Toon posts:

regio's bij dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik snap dus ook wel hoe ze de wereld inr egio's opgedeeld hebben en dat wij regio 2 zijn enzo, maar was vandaag bij de videotheek en zag daar een heleboel regio 1 dvd's liggen. Vond ik raar want ik dacht dat er in nederland legaal alleen regio 2 dvd's verhuurd/verkocht mogen worden. Is regio 1 nou illegaal of is het alleen illegaal om je dvd-speler om te bouwen naar andere regio's en hoe zit dat dan met regiovrije dvd-spelers. Ook hoorde ik dat je met bepaalde software/ firmware er voor kan zorgen dat je in je dvd-speler in je pc ook bijv. regio 1 dvd's kan afspelen. Dat lijkt me prima :9~ iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Klooien met je regio is NIET illegaal. je player ombouwen/flashen/softwarematig voor de gek houden ook niet. Regio 1 kopen/huren/verkopen/verhuren OOK niet. DVD verkopers mogen alleen van de distributeur geen regios anders dan (in ons geval) regio 2 verkopen, op straffe van stopzetting van levering.
Er is dus GEEN wettelijke grondslag. IMO verdwijnt dat hele ripoff systeem binnenkort.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 februari 2001 03:02 schreef Ptah het volgende:
Klooien met je regio is NIET illegaal. je player ombouwen/flashen/softwarematig voor de gek houden ook niet. Regio 1 kopen/huren/verkopen/verhuren OOK niet. DVD verkopers mogen alleen van de distributeur geen regios anders dan (in ons geval) regio 2 verkopen, op straffe van stopzetting van levering.
Er is dus GEEN wettelijke grondslag. IMO verdwijnt dat hele ripoff systeem binnenkort.
perima >:) Iemand ervaring met dit je player ombouwen/flashen/softwarematig voor de gek houden. Welk proggie moet ik hier voor hebben ?

Verwijderd

Welke player heb je? En welk OS? En welke sof-ware?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Hitachi GD-7500 dvd-rom, en gebruik ASUSDVD2000. OS is windows 2000

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Lees vooral de disclaimer.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit drama verhalen hierover gehoord, maar er bestaan mensen die kunnen ALLES slopen...m.a.w. eigen risico.

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 03:12 schreef Ptah het volgende:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

Lees vooral de disclaimer.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit drama verhalen hierover gehoord, maar er bestaan mensen die kunnen ALLES slopen...m.a.w. eigen risico.
[edit]
Oh ja en je kan met DVDGenie je software voor de gek houden en evt. ook de W2K regkey die je settings bijhoudt deleten. http://www.inmatrix.com/
[\edit\

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Officieel mogen Regio's anders dan Regio 2 niet verhuurd worden.

Veel videotheken hebben daar maling aan.

Officieel mag het dus niet! (Heb ik geluk met een goede videotheek die alle nieuwe films op regio 1 heeft ! :) )

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx. Dan ga ik daar ook maar eens een projectje van maken :) . "Mijn" videotheek heeft namelijk ook ontzettend veel regio 1 dvd's die hier net een tijdje in de bios draaien.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik heb een DVD speler voor bij de TV, een Philips 701. Kan die ook ge-fixed worden voor alle regio's?

• Change
  • Laatst online: 26-04-2025
Alles wat je nodig hebt staat op de URL die ik gaf.. ook DVDGenie, firmware voor alle spelers, uitleg etc.

Het kan ook met standalone DVD spelers, maar dat moet de winkel doen. Bij RAF kan het bijvoorbeeld, kost je wel wat natuurlijk.. ik weet alleen niet bij welke spelers het wel kan en bij welke niet.. misschien moet je dr ff een nieuw topic voor openen :)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Sommige Philips dvd stand alone kunnen software matig (dus door intypen van een code op de afstandsbediening) regiovrij gemaakt worden. Nu moet je dus alleen nog ff die codes ergens opscharrelen :)

• Agent-X
  • Niet online
Ik vind het zo vervelend om WinDvd en Power Dvd steeds na 5X keer regio wisselen opnieuw te instaleren..zijn er `theoretisch` aanpassingen van deze software te vinden ? :P

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op woensdag 07 februari 2001 11:25 schreef Maiar het volgende:
Ik vind het zo vervelend om WinDvd en Power Dvd steeds na 5X keer regio wisselen opnieuw te instaleren..zijn er `theoretisch` aanpassingen van deze software te vinden ? :P
DVDGenie

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op woensdag 07 februari 2001 11:25 schreef Maiar het volgende:
waarom moet je die proggies opnieuw installeren? Is het shareware met een limiet erop ofzo? Kijk es bij Astalavista dan....

• TD-er
  • Laatst online: 16-02 22:16
www.firmware.com.bi
Daar staan een hoop (aangepaste) firmwares voor erg veel DVD-spelers.
Wanneer er geen firmware nodig is (zoals bij mijn LG 8080B) is er wel een tooltje om de teller te resetten danwel de regio-check te disablen voor een tijdje.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Agent-X
  • Niet online
( firmware is al geflashed )

Nee..gewoon licened copy..maar softwarematig wordt het omswitchen ook bijgehouden..even iets anders dan..welke speler is aan te raden..ik heb geen hardware ondersteuning en de enige `flaw` die ik nog wel eens tegenkom is dat het beelt van zwart naar een wat minder zwart knippert. Moet ik dan vooral op geluids kwaliteit gaan selecteren ?

( PowerDvd en/of WinDvd )

Als ik thuis ben zal ik dat genie eens gaan bekijken..dank je voor de tip

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Op dinsdag 06 februari 2001 11:55 schreef Prang het volgende:
Officieel mogen Regio's anders dan Regio 2 niet verhuurd worden.

Veel videotheken hebben daar maling aan.

Officieel mag het dus niet! (Heb ik geluk met een goede videotheek die alle nieuwe films op regio 1 heeft ! :) )
Mag van de importeurs (lees NVPI) niet, mag wel van de rechter, maar als videotheken zich daar niet aanhouden krijgen ze opeens geen video's en dvd's meer. Gelukkig heeft videoland aardig wat macht.
Als je meer over deze machtsmisbruik wil lezen moet je je abbonneren op de mailing van ro-disc ( http://www.rodisc.nl )

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1