Ik heb in PHP een query:
Deze haalt dus de user_id, name en surname op, afijn, dit werkt, in de database staat $aUserIds als 1,2 oftewel user_id 1 en 2. Als ik de query in PHPMyAdmin werkt dit ook zoals ik wil.
Vervolgens ga ik dit in een tabelletje neergooien om dit te laten zien.
Allen krijg ik nu alleen de 1e record te zien, ook als er in de database 4 user_id's staan. Ik heb al meerdere variabelen bekeken, maar ze zien er allemaal goed uit, dus het lijkt wel of de while loop gewoon alleen de 1e record pakt, want het resultaat van de query is gewoon goed ( 2 user_id's, namen en achternamen dus ). De user_id's worden opgeslagen als varchar, omdat er soms 5 of 6 komma's inzitten, misschien dat hier een beter alternatief voor is, en misschien is dit zelfs wel het probleem, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik zit er nu al een half uur naar te kijken, maar ik weet dat het vast een hele domme fout is, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php // If there are user id's registered to this performance, get their names as well. if ( !empty( $aUserIds ) ){ $aUserNames = $oUser->doQuery( "SELECT user_id, name, surname FROM users WHERE user_id IN( '".$aUserIds."' ) ORDER BY surname, name ASC" ); $aAmountOfUsers = mysql_num_rows( $aUserNames ); } ?> |
Deze haalt dus de user_id, name en surname op, afijn, dit werkt, in de database staat $aUserIds als 1,2 oftewel user_id 1 en 2. Als ik de query in PHPMyAdmin werkt dit ook zoals ik wil.
Vervolgens ga ik dit in een tabelletje neergooien om dit te laten zien.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php while ( $aUserName = mysql_fetch_array( $aUserNames ) ){ echo "<a href=\"index.php?action=modify_user&id=" . $aUserName['user_id'] . "\">". $aUserName['surname'] . " " . $aUserName['name'] . "</a> - <a href=\"index.php?action=modify_performance&user_id=". $aUserName['user_id'] ."\"> Verwijder uit de lijst\n<br>\n"; } echo "</td>\n</tr>"; } ?> |
Allen krijg ik nu alleen de 1e record te zien, ook als er in de database 4 user_id's staan. Ik heb al meerdere variabelen bekeken, maar ze zien er allemaal goed uit, dus het lijkt wel of de while loop gewoon alleen de 1e record pakt, want het resultaat van de query is gewoon goed ( 2 user_id's, namen en achternamen dus ). De user_id's worden opgeslagen als varchar, omdat er soms 5 of 6 komma's inzitten, misschien dat hier een beter alternatief voor is, en misschien is dit zelfs wel het probleem, maar dat weet ik dus niet zeker.
Ik zit er nu al een half uur naar te kijken, maar ik weet dat het vast een hele domme fout is, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!