Toon posts:

[PS3] Problemen met 1080i en YDL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren YDL Linux geinstalleerd en dat ging zonder problemen. De default resolutie is 720p met overscan protectie waardoor je zwarte randen hebt.
Ik heb een TV die 1080i aankan (wat de PS3 OS ook gebruikt, dus dat werkt).

Maar als ik met het commando ps3videomode -v 4 (de 1080i instelling), is mijn beeld helemaal vernaggeld. In het bovenste deel van het scherm staan 3 desktops door elkaar heen, en ze flikkeren ook constant. Daar kan ik niets mee.

Ik heb ook geprobeerd de fullscreen mode van 720p te gebruiken, maar dan 'schuift' het beeld naar rechts, waarbij de helft rechts staat en weer tevoorschijn komt aan de linkerkant.

Heeft iemand van jullie dit probleem ook (gehad) ?
Of heeft iemand een oplossing? Dat zou helemaal te gek zijn.
Kan ik eindelijk vol genieten van mijn PS3.

Thanks

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20

Kluus

Gang is alles

Dat 720p heb ik inderdaad ook... Ik ga zo ook eens verder prutsen met de resolutie instellingen...

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Na het instellen op 720p moet je X even restarten, dan werkt ie bij mij wel gewoon goed (hoewel ie dan wat buiten de randen van mijn scherm valt!). 1080i krijg ik hier ook nog niet aan de praat...

Verwijderd

Topicstarter
zou je me even kunnen uitleggen wat je precies doet?

ik gebruik enlightment, en heb de resoluties enkel getest met ps3videomode -v #

• Kluus

Kluus

Gang is alles

code:
1
ps3videomode -fv 3

In eerste instantie krijg ik dat het zelfde probleem wat jij omschrijft met de helft van het beeld rechts, en de andere helft links. Maar als ik dan uit- en inlog uit enlightenment dan is dat opgelost.