[Vista]MCE Geluid hapert

Pagina: 1
Acties:

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik gebruik sinds kort het Media Center van Windows Vista Ultimate, alleen zit ik nog met het probleem die ik niet opgelost krijg;

Het geluid (Bladeren door menu, MP3's enz) haperd en kraakt als een gek in het MediaCenter, maar dan ook echt alleen als het MediaCenter in full screen is geopenend, als ik hem in een window open, dan is het probleem er niet. En als ik b.v. muziek afspeel in Windows zelf, dan is het probleem er ook niet.

Ik heb de volgende codec's getest, maar allemaal zonder resultaat:
  • Default Microsoft Codec
  • Nvidia Purevideo
  • Cyberlink PowerDVD 7
Ook heb ik geprobeerd:
  • Geluidskaart in andere PCI sloten: geen resultaat
  • Andere videodrivers, de standaard FX5200 drivers van Vista en Forceware 96.85: geen resultaat
  • TV-Kaart uitgeschakeld: geen resultaat
  • Netwerkkaart uitgeschakeld: geen resultaat
  • Herinstallatie Windows: geen resultaat
  • Bluegear drivers voor mijn geluidskaart geprobeerd: geen resultaat
Dit zijn de Specs van mijn HTPC:
  • Asus P4S533-MX
  • P4 2.66GHZ
  • 1GB DDR
  • Nvidia Geforce FX5200
  • Hauppage PVR-150MCE
  • Club3D Thearon DTS (C-Media 8788)
  • Seagate 7200.10 320GB IDE
  • Windows Vista Ultimate 32-Bits NL
Is er iemand met hetzelfde probleem of heeft iemand nog tips voor mij wat ik kan proberen? _/-\o_

• Danielson
Het probleem is ondertussen opgelost, het bleek hem in de videokaart te zitten, ik heb de FX5200 vervangen voor een 9600XT en nu is het probleem er niet meer :)

Verwijderd

Ik heb/had hetzelfde probleem met één PC. Dit een barebone van Asus Phundit P1-AH1 met een Nvidia 430/410 chipset en onboard gforce 6150. Deze is uitgerust met een 4200+ X Athlon, 2Gb geheugen, wd2500jj-sata HD en SB audgy SE geluidskaartje. Vanaf het begin dat ik Vista op het systeem had staan haperde het geluid. Tot een keer ik vergeten was om de PC uit te zetten in de nacht. De volgende dag zou ik verder gaan zoeken wat het probleem was, dus een muziekje aan in MCE en rommelen maar, tot mijn verbazing was het haperen over. :? Dus eens even zoeken op het internet maar niet echt iets te vinden. Nu denk ik dat dit te maken heeft met het indexeren van de bestanden, want vanaf die tijd is ook minder HD activiteit.

Een andere PC die bijna overeen komt met de barebone met het verschil dat er maar 1 Gb aan geheugen in hangt, losse Asus Gforce 6200 TC 128Mb en een single core AMD 4000+ Athlon CPU heeft deze er nog nooit last van gehad. En dat met de zelfde Windows versie, chipset ook Asus moederbord en de zelfde drivers.

Ik denk wel dat de drivers van Nvidia verbetert moet worden en dat dan de problemen echt uit de lucht zijn. Nog even wachten op Nvidia dus.

nForce 430/410/405/400 - Windows Vista 32-Bit, Version: 15.00 is de chipset driver die ik nu gebruik samen met de ForceWare Release 100 Version: 100.65. Deze werken beter dan de
nForce Business Platform with Integrated Graphics - Windows Vista 32-Bit Version: 15.00G omdat de VGA driver een oudere is dan de losse.

• Danielson
Het probleem bij mij ontstond naardat ik de Club3D Thearon DTS had geinstalleerd, je leest op internet wel meer over dit probleem alleen een echte oplossing is er niet, het blijft vaag :?