| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Wellicht heeft het te maken met de laatste zin uit het bericht?
Hoewel ook ik die zin niet kan plaatsen met de rest van het artikel, een "normaal" Dell logo was wellicht beter geweestDell kondigde onlangs overigens aan dat het - als respons op de reacties op de IdeaStorm-website - binnenkort systemen met voorgeïnstalleerde Linux-software zal gaan verkopen.
offtopic:
Stephan
Stephan
Maak je niet zo druk joh. Je neemt het allemaal een beetje te serieus volgens mij.psyBSD schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:05:
Dat het linux-logo bij dit nieuws-bericht wordt geplaatst kan er voor zorgen dat Linux onterecht wordt ge-associeerd met financiele en juridische onzekerheid. Iets wat ook al (onterecht) wordt gepropagandeerd door Microsoft en SCO. Daar hoeft t-net door deze onzorgvuldige en onjuiste combinatie geen steun aan te vinden imho.
Het plaatje dient louter als illustratie. Dat mensen Linux gaan associëren met financiële onzekerheid door de plaatsing van dit plaatje, ligt werkelijk meer aan hen dan aan dit artikel lijkt me.
Er zijn een paar feiten op een rijtje te zetten:
1) Dell heeft Linux-systemen aangekondigd
1a) Dat hadden we al middels een nieuwslinkje bekendgemaakt
1b) Mensen bleven het maar submitten dus vond ik dat we het even wat duidelijker moesten melden
2) Dell zit in lastige papieren de laatste tijd
Dat ze overstag gaan en Linux gaan aanbieden, lijkt mij net een indicatie te zijn van een strohalm waar ze zich aan vastklampen om zich weer op te trekken. Het lijkt me dus veel eerder positief nieuws dan negatief nieuws voor de Linux-gemeenschap.
Imo is het dus vooral stap 1a die een verkeerde inschattingsfout geweest is. Op dat moment achtte ik het opportuun te wachten met een volledig nieuwsbericht tot er meer bekend was over de systemen die met Linux beschikbaar zullen zijn. Misschien hadden we beter dan al een nieuwspost kunnen schrijven.
De nieuwspost over het negatieve nieuws voor Dell, leek me echter een prima gelegenheid om even een voorbeeldje te plaatsen van dingen die Dell doet om klanten naar zich toe te trekken.
Er zijn een paar feiten op een rijtje te zetten:
1b) Mensen bleven het maar submitten dus vond ik dat we het even wat duidelijker moesten melden
Dat ze overstag gaan en Linux gaan aanbieden, lijkt mij net een indicatie te zijn van een strohalm waar ze zich aan vastklampen om zich weer op te trekken. Het lijkt me dus veel eerder positief nieuws dan negatief nieuws voor de Linux-gemeenschap.
Imo is het dus vooral stap 1a die een verkeerde inschattingsfout geweest is. Op dat moment achtte ik het opportuun te wachten met een volledig nieuwsbericht tot er meer bekend was over de systemen die met Linux beschikbaar zullen zijn. Misschien hadden we beter dan al een nieuwspost kunnen schrijven.
De nieuwspost over het negatieve nieuws voor Dell, leek me echter een prima gelegenheid om even een voorbeeldje te plaatsen van dingen die Dell doet om klanten naar zich toe te trekken.
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Correct, dit zijn de mensen die enkel de titel en de afbeelding bekijken voordat ze verder surfen.Yoeri schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:17:
Het plaatje dient louter als illustratie. Dat mensen Linux gaan associëren met financiële onzekerheid door de plaatsing van dit plaatje, ligt werkelijk meer aan hen dan aan dit artikel lijkt me.
(helaas toch een redelijk percentage)
Volgens mij ging het topic over punt 2, 1(a,b) hebben met dit nieuws-bericht (muv de laatste regel) niets te maken.Er zijn een paar feiten op een rijtje te zetten:
In dat geval zal ik er waarschijnlijk wel te zwaar aan tillen...Dat ze overstag gaan en Linux gaan aanbieden, lijkt mij net een indicatie te zijn van een strohalm waar ze zich aan vastklampen om zich weer op te trekken. Het lijkt me dus veel eerder positief nieuws dan negatief nieuws voor de Linux-gemeenschap.
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Omdat ik werkelijk in een zéér goeie bui ben (
), heb ik een kort zinnetje toegevoegd op het einde, om te verduidelijken waarom ik bovenstaande puntjes 1/1a/1b bij de nieuwspost over punt 2 betrokken heb
Verwijderd
ja, want veel mensen klikken speciaal de titel aan om te kijken wat voor plaatje er onder staatpsyBSD schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:28:
[...]
Correct, dit zijn de mensen die enkel de titel en de afbeelding bekijken voordat ze verder surfen.
(helaas toch een redelijk percentage)
muggenziften, haren splijten, jeweetwel
Het ziet er wel wat raar uit.
De titel en het hele artikel gaat over de boekhouding m.i. van de laatste 2 zinnen en dan wordt er opeens een afbeelding van TUX geplaatst.
Beetje rare verhouding lijkt mij.
De titel en het hele artikel gaat over de boekhouding m.i. van de laatste 2 zinnen en dan wordt er opeens een afbeelding van TUX geplaatst.
Zo kun je't ook zien heTheJason schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 16:43:
Het ziet er wel wat raar uit.
De titel en het hele artikel gaat over de boekhouding m.i. van de laatste 2 zinnen en dan wordt er opeens een afbeelding van TUX creatieve versie van het Dell-logo geplaatst.
Ik zie het eerder als een creatieve versie van Tux, en ondanks je uitleg en aanpassingen vind ik het alsnog niet bij het nieuwsbericht passen. Dit helemaal omdat in de aangehaalde bron niks te vinden is over Linux icm Dell.
Veel mensen lezen selectief en aangezien een plaatje meer zegt dan duizend woorden is de connectie Linux <-> boekhoudprobleem (titel) snel gelegt waardoor dat Tux logo direct een negatieve klank krijgt.
link naar het nieuwsitem: nieuws: Boekhoudingsonderzoek Dell brengt fouten aan het licht
[geheel persoonlijk]
Excuseer me mijn botheid, maar ik heb het eigenlijk een beetje gehad met die overgevoeligheid ten aanzien van Linux. Je zou het maar eens in je hoofd moeten halen om ook maar wat negatiefs over Linux te insinueren, ho even zeg!
[/geheel persoonlijk]
En nu weer on the record:
Ik heb aangegeven wat de gedachte erachter is. Het is misschien niet de meest ideale keuze geweest, maar fout is ze imo niet. Daar kunnen we van mening over verschillen, daar doe je niks aan.
Excuseer me mijn botheid, maar ik heb het eigenlijk een beetje gehad met die overgevoeligheid ten aanzien van Linux. Je zou het maar eens in je hoofd moeten halen om ook maar wat negatiefs over Linux te insinueren, ho even zeg!
[/geheel persoonlijk]
En nu weer on the record:
Ik heb aangegeven wat de gedachte erachter is. Het is misschien niet de meest ideale keuze geweest, maar fout is ze imo niet. Daar kunnen we van mening over verschillen, daar doe je niks aan.
Ik vond de Tux wel grappig staan
Misstaat Dell niet, een Tux-logo
Eenzelfde reactie als ik gegeven heb had ik ook gedaan als het Windows logo ook zo gesitueerd was als met Tux hierYoeri schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 09:54:
[geheel persoonlijk]
[/geheel persoonlijk]
Iets negatiefs over Linux is geen probleem, alleen hier wordt Linux negatief in beeld gezet terwijl dat gewoon niet waar is, dat is waarover we het heir hebben.
Er wordt gezegd dat het 'alleen maar de laatste twee zinnetjes' zijn, maar feitelijk is dat ongeveer één-vierde van het nieuwsbericht. Als er als toch substantieel maar niet belangrijkste feit in een nieuwsbericht gemeld wordt dat bedrijf A computers met besturingssysteem X gaat verkopen, wat is er dan mis met een plaatje waarin je daar opmerkzaam op wordt gemaakt?
Ik zie werkelijk niet in waarom dat betekend dat als uit de titel blijkt dat bedrijf A financieel niet goed bezig is, dat dat zijn weerslag heeft op besturingssysteem X
. Misschien dat er relatief nog net wat meer aandacht aan het A met X feit gegeven had kunnen worden om het plaatje wat duidelijker te maken, of dat het in de lead had gekund (alhoewel die dan wat lang wordt), of dat er misschien een wat toepasselijker plaatje zou kunnen worden geplaatst.. Maar ik zie eigenlijk niet de zwaarwegende reden daarvoor die geimpliceerd wordt in de startpost
.
Ik zie werkelijk niet in waarom dat betekend dat als uit de titel blijkt dat bedrijf A financieel niet goed bezig is, dat dat zijn weerslag heeft op besturingssysteem X
Het wordt door sommigen negatief uitgelegd, terwijl het nèt positief te lezen is, zéker gezien de toevoeging die ik gedaan heb. En dat is mijn laatste woord hier erover. Zie ookErkens schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:35:
Iets negatiefs over Linux is geen probleem, alleen hier wordt Linux negatief in beeld gezet terwijl dat gewoon niet waar is, dat is waarover we het heir hebben.
JHS in "Dell heeft boekhoudproblemen (waar komt ..."
Ik ben niet degene die het allemaal storend en vervelend vindt, maar om iedereen tevreden te stellen: waarom niet de afbeelding bij nieuws: Geen OS-loze pc's bij Dell, wel binnenkort Linux en nieuws: Boekhoudingsonderzoek Dell brengt fouten aan het licht omwisselen?
Pagina: 1