Toon posts:

De juiste notebook voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop. Ik zal deze laptop gewoon thuis gebruiken en niet elke dag mee naar school nemen of iets dergelijks.

Wat wil ik erop kunnen doen? - Internetten, WLMessenger,Photoshop Cs2 , tekstverwerken, en mijn broertje wil misschien af en toe Rct3-en

Welke notebook heb ik op het oog?

Erg veel hoef ik er dus niet mee te doen, had daarom de volgende op het oog

De Dell Inspiron 1501

PROCESSOR AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL56

LCD-SCHERM 15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™: 1.280 x 800

TOETSENBORD Intern toetsenbord - (QWERTY) - VS/Internationaal

GEHEUGEN 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)

HARDE SCHIJF Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)

OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software b

GRAFISCHE KAART ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™

HOOFDBATTERIJ 8-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)

BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands

Dit voor een prijs van 860 euro
Is dit de juiste keuze, en zoniet, wat raadt je me aan?

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
voor wat jij zegt is 2gb erg duur en daar betaal je bij dell echt grof geld voor 512 nemen en later 2 x 1 gbinzetten kan als gauw 200 euro schelen!! verder zie ik niet waarom dit een slechte combi voor je zou zijn! 6 cell batterij is de grootste? wel handig als je batterij heb die lang meegaat

1337

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:36:
voor wat jij zegt is 2gb erg duur en daar betaal je bij dell echt grof geld voor 512 nemen en later 2 x 1 gbinzetten kan als gauw 200 euro schelen!! verder zie ik niet waarom dit een slechte combi voor je zou zijn! 6 cell batterij is de grootste? wel handig als je batterij heb die lang meegaat
Ik heb eigenlijk geen zin later nog te gaan klooien met geheugen etc. , dus laat het maar zo.
6 cell is niet het grootst, 8 cell wel. Heb een batterijduur eigenlijk niet nodig, zit toch aan de stekker. Dus die 3 uur die 6 Cell heeft is voldoende!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
3 uur en6 cell is krap! Ik haal nl niet meer als 3 uurop een 8 Cell met een AMD Turion X2! Vaak zelfs 2.5 uur. Dus 8 cell is echt aan te raden dan, of je neemt met 2 uur genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:42:
3 uur en6 cell is krap! Ik haal nl niet meer als 3 uurop een 8 Cell met een AMD Turion X2! Vaak zelfs 2.5 uur. Dus 8 cell is echt aan te raden dan, of je neemt met 2 uur genoeg.
voor 30 euro 8 cell aanschaffen is ook wel handig dan!

Verwijderd

Topicstarter
Nog andere commentaren op dit systeem, of moet ik afwachten?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ik zou de iets snellere grafische kaart nemen (de Mobitily Radeon X1400 toch?), want je moet wel onthouden dat je veel om kunt wisselen in een notebook maar de grafische kaart (meestal) niet! En vooral niet een dedicated one!!

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 21:57:
Ik zou de iets snellere grafische kaart nemen (de Mobitily Radeon X1400 toch?), want je moet wel onthouden dat je veel om kunt wisselen in een notebook maar de grafische kaart (meestal) niet! En vooral niet een dedicated one!!
Die kaart is helaas niet mogelijk bij de 1501.

Is het echt nodig?, ga deze pc maximaal 2/3 jaar gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoorde vandaag dat de AMD Turion X2 64 niet veel voor stelde, wie kan dit bevestigen/ontkrachtten?

Comments op het systeem mag ook!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:33:
Hoorde vandaag dat de AMD Turion X2 64 niet veel voor stelde, wie kan dit bevestigen/ontkrachtten?

Comments op het systeem mag ook!
Zoek een benchmark, bijvoorbeeld op www.tomshardware.com. Zomaar wat roepen en vragen of het zo is, dat is nergens voor nodig; onderbouw het dan ook :) (en niet veel voorstellen, dat moet altijd ergens mee vergeleken worden). De Turion X2 64 is een snelle en goede processor, maar op dit moment is de Core2Duo nog sneller (en een beetje zuiniger). Maar de Turion is weer goedkoper.

Je hebt nog niet veel zelf opgezocht, als je alleen naar een Dell laptop kijkt. Gebruik de zoekfunctie, en definieer beter wat je nodig hebt. Gebruik dat dan om specifiek in de Pricewatch te gaan kijken.

(oh, en er is een edit-functie Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif voor berichten, meerdere keren achter elkaar posten is niet de bedoeling)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 31-03-2007 19:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1