[PHP/MySQL] UI voor data-entry

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52
Ben bezig met een project en voor dat project moeten hier mensen gaan werken met een systeem dat urls toevoegt aan een mysql db. Op zich niet zo spannend. Maar omdat het nogal om veel urls gaat is het erg belangrijk dat het goed werkt. Een tijdsbesparing van een aantal procenten levert uiteindelijk veel op aangezien er dan veel tijd wordt bespaard bij veel urls.

Wat moet er gebeuren? De medewerker surft naar een opgegeven site (staat in DB) en zoekt in die site naar een specifieke pagina (met bv contactgegevens). Vervolgens moet deze specifieke pagina (bv http://www.website.nl/content/overzicht/contact.asp) opgeslagen worden bij deze rij in de tabel. Ook moet het mogelijk zijn om meerdere mensen tegelijk dit werk te laten doen.

We hebben beschikking over PHP (en dus HTML en JS) om de UI te bouwen.

Had het volgende gedacht:

Maak een pagina met twee frames: 1 smalle horizontale met gegevens van een site + invoerveld specifieke url. 1 frame daaronder (bijna hele IE venster oid) met de site waar het om gaat. Nu gaat de persoon surfen over die site (in dat frame) en bij het aantreffen van de juiste pagina dit adres op te slaan in invoerveld -> submit -> next

Om meerdere mensen tegelijk te laten werken pakken gewoon een random entry die nog niet is behandeld (kleine kans dat ze tegelijk dezelfde pakken: het gaat om duizenden sites).

Nu vind ik het een probleem om van de pagina met bv rechtermuisknop de exacte locatie op te zoeken , te kopieren en te plakken. Kan dit sneller? Is er een manier om bv de pagina op te halen door PHP en dan bij te houden op welke pagina je zit? Dan heb je wel weer problemen met linkstructuren etc etc...

Iemand een idee hoe we dit kunnen aanpakken?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Je kunt de url uit dat frame opvragen met behulp van JS. Met JS kun je dan een formulier veld vullen met de correcte URL.

Het tegelijk werken is natuurlijk niet echt logisch. Je zou gewoon bij kunnen houden dmv een status welke er in behandeling is, welke behandeld is, welke behandeld moet worden en welke geupdate moet worden.

Met frames moet je opletten, ze werken vaak wel, maar er zijn ook sites die zich niet in een frame laten openen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
storeman schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:50:
Je kunt de url uit dat frame opvragen met behulp van JS. Met JS kun je dan een formulier veld vullen met de correcte URL.

Het tegelijk werken is natuurlijk niet echt logisch. Je zou gewoon bij kunnen houden dmv een status welke er in behandeling is, welke behandeld is, welke behandeld moet worden en welke geupdate moet worden.

Met frames moet je opletten, ze werken vaak wel, maar er zijn ook sites die zich niet in een frame laten openen.
Ik wist niet dat JS dat kon... Ik zal eens zoeken naar voorbeelden, of heb je sites waar ik dat kan vinden...

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
en als de site die je bekijkt ook uit frames is opgebouwd (en die kans is groot), dan moet je wel de location van het goede frame pakken... lijkt me ook vrij lastig...
misschien dat je dan iets kunt doen met het afvangen van muis(dubbel)kliks op frames ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door P.O. Box op 30-03-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
Edwardvb schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 14:58:
en als de site die je bekijkt ook uit frames is opgebouwd (en die kans is groot), dan moet je wel de location van het goede frame pakken... lijkt me ook vrij lastig...
misschien dat je dan iets kunt doen met het afvangen van muis(dubbel)kliks op frames ofzo?
En zou dat bv met JS kunnen? Dus aangeven met een dubbele klik dat dat de frame is?

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45
Hoe wil je dat je systeem omgaat met websites waar geen apparte contact pagina URL is?
Te denken valt aan paginas die gebruik maken van Flash of AJAX?

Ik denk dat het voorgestelde systeem handig werkt voor 70-90% van de websites, maar de paginas met AJAX/Flash en frames zullen voor gigantische problemen zorgen...

Als je de contactgegevens van een site wilt achterhalen zou je ook alvast een query bij Google kunnen doen, en dan het resultaat opslaan. In plaats van klikken naar de contact pagina hoef je dan alleen nog maar te klikken op "contactgegevens OK" en dan kan je de volgende pagina laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
brokenp schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:19:
Hoe wil je dat je systeem omgaat met websites waar geen apparte contact pagina URL is?
Te denken valt aan paginas die gebruik maken van Flash of AJAX?

Ik denk dat het voorgestelde systeem handig werkt voor 70-90% van de websites, maar de paginas met AJAX/Flash en frames zullen voor gigantische problemen zorgen...

Als je de contactgegevens van een site wilt achterhalen zou je ook alvast een query bij Google kunnen doen, en dan het resultaat opslaan. In plaats van klikken naar de contact pagina hoef je dan alleen nog maar te klikken op "contactgegevens OK" en dan kan je de volgende pagina laden
Contactgegevens was een voorbeeld, het gaat om verschillende pagina's: bv pagina's met diensten oid. Websites met flash en ajax slaan we over. Het gaat om sites in een bepaalde branche (hotels) en we willen de pagina hebben met de kamerprijzen. Na invoer laten we er een spider oplos die slim de gegevens ophaalt en de prijzen opslaat.

Kamer huren

Pagina: 1