situatie. Het opkrikken van je eigenwaarde moet je echt elders zoeken, niet in een zakcentje wat niet opgegeven wordt.

• Snowwie
SmartDoDo schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:57:
[...]
Tot je merkt dat de uitkeringsorganisatie een periode gaat terugvorderen omdat ze merken dat je inkomsten hebt gehad die je niet hebt opgegeven. Helemaal leuk wordt het als je niet zwart op wit kunt aantonen wanneer je die inkomsten hebt gehad, dan mag je alles terugbetalen. Voor de duidelijkheid, schulden aangaan tijdens WSNP is een no-go. Alternatieve inkomsten vergaren en ze niet opgeven is het domste wat je kunt doen in zo'n situatie. Het opkrikken van je eigenwaarde moet je echt elders zoeken, niet in een zakcentje wat niet opgegeven wordt.
Je kunt je dan afvragen waar de grens ligt tussen inkomsten en incidentele inkomsten? Wanneer wordt incidenteel structuereel? Waar ligt die grens? Ik heb hier nog wel wat spullen staan die ik nog wel wil verkopen, omdat ik ze toch niet meer gebruik. Ik zie daar geen bezwaar tegen (alhoewel in de WNSP voorwaarden wel duidelijk staat vermeldt dat je geen spullen mag verkopen). Maar ach, wat niet weet wat niet deert. Overigens doe ik weinig aan 'alternatieve inkomsten', ik krijg af en toe wel eens wat extra van mijn ouders en voor de rest heb ik heel weinig geld nodig. Ik ga zelden uit, drink en rook niet. Alleen dat al is een kostenpost die, als een persoon dit wel doet, en dat zou laten vallen, zo'n 100 tot 200 euro per maand zou opleveren. Ik kan nog ruim rondkomen van het geld wat ik overhoud. Het varieert tussen de 100 en 200 euro per maand wat ik over hou.

Maar dat zijn de financieen, het ging hier over hoe een sollicitatiebrief een goede invulling te geven. Ik word verplicht te solliciteren, dus moet ik op zoek naar vacatures. Open sollicitaties zijn niet toegestaan in de WSNP (die tellen niet mee). Als ik dus geen passende vacatures kan vinden, en dat gebeurd heel vaak, dan zit ik vaak te reageren op vacatures waar ik eigenlijk niet eens zoveel gevoel bij heb. En ja, dan krijg je het moeilijk om de motivatie hoog te houden. Ik zal geduldig moeten afwachten totdat er een keer iets voorbij komt wat wel bij me past qua ervaring en opleiding. Stop! voordat we een discussie krijgen over dat je ook werk moet zoeken buiten je vakgebied wil ik even het volgende hier over kwijt: Werk zoeken buiten mijn vakgebied is nog veel moeilijker. Ik heb zowiezo geen andere papieren, en bij elke baan, hoe eenvoudig dan ook, worden wel bepaalde papieren verwacht. Ik ben chronisch jichtpatient. Welliswaar heb ik nu geen last, maar ik kan mijn voeten niet te zwaar belasten want dan loop ik kans dat het er zo weer in schiet. Mede jicht-lijders weten wat deze vorm van reuma doet en hoe pijnlijk dit kan zijn. Lange tijden lopen of (zwaar) tillen is dus een no-go. Tja, wat blijft dan over? Elk vakgebied staat op z'n eigen eilandje. Een loodgieter wordt niet zo maar financieel administratief medewerker en een financieel administratief medewerker wordt niet zo maar loodgieter.

Ik heb veel ervaring in de financiele administratie. Dus veel debiteuren -en crediteurenbeheer, kas bank en giro, voorraadadministratie en facturatie. Mocht hier iemand toevallig een vacature zien in de regio Groningen, stuur em dan naar me toe. GoT is ook een vorm van netwerken.

Mijn YouTube Channel

• ebia
En een eigen onderneming? Is dat toegestaan in de wsnp? Begin je een administratiekantoortje aan huis. Maarja, of mensen je wel zullen vertrouwen gezien je privé situatie is dan wel een tweede...

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Snowwie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:55:
[...]
Ik word verplicht te solliciteren, dus moet ik op zoek naar vacatures. Open sollicitaties zijn niet toegestaan in de WSNP (die tellen niet mee).
Dat vind ik bijzonder vreemd en heb er nog nooit van gehoord dat dat op deze manier verplicht wordt gesteld. Je moet idd zorgen voor voldoende inkomen maar het op deze manier inkleden gaat niet werken. Zelfs bij de sociale dienst ziet men liever 1 sollicitatie per week waar je wat aan hebt dan 5 die niets voorstellen. Dat open sollicitaties niets waard zijn vind ik ook erg vreemd.
Als ik dus geen passende vacatures kan vinden, en dat gebeurd heel vaak, dan zit ik vaak te reageren op vacatures waar ik eigenlijk niet eens zoveel gevoel bij heb. En ja, dan krijg je het moeilijk om de motivatie hoog te houden. Ik zal geduldig moeten afwachten totdat er een keer iets voorbij komt wat wel bij me past qua ervaring en opleiding. Stop! voordat we een discussie krijgen over dat je ook werk moet zoeken buiten je vakgebied wil ik even het volgende hier over kwijt: Werk zoeken buiten mijn vakgebied is nog veel moeilijker. Ik heb zowiezo geen andere papieren, en bij elke baan, hoe eenvoudig dan ook, worden wel bepaalde papieren verwacht. Ik ben chronisch jichtpatient.
Je moest eens weten hoeveel mensen ik niet voorbij zie komen die wel iets in meer of mindere mate mankeren. Ook die komen aan de slag met hulp en rekening houdend met hun beperkingen. Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen zou ik zeggen. Daarbij is passend niet wat je zoekt, alles wat je kunt lichamelijk gezien is passend in deze situatie ;) Denk ook aan ongeschoolde arbeid, ook daar is werk te vinden wat jij lichamelijk aan moet kunnen. Dat je je daar moeilijk voor kunt motiveren snap ik deels wel, anderzijds lijkt het me wel weer een stuk beter dan thuis zitten en je hand ophouden. Het heeft een beetje met arbeidsethos te maken. Voel jij je goed om thuis te zitten of maak je je kwaad om ook, eventueel tijdelijk, iets heel anders op te pakken. Bedenk wel dat je in de WSNP zit voor jezelf, niet voor anderen. Knok er dan ook voor!

Verwijderd

@Demonfreak: aan het eind van de dag is een sollicitatie slechts een middel tot een doel. Het lijkt alsof jouw doel is je WSNP te behouden, maar ik denk dat je doel zou moeten zijn om een baan te krijgen.

Denk ook 'outside the box'. Als jij voornamelijk bezig bent met beperkingen, zie je niet dat er misschien onverwacht toch nog mogelijkheden zijn. Het lijkt alsof je voor iedere mogelijkheid driftig aan het zoeken ben naar waarom het niet kan, om zo maar in de hoek waar de klappen vallen te blijven zitten. Je neemt een slachtofferhouding aan, en dat is een self-fulfilling prophecy ...

Zeg ik dat veranderen makkelijk is? Nee. Zeg ik dat je eigen beperkingen overwinnen een piece of cake is? Nee. Sterker nog, beiden zijn het moeilijkste wat je in je leven zal moeten doen. Tegelijkertijd zal je de koe wel bij de hoorns moeten gaan pakken, want ik ken niemand die in een slachtofferrol zit en daar gelukkig van wordt. Ik neem aan dat gelukkig worden een hoofddoel is in jouw leven, toch?

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 12:56 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Snowwie schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:55:
[...]
Ik heb veel ervaring in de financiele administratie. Dus veel debiteuren -en crediteurenbeheer, kas bank en giro, voorraadadministratie en facturatie. Mocht hier iemand toevallig een vacature zien in de regio Groningen, stuur em dan naar me toe. GoT is ook een vorm van netwerken.
De Belastingdienst in Groningen zoekt nog mensen, en teven bulken de uitzendbureau's in Groningen van vacatures voor Callcentermedewerker (ook inbound).

Groningen heeft veel heel veel callcenters:
Centric-BSC
SNT (Heeft FBTO, KPN, Zilveren kruis etc.)
Transcom (Tele2)
KPN
Essent (Netwerken)
Belastingdienst
IBG
en vast wel meer.

Ik heb nooit lang zonder werk gezeten... je kunt altijd wel werk krijgen in Groningen als je fulltime beschikbaar bent.

Ik heb zelf bijna bijna 2 jaar op verschillende callcenters op verschillende projecten gewerkt en ik kan je verzekeren dat de sfeer daar supertof is. Veel jongelui (veel meiden :9) En klagende klanten heb je niet zoveel, 't is meer administratief informatie verschaffen, of mensen helpen met hun installatieproblemen. Echt leuk hoor!

KPN Groningen zoekt nog callcentermedewerkers voor Internetplusbellen had ik laatst gezien.. Ook de Belastingdienst zoekt vaak mensen. Sla je slag, en vandaaruit kun je wel verder solliciteren, zo heb ik het ook gedaan. Heb nu een baan als software ontwikkelaar ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Mastermind op 07-04-2007 13:28 ]

• paella
  • Laatst online: 21:57
Mijn sollicitatiebrieven zijn altijd vrij kort. Een zin of 5 maximaal. De belangrijkste zin is dat je het heel graag komt toelichten tijdens een gesprek. En verder verwijzen naar je meeverzonden CV.

O, en ben van mijn 3 sollicitaties ooit, 2x aangenomen :)

[ Voor 13% gewijzigd door paella op 08-04-2007 11:27 ]

No production networks were harmed during this posting

• ebia
Ja als je een goed CV hebt is dat een methode. Dan valt de CV dusdanig op dat ze je wel op gesprek willen hebben (ze kijken vaak toch naar je CV ipv de brief). De laatste keer dat ik solliciteerde ging dat per e-mail. Ook een kort en bondig berichtje. Aangenomen. Maar je moet ook maar net de mazzel hebben dat je de juiste kandidaat bent. Als ze voor één vacature 100 reacties krijgen, en daar meerdere zeer geschikte kandidaten bij zitten wordt het al een stuk lastiger natuurlijk.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
SmartDoDo schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:24:
Dat open sollicitaties niets waard zijn vind ik ook erg vreemd.
Mwah, ik kan me dat wel voorstellen. Open sollicitaties zijn veel makkelijker omdat je gewoon een willekeurig brief naar een willekeurig bedrijf kunt sturen en er zelf makkelijk op aan kunt sturen dat je altijd "nee" terug krijgt als antwoord. Dat het wsnp daarom dus de eis stelt dat het bestaande factures moeten zijn vind ik begrijpelijk. Even voor de duidelijkheid: zeg niet dat de TS zo is of dat open vacatures niks waard zijn, maar begrijp waarom de wsnp hier zo voor kiest :)

• paella
  • Laatst online: 21:57
ebia schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:41:
Ja als je een goed CV hebt is dat een methode. Dan valt de CV dusdanig op dat ze je wel op gesprek willen hebben (ze kijken vaak toch naar je CV ipv de brief). De laatste keer dat ik solliciteerde ging dat per e-mail. Ook een kort en bondig berichtje. Aangenomen. Maar je moet ook maar net de mazzel hebben dat je de juiste kandidaat bent. Als ze voor één vacature 100 reacties krijgen, en daar meerdere zeer geschikte kandidaten bij zitten wordt het al een stuk lastiger natuurlijk.
Als ze 100 reacties krijgen moet je brief juist absoluut niet lang zijn.

No production networks were harmed during this posting

• ebia
Mits je een bijzonder goed CV hebt ja.

• Snowwie
Mijn CV is keurig, ik krijg er altijd complimenten over. :)
Mja, mag ook wel als "administratief" iemand, dat je vooral je CV op orde hebt.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1