Toon posts:

Vragen over geheugen + PSU.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende pc: HP T390 en ben hier erg blij mee. Het is een pc met:

Pentium 4 3ghz HT
160 gb (extern heb ik ook nog 250)
512 mb ram (dit is een PC2700) DDR SDRAM
Nieuw! gekocht: X1650 Pro
en een asus moederbord (dat kan ik nog opzoeken als het nodig is)

Nu is mijn probleem: Door de nieuwe videokaart is mijn pc soms instabiel en ik wil als ik een nieuwe voeding koop ook meteen 1 gieg geheugen er bij kopen. Nu is dit mijn boodschappen lijstje:

Cooler Master extreme power 430 watt (meteen genoeg lijkt me) (40 euro)
En Geil value series dual channel 1024 mb pc3200 (80 euro)

Is dit een goede upgrade en hoeveel sneller kan mijn computer gaan als ik dit er in gooi? Hij moet echt wel sneller gaan! een prijs vermindering is natuurlijk altijd welkom! En een ander merk is ook goed (vooral voor het geheugen!) En als er evt. nog upgrade tips zijn zijn die ook welkom!

Ik dank jullie hartelijk voor jullie reactie!

Fototje van mijn PSU (op internet gevonden maar wel precies de zelfde specs):

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/7302/hpim4164gf7.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 13:29 ]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
hallo,

je geeft aan dat je pc langzaam is, en dat hij onstabiel is. Hoe weet je dat het onstabiele door de voeding komt? weet je zeker dat het geen memory fouten zijn, en dat je videokaart geen mankement heeft?

Met een gig geheugen erbij hangt het ook maar net af van wat je doet of hij sneller wordt. Waarschijnlijk zit je nu met IE7 en een game, of een aplicatie wel al over de 512heen, dus ik denk dat dit wel zal schelen.
Ik zie dat je pc3200 geheugen koopt om in dual channel te zetten, ga je ze bij die andere 512 zetten, of haal je de 512 eruit?
Ik weet niet of je mobo dual channel zal aanvaarden bij 3*512MB, bovendien zal je 3200 geheugen dan langzamer lopen (2700).

Ctrl+k

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 09:08
die voeding zal naar mijn idee zeker helpen, deze geeft maar 14 AMP op de 12 volt lijn en dat zal bij die nieuwe coolermaster zeker wel meer zijn. Dat kan deels ook de dader zijn voor instabiliteit, dat dus je vid kaart teveel vreet van je voeding. Kan je dit niet testen? En als je die 1 gb erin prikt haal die 2700 er dan uit, anders klokt je nieuwe geheugen zig terug! En dit gaat zeker wel sneller worden, zo ie zo omdat je van 512 naaar 1024 gaat, en naar dualchannel :z

[ Voor 33% gewijzigd door Cardo op 30-03-2007 13:51 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:58
Wat moet je in godsnaam met 430Watt? Ben je van plan om nog een andere videokaart te kopen of wat..?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
ID-College schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:52:
Wat moet je in godsnaam met 430Watt? Ben je van plan om nog een andere videokaart te kopen of wat..?
Tis een pentium 4....die zuipen like 100 watt..

Daarnaast is 10-30% overhead geen slecht idee..een voeding die continue 90% vermogen moet leveren gaat eerder kapot dan een voeding die continue 60% moet leveren...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Ik was indd van plan om het geheugen er in te laten zitten maar nu ik hoor dat ze dan allemaal op PC2700 gaan lopen lijkt me dit geen goed idee. Kan ik beter 1 gieg PC3200 doen of 1,5 gieg PC2700?

• Fullhouse
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 21:03
3 ghz HT is de 630 serie..en die heeft een wattage van 130..dus 430 watt is genoeg..
en naar mijn mening heb je aan 1 Gig wel genoeg op dual channel...die zal dan gewoon op ddr 400 lopen...

Verwijderd

Topicstarter
@ fullhouse

Daar heb je gelijk in. Maar 1.5 gieg is natuurlijk altijd meer, maar daan wel wat slomer. Maar dan betaal je voor de PC3200 natuurlijk ook voor niets...

Misschien kan ik die 512 mb gewoon verkopen en dan gewoon 1 gb overhouden. Moet ook goed gaan. Heeft iemand nog een idee of het merk goed is? Geil is wel goed dacht ik...

• Cardo
Geil is een van de betere merken zoals OCZ, Corsair enz , noem maar op:) dus zijn prima reepjes geheugen ! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Dus dit moet allemaal goed zijn? Dan ga ik het maandag meteen bestellen.

Verwijderd

Ik heb zelf die Coolermaster voeding. Temperatuur gestuurde fan (onhoorbaar) en echt super qua stabiliteit. Plentie kabels en aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi!

Ik heb het volgende besteld (voor iemand die het leuk vind:)

De cooler master 430 watt
Geil value series dual channel 1024 mb

Overig:
Revoltec laser led rood
belkin patch kabel 20 m
EN: een PSU converter van 24 naar 20 pins omdat mijn moederbord 20 pins heeft.

150 euro ongeveer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 09:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:40:
Mooi!

Ik heb het volgende besteld (voor iemand die het leuk vind:)

De cooler master 430 watt
Geil value series dual channel 1024 mb

Overig:
Revoltec laser led rood
belkin patch kabel 20 m
EN: een PSU converter van 24 naar 20 pins omdat mijn moederbord 20 pins heeft.

150 euro ongeveer.
Converter hoeft niet omdat die stekker op je Coolermaster 20+4 pins is. Bestaat dus uit 2 delen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:37:
[...]

Converter hoeft niet omdat die stekker op je Coolermaster 20+4 pins is. Bestaat dus uit 2 delen.
Maar hoe moet die stekker er dan in? Dan heb je aan 1 stuk van de stekker 4 stekkertjes over? of 2 stekkertjes aan de ene kant of 2 stekkertjes aan de andere kant? En links of recht?

Beetje moeilijk uitgelegt misschien? :P

• Cardo
Afbeeldingslocatie: http://www.info-mods.com/medias/albums/album06/Silverstone_ST56ZF_17.sized.jpg

Dit is het:) je klikt er geen de 4 pins stekker van af en je hebt een 20 pins:)!

Verwijderd

Topicstarter
Cardo schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 07:46:
[afbeelding]

Dit is het:) je klikt er geen de 4 pins stekker van af en je hebt een 20 pins:)!
Handig... en die 4 pins hoe je dan niet meer te gebruiken dus gewoon los laten?

• Cardo
ja idd die hoef je dan niet te gebruiken, die hangt er gewoon naast ;) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Cardo! Dit topic mag op een slotje.
Pagina: 1