KT7A-RAID: Hoge FSB...

Pagina: 1
Acties:

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

OK... Ik heb dus een Abit KT7A-RAID en een Duron 800 en daar wil ik natuurlijk zoveel mogelijk uit trekken...

Als eerste (uiteraard) mijn Duron ge-unlocked, en met een FSB van 133MHz (heb niet voor niets dat mobo) gekeken hoe hoog de processor kon komen...
Op 1GHz was hij stabiel te krijgen met 1,85volt, als ik hem op 1066 zet dan krijg ik een wazige bios foutmelding
Maar goed, dus de multiplier op 7,5 gezet en dan ff de FSB opvoeren... Het bleek dus dat mijn CPU stabiel is tot rond de 1020MHz...

OK, maar ik wil natuurlijk meer, dus ik was van plan de FSB op te voeren. Maar eerst wilde ik weten hoe hoog mijn geheugen kon komen dus ff kloten met een lage multiplier en in BIOS "HOSTCLK+PCI" aangezet en na ff kloten bleek dat dus tot 165MHz te komen (niet slecht voor merkloos pc133 geheugen :7)

Maar OK...
Nu de multiplier op 6 gezet en kijken hoe hoog ik kon komen: hoogste tot nu toe is 158MHz, dan kom ik in windows maar binnen 10 minuten crasht hij...

Hij is nu stabiel op 155MHz (6,5 * 155 = 1008MHz) maar ik wil meer :(
Aangezien het niet aan het geheugen ligt en ook niet aan de processor, zal dit dan ongeveer de max zijn van de KT133A chipset :?
Of heeft iemand nog tips hoe ik hem stabiel kan krijgen? (met wazige bios-opties bv.)

En dan nog wat... in mijn bios staat de vcore op 1,85volt, maar dit blijkt in werkelijk heid maar 1,82v te zijn... Zo ook de 12V die maar 11,3v blijkt te zijn... Lijkt me niet echt gezond. Waar ligt dit aan? Aan mijn voeding? Tis een AOpen 300watt geval, zal toch geen problemen mogen geven lijkt me.

Als iemand me nog wat extra tips zou kunnen geven zal ik daar heel blij mee zijn :)

[edit]
Oei, zo merkloos is dat geheugen ook weer niet, blijkt Infineon te zijn :o)

• bartie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Geen tip voor je, maar wel interesant topic, gezien ik morgen ook zon mobo + cpu + a-open hq08 binnenkrijg (waarschijnlijk ook een aopen 300watt voeding....:D )

Verwijderd

duron moet je niet over de 150 fsb tillen dan gfaat ie dood heb dat ervaren en heb me durom op 163 fsb omzeep geholpen neem bijn 7x145 ofzo of 148 dan heb je het minste gezeik en dan op cas2 dan gaat het goed
als je hoeger wil moet je beter koelen en dat kan met fob 38 ofzo en als je die al heb peltier met water koeleing

hoop je nu een beetje geholpen te hebben

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 06 februari 2001 14:22 schreef christel het volgende:
duron moet je niet over de 150 fsb tillen dan gfaat ie dood heb dat ervaren en heb me durom op 163 fsb omzeep geholpen neem bijn 7x145 ofzo of 148 dan heb je het minste gezeik en dan op cas2 dan gaat het goed
als je hoeger wil moet je beter koelen en dat kan met fob 38 ofzo en als je die al heb peltier met water koeleing

hoop je nu een beetje geholpen te hebben
Das echt onzin, voor de processor maakt het geen ruk uit wat de FSB is.
Als je de multiplier laag houd blijft de snelheid ook laag, dus daar kan het niets mee te maken hebben...