Toon posts:

Muizen werken plots niet meer op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ineens een probleem met m'n muis. Sinds gister middag werkt op m'n laptop ineens mijn draadloze muis niet meer.. Ik dacht eerst dat de usb poorten kapot waren omdat als ik een andere muis aansluit deze ook niet werkte maar bijvoorbeeld een mp3speler werkt wel gewoon dus dat is het niet.

Als ik de muis op een andere pc aansluit doet die het gewoon dus daar ligt het ook niet aan. Het touchpad van de laptop werkt verder ook gewoon. Ik heb m'n usb drivers al een keer opnieuw geinstalleerd en het touchpad uitgezet maar niks helpt. Ook een muis met een draad werkt niet, het optische lampje gaat niet eens branden. WAT kan dit zijn?!

Muis: Logitech Cordless Mini

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De ondergrond is anders bij de andere PC en is die veranderd bij je laptop?

Als je een IR muis hebt, dan is het relief/de kleur van de tafel belangrijk. Probeer
anders een muismat eens.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Linux LiveCDtje geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
@Tukk
Nee het ligt zeker niet aan de ondergrond deze is niet veranderd, de muis gaat gewoonweg niet "aan" als ik hem aan usb hang.. overgens maakt het ook niet uit welke usb poort ik pak of welke muis, het is allemaal hetzelfde probleem..

@frankiepankie
Nee dat heb ik niet geprobeerd.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heb je veel aan je USB poort hangen (misschien te veel apparaten/stroomvreters)?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Nee verder helemaal niks..

Ik heb overgens gisteren wel een keer een pocketpc aangesloten via usb en volgens mij ging het sinds toen fout, maar dat weet ik niet meer zeker..

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eventueel by activesync alles uitvinken mbt usb of com poorten

al betwijfel dat het daar aan ligt

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Lijkt alsof er te weinig of geen stroom uit je USB poort komt. De muis doet het dan niet en je MP3 speler wel.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Eerst in je bios kijken: sommige laptops kunnen niet de touchpad én de muis gelijktijdig aansturen.
Je kan dan een skijken in je event logs of je vreemde dingen ziet. Dan in het apparaatbeheer verborgen items zichtbaar maken en kijken of je nog wat terug vindt van je muis (allemaal verwijderen).
Het kàn natuurlijk ook zijn dat je USB-drivers of stack compleet ### is; in dat geval kan je alleszins een restorepoint terugplaatsen.

succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
@viper
Ik heb activesync niet geinstalleerd, ik heb de pocketpc er alleen even aangehangen om te kijken of die werkte.

@iglesiasdelsol
Dat lijkt er idd op, hoe kan ik dit met zekerheid testen, en nog beter oplossen?

@the_stickie
Het heeft altijd gewerkt maar voor de zekerheid even de bios gechecked, het enige wat je in kon stellen is de touchpad uitzetten maar dit hielp ook niet. In apparaatbeheer vind ik niks van de muis, ookniet als ik alles weergeef, er staat wel een uitroepteken bij "Stuurprogramma's die niet pnp compatible zijn" en dan staat het teken bij "Serial" ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben?

Argh ik word gek van die touchpad :'(

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:27:
@iglesiasdelsol
Dat lijkt er idd op, hoe kan ik dit met zekerheid testen, en nog beter oplossen?
Als je muis ook niet op andere pc's werkt, zal dat niet de reden zijn.
Een andere muis uitproberen zal je een uitkomst geven, dan weet je of je muis kapot is (of niet)

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
USB Driver weggooien en opnieuw opstarten. Dan herinstalleert Windows ze weer misschien dat dat helpt!

Verwijderd

Topicstarter
@Tukk
De muis werkt prima op andere pc's, andere muizen werken ook niet op de laptop maar wel op andere pc's..

M'n ipod doet het ook niet meer en m'n pocketpc ook niet meer maar m'n mp3spelert/usbstick (waar een batterij inzit) werkt nog gewoon prima in alle usbpoorten.

@jjbstolk
Dat heb ik algeprobeerd zonder resultaat

Ik denk dat de usbpoorten halfoverleden zijn, ik kan niet zonder usb poorten dus dat word een nieuwe laptop kopen denk ik :X

Verwijderd

Ik denk niet dat je zo snel al moet besluiten om een nieuwe laptop te kopen ;) Ik ben dit probleem al een keer tegen gekomen, ik zal even moeten gaan nadenken waar en even terug zoeken...

even tussendoor; je hebt het ook in veilige modus geprobeerd? (ook al denk ik niet dat dat veel uitmaakt aangezien je toch licht bij je muis zou moeten zien)

Stroom Usb-Poort aan/uit schakelen
Dit is misschien een beetje een minder mooie oplossing, maar als je in apparaatbeheer de betreffende usb roothub disabled (uitschakeld) gaat de stroom er volgens mij ook af.

De stroom gaat er ook af, net getest nl., bij mijn muis gaat de led uit... die brandt ook alleen op 5V (zonder data aanstuur).
dit stat wel ingeschakeld bij jou neem ik aan?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Ik heb ook even uitgezet "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen" bij alle usb gerelateerde dingen.

Ik heb weer een ontdekking gedaan, er zit een klepje onderop m'n laptop als je die eraf schroeft zit er nog een usb poort in, het nut hiervan snap ik niet helemaal maargoed toevallig paste de connector van een muis met draad daar net in en die usbpoort werkt dus nog wel.. andere apparaten kan ik niet proberen want dat past niet.. helaas past de ontvanger van m'n draadloze muis er ook net niet in dat zou ideaal zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. opnieuw geformateerd zonder positief resultaat helaas. En pcmcia usbkaartje zou een oplossing kunnen zijn of een powerd usbhub, beide er onhandig omdat ik veel zeul met mn laptop. Een andere oplossing is een nieuw moederbord aanschaffen, zou je die dingen (nog) los kunnen kopen?

Zo niet zit er voor mij niets anders op dan dit ding verkopen aan iemand die geen of heel weinig gebruik maakt van usb, en daarna een nieuwe laptop aanschaffen.

Ik heb hem ook al even opgemaakt om te kijke of ik misschien een los contactje ofzo zag maar de usb poorten zitten volledag aan het moederbord dus dat is ook kansloos.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
los kopen kan je wel vergeten wss, maar afhankelijk van merk/type/garantie kan je hem wel door de fabrikant laten repareren natuurlijk
Pagina: 1