Dell 2407WFP of Samsung 244T

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:22
Hallo allemaal,

Ik zit (vind ik) met een probleem. Ik ben namelijk op korte termijn van plan om een 24" monitor aan te schaffen. Nu is er echter zo veel op internet te lezen dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien.
Ik ben er al wel achter dat of de Dell 2407WFP óf de Samsung 244T wil.
Nu is echter mijn vraag aan jullie, welke bevelen jullie mij aan en waarom.

Ik wil de monitor vooral gebruiken om mee te gamen, internetten en hobby photoshoppen.

Voordat er allemaal suggesties voor andere monitoren worden gedaan, een eis die ik aan de monitor stel is dat hij een pivot stand heeft en over pixelmapping beschikt.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06 15:59
bij game moet je letten op het aantal ms hij heeft hoe minder hoe beter

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Dat hierboven is misschien nogal kort door de bocht. Maar in weze is een snellere responstijd beter voor gaming. Daarentegen wil je voor foto-bewerking juist een optimale (maximale) kleurweergave. Wat betekent dat je beter af bent met een anders soort TFT.

Lees (in elk geval de openingspost) van dit topic eens door.

Uiteindelijk ligt het aan je eigen prioriteiten (en smaak natuurlijk)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 21:41
Ik heb zelf sinds 2 weken de dell 2407wfp en ben daar zeer tevereden over. Gamen gaat prima en ik heb geen last van ghosting etc.

De keuze voor de dell was voor mij puur het design, de modellen van de concurrenten vind ik gewoon lelijk. Kwa prestaties denk ik niet dat beide schermen voor elkaar onder doen maar je zou eens wat reviews op kunnen zoeken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 18:21
the squaler1 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:06:
bij game moet je letten op het aantal ms hij heeft hoe minder hoe beter
Onzin, op een Dell scherm met S-IPS-paneel valt perfect te spelen, terwijl die een responstijd hebben van 16ms, terwijl sommige mensen met een TN-paneel nog ghosting zien bij een responstijd van 5 of 6ms. Responstijd zegt niet zoveel als de meeste mensen beweren.

The devil is in the details.

• lolgast
@ MediJack, wat voor TFT zou jij me dan aanraden? een 4:3? (zoals onderaan te lezen is gebruik ik nu een CRT, en ben ik dus niet echt op de hoogte van alle technologiën.)

Ik heb uiteraard al van alles gelezen op internet, gezien het feit ik mijzelf volgens mij al 2 á 3 weken aan het oriënteren ben. Op een gegeven moment ben je echter zo lang aan het kijken en heb je zo veel gelezen, dat alles wel het beste lijkt. Vandaar ook dat ik dit topic heb gestart. Het is niet zo dat ik niet op de hoogte ben van het kunnen en niet kunnen van de schermen. Ik wil gewoon weten welke het beste is.

Misschien een belangrijk punt om te noemen:
Ik maak op dit moment gebruik van een 19" CRT van Iiyama, welke volgens mij zijn beste tijd wel gehad heeft. Hij begint namelijk wazig beeld te geven de eerste en laatste 6 cm van het scherm. Dit betekend dus dat ik alleen middenin het scherm zonder hoofdpijn te krijgen kan lezen.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf ook de dell 24 inch en bevalt super :D Mooie heldere kleuren en totaal geen last van ghosting ofzo.

Verwijderd

eppie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:42:
Ik heb zelf ook de dell 24 inch en bevalt super :D Mooie heldere kleuren en totaal geen last van ghosting ofzo.
Met hem. Heb ook een 2407WFPb, valt prima op te gamen. Alleen je kleuren wat lager zetten (ivm. verkleuring wanneer je een venster sleept). Verder staat de brightness hier op 30% :p .Wat ik wel jammer vind is dat er geen 2 dvi aansluitingen op zitten.
Die samsung ken ik niet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik zou zeker voor de Dell gaan, omdat die meer dan 200 euro goedkoper is. Dan moet de Samsung wel erg goede features hebben als hij die extra euro's waard is.

Dus even voor jezelf bepalen of je 200 euro meer wil betalen voor het andere design van de Samsung, en aan de hand daarvan je keuze maken. Veel verschil zit er verder niet tussen.

Verder zal je wel al gegoogled hebben, maar dat blijkt niet uit je openingspost, dus:

Franse Samsung vs Dell review, ghosting en kleurechtheid worden getest.

[ Voor 26% gewijzigd door Gizz op 30-03-2007 18:01 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe 24" (of 23" of 26", als het maar 1920x1200 is).

Had de de volgende schermen ook al overwogen? Zoja, waarom vielen deze af?

-> BenQ FP241VW
-> LG L245WP
-> Acer AL2423Ws

[ Voor 0% gewijzigd door pelican op 30-03-2007 18:08 . Reden: 1900... 1920... ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
En als je op ebay.nl even zoekt naar de Dell 2407WFP, dan vind je deze ook nieuw vanuit nederland met garantie voor 649 euro's. Misschien helpt dit je keuze te maken... :P. Ik heb verder geen aandelen ebay of ook niets met de handelaar op ebay te maken hoor, alleen om je een beetje te helpen kiezen...

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

pelican schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:58:
Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe 24" (of 23" of 26", als het maar 1920x1200 is).

-> BenQ FP241VW
-> LG L245WP
-> Acer AL2423Ws
- BenQ FP241VW: heeft geen pivoting, weet niet of de FP241W(Z) dit wel heeft maar volgens mij ook niet...
- LG L245WP: wellicht een zeer goed alternatief voor de topicstarter maar heeft HMDI aansluiting i.p.v. DVI (mocht dat een probleem zijn).
- Acer AL2423Ws: geen 1:1 pixelmapping (en geen HDCP voor Nederlandse versie)

Van wat ik kan begrijpen van die Franse review is dat er zeer weinig verschil is tussen het Dell scherm en het Samsung scherm, de Dell wordt ietsje beter beoordeeld vanwege de extra USB-poorten, kleurreproductie ligt in ieder geval heel dicht bij elkaar... Dus eigenlijk heb je met het Dell scherm meer voor minder geld, en gebruikmakend van de tip die N0stradamus boven mij gaf, zou het niet moeilijk zijn om een conclusie te trekken!

Maarrr... kijk toch nog even naar die L245WP, volgens mij is dit een vrij nieuw scherm. In ieder geval beschikt 'ie over alles wat je nodig hebt en hij heeft een lagere winkelprijs dan beide genoemde monitoren.

hoi

• lolgast
pelican schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:58:

-> BenQ FP241VW
-> LG L245WP
-> Acer AL2423Ws
Hallo,

De BenQ valt af omdat ik dit een afschuwelijk lelijk scherm vind.
De LG valt af puur en alleen omdat het LG is,
De Acer beschikt maar over 1 ingang, en dat vind ik te weinig, omdat ik langer dan 3 jaar met het scherm wil gaan doen.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:33
lolgast schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:03:
[...]

Hallo,

De BenQ valt af omdat ik dit een afschuwelijk lelijk scherm vind.
De LG valt af puur en alleen omdat het LG is,
De Acer beschikt maar over 1 ingang, en dat vind ik te weinig, omdat ik langer dan 3 jaar met het scherm wil gaan doen.
8)7 :X }:O :/

• lolgast
Dat van LG is een persoonlijke voorkeur na verschillende ervaringen met dit merk. LG is daarom geen optie voor mij.

Ik denk dat ik inderdaad toch maar voor de Dell ga, want feit blijft dat dat scherm nou eenmaal over de meeste features beschikt en net zo geschikt is als de Samsung.

Topic kan gesloten worden, scherm is aangeschaft.

[ Voor 8% gewijzigd door lolgast op 02-04-2007 22:31 ]

Pagina: 1